Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#500854
roefus schreef: Ze heeft ze inderdaad bij Islam Center gehaald :D
En volgens mij zijn ze echt niet van 'ouwe geit'.
Want Roefus eet ze 'zonder meer'.
En bij lamsribben (van iets 'ouder' lam) is dat wel ooit anders geweest.
Hierbij niets tekort gesproken over de 'lamsribben' van de slager uit Rotterdam.
Want DIE zijn perfect.
Ik constateer in ieder geval dat ze goed bevleesd zijn en zacht.
Ook de geitenribben zijn goed bevleesd.

En Roefus was toevallig niet de 'makkelijkste'.
Die kauwt en inspecteert ALLES.
Ik kan hem geen 'kliko' noemen, al zou dat misschien fijn zijn als dat WEL zo was.

Integendeel.
Maar die 'geitenribben'........
In eerste instantie keek hij mij aan, zo van 'moet dat nou?'
Maar nadat hij een stuk te pakken had, ging het redelijk rap voor zijn doen.

Maar Bullekes, als jouw honden ze niet moeten.........
Laat ze maar liggen......
Ik koop ze wel terug (haal dan WEL tegelijk wat spul uit Viersen bij je op....anders is de reis wat ver) ;D
Nee hoor ik haal het vlees er wel af misschien hoor ze komen wel op duurt wat langer want ze zullen toch een keer andere botten moeten eten hoor...
Door jon
#501925
bas rouge schreef: Misschien dat ervaring en weten hoe je zo'n bot klein krijgt wel meer meespeelt en is dat ook het geval bij de beide bullekes.
Ik denk ook dat dat zo is. Op elke nieuwe botsoort reageert Lhaki in eerste instantie alsof ik hem iets oneetbaars voorzet. Maar de geiteribbetjes die ik had waren echt niet boterzacht. Wat niet wegneemt dat alles hier meerdere keren op het menu komt te staan voor het op het "dit kan of wil ie niet eten-lijstje" komt te staan. Dus ook de geitenribben! ;D

Barfplaats wordt gesponsord door