Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nelly
#497152
Mijn honden eten gewoon binnen, heb overal tegels liggen, dus als ze knoeien ff met de mop erover en klaar. En ik vind rauw vlees niet stinken, ook pens niet, als het vers is, tenminste.
Door Esther1963
#497169
Lizzy schreef: Bij mij eten ze binnen. Op een rubber matje (dat eigenlijk ondertafellaken is). Na het eten gaat dat in de was en in de droger. Vroeger deed ik ze nog wel eens naar buiten, maar dat komt eigenlijk nooit meer voor.

Matje kun je hier zien: http://www.barfclub.nl/MaaltijdenZ.htm
Ik heb echt genoten van jouw foto's hoe jouw hond(en) daar verse botten/vis en orgaanvlees naar binnen werken. Je ziet ze genieten op doe foto's. Zelf vind ik botten nog steeds eng :(

Esther en d'r beestenboel
Door Laura2004
#497174
Esther1963 schreef: Ik heb echt genoten van jouw foto's hoe jouw hond(en) daar verse botten/vis en orgaanvlees naar binnen werken. Je ziet ze genieten op doe foto's. Zelf vind ik botten nog steeds eng :(

Botten zijn niet eng joh ;)
Door Elf
#497214
Doodles eet in zn bench. Na het verorberen van botten, vlees of vis sop ik die lekker uit en is alles weer fris. Ik ben een zeikert met stinkdingen.... Pens geef ik niet en ik vind de meeste KVV (op Energique na) meer stinken dan vers vlees.
Door judith1967
#497236
IK vind het niet stinken(oke,ik heb niet zolang gebarft,maar toch)zelfs de schapepens vond ik niet stinken.Wat ik dus wel vind stinken. :oIk moest het voer voor Cairo koken(maagtorsie)Nou ga dan maar eens cb koken,wat een smerige lucht komt daar vanaf,zeg.
Daar werd ik en mijn man nou misselijk van.Gelukkig mag ik het weer rauw geven,dus dat probleem is ook weer opgelsot.En oer een tijdje ga ik ook welweer in hwt weekends barfen,maar botten daar begin ik ook niet aan.
Laatst gewijzigd door judith1967 op di 21 feb 2006, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Malamoods
#497250
Zo'n rubber matje is inderdaad wel handig, dat glijdt waarschijnlijk ook niet zo. Mijn hus is namelijk zo'n wilde bras die eerst zijn prooi moet doodschudden, een antislipkleed is dan wel handig denk ik. Daarnaast is dat ook een mooie manier om de hond te wennen aan een vaste eetplek. Ik krijg er met de tijd een pup bij en ik wil dan aanleren dat ieder een eigen plek heeft om te eten, om ruzie en kleunpartijen te voorkomen....
Lizzy, ik neem aan dat je meerdere matjes tegen elkaar ingebruikt?

Rachel.
Door Lizzy
#497724
Happyhusky schreef:
Lizzy, ik neem aan dat je meerdere matjes tegen elkaar ingebruikt?

Rachel.
Iedere hond heeft 1 matje van ongeveer 1 bij 1 meter. De honden liggen apart van elkaar (verspreid over de woonkamer). Dus ik gebruik geen meerdere matjes tegen elkaar. Deze matjes (ondertafellaken) kun je per meter kopen bij de VEN. En misschien ook wel bij de Makro.
Door Malamoods
#497733
Ik had al het idee om een hele oude (grote!) mand te gaan gebruiken van kunststof... Lex knaagt graag met een steuntje in de rug en hiermee wil ik voorkomen dat hij de muur als steuntje gaat gebruiken en ik (vlees- of bloed)vlekken op het behang krijg... Die mand kan ik zo schoonmaken en neerzetten waar het mij op dat moment het handigste lijkt... Zou dat iets zijn?

Rachel.
Door Lizzy
#497735
Happyhusky schreef: Ik had al het idee om een hele oude (grote!) mand te gaan gebruiken van kunststof... Lex knaagt graag met een steuntje in de rug en hiermee wil ik voorkomen dat hij de muur als steuntje gaat gebruiken en ik (vlees- of bloed)vlekken op het behang krijg... Die mand kan ik zo schoonmaken en neerzetten waar het mij op dat moment het handigste lijkt... Zou dat iets zijn?

Rachel.
Ik denk dat het kunstof misschien erg glad is en dat niet lekker voor hem eet. Maar je kunt het allicht proberen!
Door Malamoods
#497736
Da's wel weer waar... Ik denk gewoon weer verder.... De bench is ook een optie, maar ook dat is glad... Ach, alle suggesties zijn welkom en als het zover is, ga ik gewoon proberen wat handig is... Dan kom ik er ook achter...

Rachel.
Door Lizzy
#497738
Happyhusky schreef: Da's wel weer waar... Ik denk gewoon weer verder.... De bench is ook een optie, maar ook dat is glad... Ach, alle suggesties zijn welkom en als het zover is, ga ik gewoon proberen wat handig is... Dan kom ik er ook achter...

Rachel.
Je zou de mand kunnen proberen met een oude handdoek er in. Misschien geeft dat hem meer grip op zijn vleesbotten.
Door Malamoods
#497747
Oude handdoeken zat hier, kan ook zo'n rubbere mat erin doen, is wellicht ook een oplossing.... Thanks!

Rachel.
Door Lil
#498774
Happyhusky schreef: Oude handdoeken zat hier, kan ook zo'n rubbere mat erin doen, is wellicht ook een oplossing.... Thanks!

Rachel.
Heb zelf in de kunststofbench een antislipkleedje liggen, je weet wel zo eentje die je onder je tapijt doet of op je dash bord in de auto. Lekker goedkoop en je kunt ze precies op maat knippen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door