Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roger
#20
<<Kan alles heel gegeven worden??<<

Zeker en vast, de sterke, zure  maagsappen weten best wat ze met afgescheurde lappen vlees en stukken bot aanmoeten.

In feite is de hond zijn gebit en spijsverteringstelsel een perfecte maalmachine, dat dank zij hele stukken vlees en bot in optimale konditie word gehouden.


Gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op za 25 okt 2003, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ziggy
#21
Roger,
bestaat er een boek of lijst waar alle groenten en fruitsoorten in beschreven staan samen met de analise zoals bij die van de vleessoorten? ??? ;D :)
Heb je daar een titel en/of ISBN nummer van? ;)
Ben je overgestapt van Duvel naar Trappist? ;D ;D ;D
Groet,
Vic.
Door oebaya
#23
Het ISBN nummer van dit boek van Dhont (Onze Hond, voedinggids) is: 90 6248 086 1, maar volgens mij wordt dit niet meer uitgegeven.
Groetjes, Lizzy
Inderdaad zijn de boeken van Dhont niet meer te krijgen. Maar als je bij De Slegte, kan via internet, een zoekopdracht opgeeft, dan heb je een goede kans, dat je er nog aan kan komen. Het is mij ook zo gelukt.

Er is er nog één van Dhont uit 1987 De hond en zijn voeding. De volledige naam van Dhont is ir. Nic Dhont. Die is nieuwer en daarin duiken ook bij Dhont de brokken op.
gr.
Nicolette
Door roger
#24
<<[quote]Roger,
bestaat er een boek of lijst waar alle groenten en fruitsoorten in beschreven staan samen met de analise zoals bij die van de vleessoorten?  ??? ;D :)
Heb je daar een titel en/of ISBN nummer van?  ;)<<


Vic,

in Belgie gebruiken de dieetisten de Nubel tabellen en die zijn in boekvorm uitgebracht bij NUBEL vzw
esplanadegebouw 11.04 brussel
http://www.nubel.com

In Nederland heb je de Nevo tabellen te bestellen bij Voedingscentrum postbus 85700 2508 den Haag.
Je hebt die ook op diskette.

Neen Vic, ik ben niet overgestapt maar wil effe alle Belgische producten in de kijker zetten, vandaar nu effe Trappist.
Volgende week denk ik iets te promoten over Belgische kaviaar , die hier in de buurt in een steurkwekerij word geproduceerd!!!!! ;D ;D ;D


Gr.
Roger

.
Door sylvia
#25
<<Roger,
bestaat er een boek of lijst waar alle groenten en fruitsoorten in beschreven staan samen met de analise zoals bij die van de vleessoorten?  ??? ;D :)
Heb je daar een titel en/of ISBN nummer van?  ;)<<


Vic,

in Belgie gebruiken de dieetisten de Nubel tabellen en die zijn in boekvorm uitgebracht bij NUBEL vzw
esplanadegebouw 11.04  brussel
http://www.nubel.com

In Nederland heb je de Nevo tabellen te bestellen bij  Voedingscentrum postbus 85700 2508 den Haag.
Je hebt die ook op diskette.

Neen Vic, ik ben niet overgestapt maar wil effe alle Belgische producten in de kijker zetten, vandaar nu effe Trappist.
Volgende week denk ik iets te promoten over Belgische kaviaar , die hier in de buurt in een steurkwekerij word geproduceerd!!!!! ;D ;D ;D


Gr.
Roger

.
een choufe is ook wel lekker hoor ;D
Door Nelly
#26
[quote]
Hoe doen die dat met die steur-eitjes, Roger? Normaal wordt het vrouwtje toch levend geslacht voor de kaviaar? Vind dit zó jammer, want de steur is een echte oervis, die daardoor nu met uitsterven wordt bedreigd :(
En hoe kweken ze de steuren, want die moeten eigenlijk ook naar zee kunnen, toch? Heb zelf 2 steuren van inmiddels een jaar of 12/13 en ca. 1 meter lang in m'n vijver, redelijk tam, maar weet niet of het jongens of meisjes zijn :-/ Zou er graag mee kweken, liever nog dan met m'n koi's, zou zo'n kwekerij me kunnen en willen helpen denk je?
Groetjes, Nelly.
Door roger
#27
<<En hoe kweken ze de steuren, want die moeten eigenlijk ook naar zee kunnen, toch? Heb zelf 2 steuren van inmiddels een jaar of 12/13 en ca. 1 meter lang in m'n vijver, redelijk tam, maar weet niet of het jongens of meisjes zijn :-/ Zou er graag mee kweken, liever nog dan met m'n koi's, zou zo'n kwekerij me kunnen en willen helpen denk je?<<



Nelly,

Van steur en koudwatervissen ken ik niks of niet veel.
Inderdaad kaviaar word uit de buikholte van de vrouwelijke steur gehaald en de beste komt uit de Kapische zee, en word gevangen aan de Iraakse kust van die zee. In de nabijheid van die kusten is de zee het diepste en dit komt ten goede aan de kwaliteit, tenminste volgens de Iraniers.  Hoe ze dat bij Joosen-Luyckx doen weet ik niet, maar ik denk hetzelfde.
Ik weet wel dat sommige vissoorten  ook "gemolken" worden, oa. forel, in kwekerijen., en die worden niet gedood maar zijn meestal hun meest kostbare kweekexemplaren.

Over aquaristiek, warmwater vissen dan en meer bepaald uit het Amazonegebied, kan ik best een aardig woordje meepraten.  Ik voerde ook mijn vissen "biological appropriate raw food" dat ik zelf samenstelde en heb duizenden scalares, discussen en andere amazonevissen gekweekt.
Ik heb momenteel nog 2 grote zwarte piranhas van zo,n 35 of 40 centimeter grootte zitten.
Het is een vruchtenetende piranha soort die in Brazielie als konsumptievis worden aangeboden en die ik hier in Antwerpen in de vishandel ook wel eens heb zien liggen, half zo groot als mijn barfende exemplaren..  
 
Vragen over je steur kan je stellen aan

http://www.aquabio.be

Of ze zullen of willen antwoorden is een andere vraag.
Zij hopen dit jaar af te sluiten met de productie van 2 ton Belgische kaviaar.

Pittig detail zij waren vroeger een mengvoerbedrijf dat de basisproducten maakten voor de veevoerindustrie, dus ook hondevoeders en visvoeders.



Gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op zo 26 okt 2003, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#28
[quote]

Weet je meteen waar die kaviaar blijft als de mensen hem niet lekker vinden. :-/
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door