Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#516235
Lizzy schreef: ;D ;D ;D ;D ;D ;D Draag mij maar weg ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Nee, mijn hond hij wordt al bang als hij eraan denkt, de lafaard kan nog geen konijntje doden ;D ;D ;D ;D
Heeft ook een baas die ontzettend goed kan jagen en dan kan hij het lekker opeten zonder dat hij weet dat het een levend beesie was ;D ;D ;D
Door *Robin*
#517343
Ik ben dan wel van de kattenafdeling maar mijn ventje is niet zo geintressert in het eten van ons beesie. ik hoef alleen niet met kuikens aan te komen want dan word ie niet goed :-X stukjes vlees heeft hij geen moeite mee
ik heb nergens last van pak alles vast en was gewoon me handen ;D
Door Marieke
#517468
Mijn vriend was niet meteen om, maar wilde wel meteen helpen met het malen van nekken en in stukken hakken van karkassen. Na een tijdje raakte hij ook geinteresseerd, vooral toen hij zag hoe de hond opknapte en hoeveel beter onze katten eruit zien. Hij is nu ook antibrok ;D en promoot vers als hij de kans krijgt.

Mijn vader (zelf 2 honden en een kat) heb ik echt over moeten halen. Het heeft ongeveer een jaar geduurd voordat ie het nut volledig inzag.
Hij is begonnen met kvv en voert nu ook regelmatig karkassen, nekken en organen. Hij heeft een grote nieuwe vriezer aan geschaft en in totaal zijn er nu 2 :Dvriezers in gebruik voor de dieren.
Hihi en als hij gaat wandelen en mensen vragen hem hoe het komt dat zijn honden er zo goed uitzien, is hij niet te beroerd om mensen uit te leggen wat nu precies de voordelen zijn van vers voeren.
Ondertussen zijn er, dankzij zijn enthousiasme, al een aantal mensen in zijn directe omgeving overgestapt op vers.

*trots*
Laatst gewijzigd door Marieke op za 25 mar 2006, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#518045
Marieke schreef: Mijn vriend was niet meteen om, maar wilde wel meteen helpen met het malen van nekken en in stukken hakken van karkassen. Na een tijdje raakte hij ook geinteresseerd, vooral toen hij zag hoe de hond opknapte en hoeveel beter onze katten eruit zien. Hij is nu ook antibrok ;D en promoot vers als hij de kans krijgt.

Mijn vader (zelf 2 honden en een kat) heb ik echt over moeten halen. Het heeft ongeveer een jaar geduurd voordat ie het nut volledig inzag.
Hij is begonnen met kvv en voert nu ook regelmatig karkassen, nekken en organen. Hij heeft een grote nieuwe vriezer aan geschaft en in totaal zijn er nu 2 :Dvriezers in gebruik voor de dieren.
Hihi en als hij gaat wandelen en mensen vragen hem hoe het komt dat zijn honden er zo goed uitzien, is hij niet te beroerd om mensen uit te leggen wat nu precies de voordelen zijn van vers voeren.
Ondertussen zijn er, dankzij zijn enthousiasme, al een aantal mensen in zijn directe omgeving overgestapt op vers.

*trots*
Wat goed zeg! :D
Door relaxrex
#518624
manlief doet wel mee inkopen en wil best vers vlees geven maar het barfen is echt mijn pakkie aan. ;D hij vind het pracht gezicht om rex te zien barfen, maar hij zal het rex echt niet zelf geven!

groetjes corrie
Door daydo
#518630
Hier trekt manlief er zich niet veel van aan.
Als het maar niet te duur komt en een beetje evenredig met de prijs van brokken.
Daydo moest da brokken 70euro voor 15kg.
Dus voor die prijs kan ik rustig verder barfen.
Eten geven doe ik hier ook zelf ;D
Door 202spots
#518647
Alle aankopen,verpakken,malen of hakken word door mij gedaan.
Manlief wil 't wel geven als alles maar kant en klaar met instructies erbij is klaar gezet,maar zelf de voorbereiding doen is ie niet zo voor geintresseerd.
Maar hij staat WEL heel trots (tegen iederen die 't maar horen wil) te vertellen wat "zijn" honden allemaal te eten kijgen!!! ::)

"Guess what MY dogs eat!!
MY dogs eat EVERYTHING RAW!! ;D ;D
Yup...RAW meat and RAW Chicken!!
Oh..and they'll eat the BONES too!!!!" ;D ;D
Door Doedels
#518826
Mijn hubbie was meteen enthousiast. Hij heeft altijd z'n bedenkingen over brokken gehad en toen ik voorstelde om vers te proberen was dat met een goed. Niets is tenslotte goed genoeg voor de jongens. Sinds kort maakt hij groentemixen en af en toe haalt hij op eigen initiatief iets in huis. Vooral het portioneren en verpakken vind hij leuk. Hij is nog wel heel zenuwachtig als Hafan te snel dingen door de slokdarm perst. Voor hardere botten is hij ook heel bang. Maar brokken komen er ook wat hem betreft niet meer in.
Door geer
#518828
202Spots schreef:

"Guess what MY dogs eat!!
MY dogs eat EVERYTHING RAW!! ;D ;D
Yup...RAW meat and RAW Chicken!!
Oh..and they'll eat the BONES too!!!!" ;D ;D
ZIE JE WEL! Ik zei het toch! DAT is wat mannen tof vinden. Vandeweek kwamen er drie heeeele grote, brede, kale, stoere, leuke mannen de winkel binnen voor een zakje brok voor de twee nieuwe puppen.

Toen ik eenmaal mijn rauw verhaal plus "zie je die Dwergteckel daar (Ted)?", hele geiten eet ze op. Kraakt ze zo naarbinnen. En die Basset, die eet alleen maar rauw, verscheurt hele koeien met bot en al" had verteld verlieten ze laaiend enthousiast de tent, MET rauw voer! 8)
Door karin2
#519073
geer schreef: ZIE JE WEL! Ik zei het toch! DAT is wat mannen tof vinden. Vandeweek kwamen er drie heeeele grote, brede, kale, stoere, leuke mannen de winkel binnen voor een zakje brok voor de twee nieuwe puppen.

Toen ik eenmaal mijn rauw verhaal plus "zie je die Dwergteckel daar (Ted)?", hele geiten eet ze op. Kraakt ze zo naarbinnen. En die Basset, die eet alleen maar rauw, verscheurt hele koeien met bot en al" had verteld verlieten ze laaiend enthousiast de tent, MET rauw voer! 8)

;D ;D ;D ;D
een topverkoopster he die Geer 8)
Door *wendy*
#519119
hmm Owen vind het allemaal maar zo zo.
Oondanks dat hier nog steeds de hoofdmaaltijd KVV is.
KVV en kippennekken/karkassen lukt nog wel, maar gaan we over fytomix, pens, long enzo praten dan hoeft het allemaal niet. Dit zal hij dus (voorlopig hopelijk hihi) nooit geven.

Wel hoor ik meer mensen die naar mij toe komen en horen dat Owen erg enthousiast verteld over dat onze honden rauw eten (reken KVV ook gewoon ff onder rauw). Dus denk dat hij ooit nog wel zover komt dat hij ook echt wil voeren ;D Alhoewel ik fytomix en vuile pens altijd zal kunnen vergeten. Hij gaat echt over zijn nek van die lucht. ;D
Door Bernadette
#519617
Leuk zeg! Toen mijn vriend (toen hij nog niet MIJN vriend was) twee katten had uitgekozen (waarvan er inmiddels eentje in mijn onderschrift woont) kwam hij bij mij vragen wat hij ze het beste kon voeren!

Hij zag mij ook wel zeulen met dooie dieren en vond het altijd machtig interessant! Samen hebben we dus veel samen gezeten in verband met de dieren en barfshoppen is toch erg gezellig!

Hij vind het prachtig nu, hij voert negen van de tien keer de honden en de katten. Hij vind veel minder eng als ik toen ik net begon hoor! Hij kan niet wachten tot hij ratten en konijnen kan gaan geven aan de katten!
Door mutsie
#519626
Bernadette schreef: Samen hebben we dus veel samen gezeten in verband met de dieren en barfshoppen is toch erg gezellig!
Aha, de eerste ''love-barf'' dus. De vonk sloeg over onder het genot van een kipkarkas zeg maar.. ;D

Karin
Door Bernadette
#519646
mutsie schreef: Aha, de eerste ''love-barf'' dus. De vonk sloeg over onder het genot van een kipkarkas zeg maar.. ;D

Karin
Lees: het openspatten van een eendagskuiken :P

Maarja, het is eigenlijk wel zo! :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door