Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Madera
#511208
mutsie schreef: ;D ;D vergeet de macdonalds niet
oeps sorry, die was ik idd vergeten! dat is oor de woensdag middag als de kids niet op school of de BSO zitten...
Gebruikersavatar
Door Madera
#511240
Tanna schreef: Ik had een collega over barfen verteld en hoe goed het gaat met mijn hond.
Ze heeft meteen haar dierenarts gevraagd wat die ervan vond, want het leek haar niks. Nou, hij is zwaar tegen natuurlijk. Zijn argument : een wolf wordt ook maar een jaar of zes, dus voor honden is dit zeker niet goed! Wat moet je toch met zulke mensen?
wat moet je met zulke mensen? ik zou ze gewoon lekker laten l*llen en idd je vriendin eens hier laten komen kijken. (kan die da dat ook niet eens doen?)

ik weet niet of die da weet wat BARF inhoud en als ie dat niet weet zou ie t eens moeten leren
Door Remke
#511375
Ik belde even de dierenarts om de hoek want Kuif zijn tanden moeten worden schoongemaakt. Ik heb hem gesproken over Kuif zijn tanden en vertelde meteen even dat hij sinds kort alleen kvv en barf krijgt. Nou de dierenarts vond de anti-tandsteen brokken veeel beter want die zijn er speciaal voor gemaakt bla. Vlees kunnen honden tegenwoordig niet meer verdragen zei hij. Dus daarom was het niet zo goed, ook vuile pens vond hij niets want dat kunnen ze niet verdragen. ??? Sure, Hill's will solve all your problems en die van de dierenarts...
Door herder_lover
#511476
mijn DA is ook tegen hoor. Nouja niet zo openlijk, maar die zegt alleen: ow fijn, kunnen we de komende jaren lekker tanden schoonmaken bij jouw honden. Dus ik zeg van niet, hij van wel... nouja, tijd zal het leren toch? ;D
Door herder_lover
#511477
*marianne* schreef: wat voeren veel (let wel dus niet alle) ouders hun kinderen:
de kinderen krijgen wit+ want dat is gezond en ze willen geen bruin eten, ze krijgen Vie voor de vitaminen want ze eten (bijna)geen fruit , ze krijgen een halve liter cola mee naar school want ze drinken geen melk en eten tussen de middag een zak chips. 's avond krijgen de kids een makelijke magnetron maaltijd omdat ze geen tijd hebben om te koken...

komt wel errug in de richting van die kant en klare brokk vind ik...
ow laat mijn kinderen het maar niet lezen, die willen ook zo'n ouder ;D en die hebben ze niet ;)
Gebruikersavatar
Door Madera
#511642
herder_lover schreef: ow laat mijn kinderen het maar niet lezen, die willen ook zo'n ouder ;D en die hebben ze niet ;)
hahaha als ik jou was zou ik trots zijn dat ik niet zo'n ouder ben!
Door tieneke
#511784
Remke schreef: Ik belde even de dierenarts om de hoek want Kuif zijn tanden moeten worden schoongemaakt. Ik heb hem gesproken over Kuif zijn tanden en vertelde meteen even dat hij sinds kort alleen kvv en barf krijgt. Nou de dierenarts vond de anti-tandsteen brokken veeel beter want die zijn er speciaal voor gemaakt bla. Vlees kunnen honden tegenwoordig niet meer verdragen zei hij. Dus daarom was het niet zo goed, ook vuile pens vond hij niets want dat kunnen ze niet verdragen. ??? Sure, Hill's will solve all your problems en die van de dierenarts...
Zit er even geen andere (normale) Da in de buurt?
Hier zou ik echt niet meer komen ;)
Door tieneke
#511787
herder_lover schreef: ow laat mijn kinderen het maar niet lezen, die willen ook zo'n ouder ;D en die hebben ze niet ;)
Jij hebt zeker naar Jamie Oliver gekeken? ;D ;D
Die heeft de strijd aangebonden met de zeer slechte voeding die er op de Engelse scholen aan jonge kinderen verstrekt wordt!
Echt als je ziet wat die kinderen eten en snoepen dat is gewoon om te huilen,in Nederland etc zal het wel hetzelfde zijn.
Door Remke
#511871
tieneke schreef: Zit er even geen andere (normale) Da in de buurt?
Hier zou ik echt niet meer komen ;)
Mja we hadden een dierenarts in Abcoude en die vind alles wel goed. Maar hioj heeft Kuif in november een rabies vaccin gegeven dat maar 1 jaar geldig is terwijl we het 2 dagen daarvoor nog over hadden gehad dat het vaccin van een andere fabrikant wel 3 jaar geldig is. Daarbij heeft hij ook nog een biopt van zijn huid laten onderzoeken in Duitsland terwijl ik daar niet van op de hoogte was en ik vond het niet nodig. Kuif zijn huid was gewoon vies en had daarom pukkels en zag er weird uit maar nu is het gewoon goede gezonde huid...
Maar dit is offtopic. Binnenkort gaat Tannetje naar Kuif zijn tanden kijken en een homeopathisch middel zoeken want ik ben bang dat het chronisch is en pas opgelost is als hij geen tand meer in zijn bek heeft.
Door herder_lover
#512759
tieneke schreef: Jij hebt zeker naar Jamie Oliver gekeken? ;D ;D
Die heeft de strijd aangebonden met de zeer slechte voeding die er op de Engelse scholen aan jonge kinderen verstrekt wordt!
Echt als je ziet wat die kinderen eten en snoepen dat is gewoon om te huilen,in Nederland etc zal het wel hetzelfde zijn.
Nee niet gezien ;D
Maar hier ook hoor: kinderen krijgen geld mee naar school (basisschool he!) om in de ochtend een kroketje of een pasteitje te kunnen kopen. Heel gewoon, en ik doe dat niet, mijn kids krijgen appel en een plakje ontbijtkoek. Vinden de andere kinderen maar raar ::)

net als met honden dus... hier krijgen ze overal brokken (waar niet ::) ) en ik geef ze dat dus niet (echt niet, hahaha). Mijn kinderen vinden dat ook heel normaal, zij eten toch ook geen brokken (tsja, vroeg geleerd ;D).... maar als anderen het hier zien.... grrrrrrrrrr, of ik niet goed wijs ben! Nee, dat ook niet, maar mbt mijn honden wel ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door