Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#504475
kga der een weekend over slapen denk ik...

Vandaag heeft een klant gebeld en we moeten één dezer dagen op verplaatsing gaan naar een hotel om luidsprekers enzo op te zetten... misschien wacht ik wel even tot als we terug zijn...
#504723
Hier idem dito, Tara wierp één blik op klein pluisje Kátur en riep 'brengt dat eens heel gauw terug!'
De kleine aap heeft de nodige snauwen en grauwen en ook wel happen gehad, maar liet zich daardoor geheel niet uit het veld slaan (hij is echt zo'n tiepje van 'ahjoh, dat meen je toch niet' ;D)
Dat opvoeden hoort erbij en is meestal heel hard nodig, pupsels vers uit het nest denken vaak dat ze de hele wereld al aankunnen en moeten echt ff goeie manieren leren.
Door roefus
#504741
Mijn ervaring is, dat elke hond en elke kat jaloers KAN reageren (niet allemaal, hoor).
En een pup kan (andersom) zelfs een 'oudere' hond terroriseren.
Met speels en wild gedrag.
Ligt allemaal een beetje aan het karakter.

Op ELK moment ben jijzelf de 'roedelleider' en je geeft aan wanneer iets niet meer getolereerd wordt.
En uiteindelijk accepteert elke hond 'de roedelleider'.
Maar dan moet je consequent zijn en het helemaal willen.

Als je het te vlug 'zielig' gaat vinden, trek je aan het kortste eind.
En geef je de leiding af.

Maar, het is iets wat jezelf en je partner, sámen moeten 'willen'.
Pas dan gaat het goed.
Door 202spots
#504743
Had je de pup mee naar huis genomen en thuis kennis laten maken???
Volgende keer op neutraal terrein laten ontmoeten en samen 'n lange wandeling maken, daarna pas naar huis gaan.

btw Toen Tor hier kwam liet Cis gelijk weten dat ze er niet van gediend was dat hij aan haar achterwerk rook..
Tor wist gelijk wie de baas was, hij was gelijk onderdanig en deed haar niks wanneer ze aan gaf dat ze niks met wou... Tor heeft altijd repect voor haar en na 2 maanden kwam Cis er achter dat 't eigenlijk best wel leuk was om hem uit te dagen....en toen waren ze maatjes!
Door tieneke
#504750
Filou schreef: Het heeft niet mogen zijn. Filou wou van de nieuwe pup niets weten...

Ik heb hem deze morgen teruggebracht... :'(
Ahhh... das jammer zeg voor het pupje,verwacht ook niet dat een nieuwe hond meteen geaccepteerd word.
Misschien toch nog een keer proberen? ;)
Laatst gewijzigd door tieneke op za 04 mar 2006, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sofie
#507434
He wat rot seg...maar toch is dit normaal hondengedrag. Er komt tenslote toch een vreemde hond in Filou z'n territorium en dus moet die hem effe op z'n plaats wijzen. Het is zo dat de pup het moet leren. Eens dat duidelijk gemaakt zijn de honden tevreden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door