Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#490276
Ja. Na een tijdje visloos (ik deed af en toe eens een visje, maar meneer was er niet echt kapot van) toch maar weer eens aan de sardines gisteren. En nee hoor, ik kreeg 'the look' (ga je dat nu wéér proberen?) en meneer at het niet. bak weg, vanmorgen opnieuw. (nee he, niet weer.....) geen succes dus.
Vanmiddag dacht ik: ach laat ik het eens gekookt proberen. En ja hoor, visje opgegeten.
Lijkt me geen probleem om Odin op deze manier aan vis te laten wennen, en dan steeds iets minder gaar laten worden zeg maar. Alleen had ik nu het sardientje min of meer gefileerd gekookt.
Voor volgende week staat er zalmkop op het menu die ik eerst wel zo wil geven, maar als hij dat nou ook niet eet; kan ik die dan ook even koken, of word het dan ook te hard, net als bij botten?
Of heeft iemand nog een ander idee t.a.v. vis eten?
Door Truus
#490281
Bij het koken worden graten e.d. hard dus echt uitkijken. Je zou de vis ook heel even in warm water kunnen leggen dan wordt het iets zachter.
Door 202spots
#490282
Ik zou alleen zonder graat gekookte vis geven.
Gegookte graten vind ik eigenlijk nog linker dan gekookte botten :-\
De kop zou ik ook niet koken,maar je kan hele vis of vis kop ook met warm water afpoelen, dat helpt soms ook om 't ergste visachtige eraf te halen..
Door Bianca1
#490300
hmmm, ja afspoelen heb ik dus geprobeerd met de sardien, ik heb er yoghurt overheen gedaan, ik heb het in kaas gerold (ja je raadt het al) en ik heb er zelfs honing op gesmeerd. Nee dus :-\
Misschien is het beter als ik voorlopig doorga met mijn 'sardienfilet' kookplan, en tegen de tijd dat ie het -hopelijk- rauw gaat eten, zet ik de kop maar op het menu denk ik, want koken lijkt me dan geen goed plan.
Nee wacht, eerst proberen of ie de zalm zo lust, haring eet ie namelijk wel, misschien eet ie volgens het principe 'hoe duurder hoe beter' ::)
Door 202spots
#490304
Heb je wel is geprobeerd om gemalen te geven?
Of in hele kleine stukjes knippen mischien?
Door Truus
#490306
Mila is ook geen viseter en Timo dus wel. Het kan dat ze het echt niet eten maar goed...je hebt al heel wat geprobeerd ;D
Door Bianca1
#490315
202Spots schreef: Heb je wel is geprobeerd om gemalen te geven?
Of in hele kleine stukjes knippen mischien?
Ik zou em idd ook nog kunnen malen en dan door een plakje enrgique mixen misschien....
goed, ik heb weer wat ideen
Ik geef het nog even niet op in ieder geval......
Door Truus
#490347
bianca1 schreef: Ik zou em idd ook nog kunnen malen en dan door een plakje enrgique mixen misschien....
goed, ik heb weer wat ideen
Ik geef het nog even niet op in ieder geval......
Precies ;). Eerst een klein beetje en dan langzaam de hoeveelheid op gaan voeren.
Zou moeten lukken, ik ben benieuwd.
Door kdecoene
#490670
Daydo wil hier alleen vis als hij nog bevroren is.
Al vanalles geprobeerd(mengen ,snijden,kappen, mixen) niets lukt ,ook het vasten niet. Meneer trekt er hier zijn neus voor op.
Maar bevroren is het plotst een lekkernij, een visijsje dan maar mmmm lekker
;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door