Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#500625
Lizzy schreef: Na drie weken volledig op BARF zou ik mijn honden gewoon de delen konijn geven zonder in te knippen. Tenminste, als ze tot nu toe een beetje fatsoenlijk hebben gegeten, met wat gekluif.
Ik geloof dat ik didot dan wel wat moet helpen, die is van mening dat alles er wel heel in past ;D ;D ;D
Door Nelly
#500841
Mijn honden barfen niet eens voor 100%, ze krijgen ook nog altijd kvv. Maar als ik konijn kan scoren tegen een leuke prijs, dan krijgen ze dus konijn; al een paar keer gedaan. Soms een heel konijn, laatst bij de poelier een schaal voorbouten a 2,50 de kg. Kijk en zo iets gaat dus mee. Ik knip nooit iets in, Andor kauwt en kraakt als de beste, hij is er dol op. Angel mutst er soms een beetje mee, maar heeft inmiddels wel al in de gaten dat haar portie naar Fikkie ehhhh Andor gaat als ze niet dooreet.
Door pallas
#501092
Nelly schreef: Mijn honden barfen niet eens voor 100%, ze krijgen ook nog altijd kvv. Maar als ik konijn kan scoren tegen een leuke prijs, dan krijgen ze dus konijn; al een paar keer gedaan. Soms een heel konijn, laatst bij de poelier een schaal voorbouten a 2,50 de kg. Kijk en zo iets gaat dus mee. Ik knip nooit iets in, Andor kauwt en kraakt als de beste, hij is er dol op. Angel mutst er soms een beetje mee, maar heeft inmiddels wel al in de gaten dat haar portie naar Fikkie ehhhh Andor gaat als ze niet dooreet.
Tja, altijd gedacht dat konijnebotten vrij hard waren. ik ben dus duidelijk nog niet helemaal ingelezen :)
Door Nelly
#501102
pallas schreef: Tja, altijd gedacht dat konijnebotten vrij hard waren. ik ben dus duidelijk nog niet helemaal ingelezen :)
Konijnenbotten zijn zeker harder dan kippebotten. Maar mijn honden zijn wel al een tijdje gewend aan botten, omdat ze behalve barf al geruime tijd kvv krijgen en daarbij ook regelmatig een lamsbot of kippekarkasje, juist om ze te leren botten te eten.
Door Cindy de Wolf
#501167
Die van mij hebben onlangs zo een konijn van de Makro gehad, het was zo weg, eigenlijk even snel als kipspul en totaal geen problemen; alles netjes verteerd.

Cindy
Door pallas
#501187
Nelly schreef: Konijnenbotten zijn zeker harder dan kippebotten. Maar mijn honden zijn wel al een tijdje gewend aan botten, omdat ze behalve barf al geruime tijd kvv krijgen en daarbij ook regelmatig een lamsbot of kippekarkasje, juist om ze te leren botten te eten.
Precies zoals ik ook gedaan heb, kan ik ze dus zonder problemen konijn voeren.(prima afwisseling)
Door pallas
#501833
Kruimel schreef: Zelfs mijn katten kunnen tamme konijnenbotten aan, dus een beetje hond moet er geen moeite mee hebben.
bedankt :)
Door pallas
#503930
Nou vanavond dus de konijntjes geven...
Didot dacht ëindelijk voer!!!" en heeft het verschil met kip niet eens geproefd ::)

Nox heeft ontzettend zitten mutsen :-\ 'n paar vette stukjes er vanaf gepulkt en toen niks meer. (kompleet nieuwe ervaring voor de baas :o )
Ik ga er maar vanuit dat ze enigzins genetisch belast is, tenslotte kan je als duitse (bijna) staander wel achter konijnen aanrennen maar opeten ho maar!

Didot vond dat Nox haar konijntje er best wel bij kon ;D ;D ;D..maar helaas, noxje moet het morgen nog maar eens proberen.
Laatst gewijzigd door pallas op do 02 mar 2006, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#503978
Kruimel schreef: Zelfs mijn katten kunnen tamme konijnenbotten aan, dus een beetje hond moet er geen moeite mee hebben.
Eten ze alle botten op?
Door roefus
#504633
Zo zie je maar hoe verschillend het eraan toe kan gaan.
Roefus heeft met vanalles en nog wat 'gemutst'.
En rauwe vis.....absoluut niet.
Maar konijn????
Ja......DAT was metéén lekker !!!!!
Zelfs Sjors (de kat): 'konijn??? hee.....dat is lékkerrrr......'.

Jammer dat ik het maar zo nu en dan inkoop (zo eens in de twee weken), want tis een beetje prijzig.
Maar hier vinden ze het dus TOP.
Raar eigenlijk, hoe smaken verschillen.
Menselijk en blijkbaar ook hondelijk en kattelijk ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door