Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#503249
arnold schreef: Hallo

Ik heb ook mijn drachtige teefje en de pups, nu zeven weken, volledig op een zelf samen gesteld menu gehad.
En ik moet zeggen dat het prima is gegaan.
De pups waren zwaarder dan gemiddeld bij een bouvier en de pups doen het prima op een mix van gemalen kipkkarkas met rundergehakt / pens / spiervlees.
Ik geef nu echter ook 1 keer per dag een bakje brokken omdat de twee die al verkocht zijn ook op een brokken menu komen en ik ze toch wil laten wennen aan brokken.
Waarschijnlijk zullen er wel meer op brokken komen.

Arnold
Jammer dat ze straks brokken krijgen. Geef je ze wel voedingsadvies? Ik zou het dus echt niet leuk vinden als ik door mij gefokte honden brokken zouden krijgen. Ik zou er denk ik alles aan doen om te zorgen dat ze bij de toekomstige eigenaren ook vers krijgen.
Maar ja, gelukkig ben ik geen fokker ::)
Door arnold
#503278
Hallo

Nou ik ben ook geen fokker maar gewoon een boef liefhebber die nu eindelijk dat nestje heeft wat hij al zolang wou hebben.
Zelf barf ik al 6 jaar en de pups dus van het begin af aan ook, alleen nu er twee weg gaan, wil ik de mensen niet opzadelen met het probleem van overschakelen en de pups alvast aan brokken laten wennen.
één van de nieuwe eigenaren was wel geinteresseerd in het voeren van vlees.
Zij krijgt ook een paar kilo mee.
Maar ja met de andere pups kan ik toch moeilijk afwachten tot er zich een nieuwe eigenaar meld die toevallig ook wil barfen.
Het is jammer , maar het is niet anders.

Arnold
Gebruikersavatar
Door sylvia
#503349
Lette schreef: Ik wil combinatie barf kvv gaan doen om de pups af te spenen.
Je hoeft toch geen puppypap te geven, je kan toch gelijk of kvv geven of iets gemalen vlees

Ik heb nog nooit enig heil gezien om je pups pap te geven.
Bij mij gaan ze met 4 weken naast de moedermelk ook vlees eten toen ik nog kvv voerde was dit gewoon een beetje van de kvv nu met barf was het eerste vlees een bolletje tartaar. Met 5 weken aten ze vanalles maar dan wel gemalen. De basis was iedere dag gemalen kippenvleugels (met dank aan Leo en Liz voor het malen van 20 kilo kippenvleugels) en dan andere maaltijden met spier en orgaanvlees.
Door Lette
#503573
Ik dacht al van niet, ik ga beginnen met eerst bibi te geven en dan steeds kleine dingetjes barf erbij.

Ik ga ze echt geen brokken geven zo lang ze bij mij zijn, want de eigenaren ze daarna geven moeten zij weten. Het liefst vers natuurlijk
Gebruikersavatar
Door sylvia
#503741
Lette schreef: Ik dacht al van niet, ik ga beginnen met eerst bibi te geven en dan steeds kleine dingetjes barf erbij.

Ik ga ze echt geen brokken geven zo lang ze bij mij zijn, want de eigenaren ze daarna geven moeten zij weten. Het liefst vers natuurlijk
Hier hebben ze ook geen brokken gekregen.
Door arnold
#503937
Hoe gaat het dan als de nieuwe eigenaar ze op eens over zet op brokken ?
Alle pups aan de race ?
Door Twiz
#504023
Twizzle is afgespeend met versvlees, maar die heeft een supersterk maag/darmstelsel (waarschijnlijk door vlees) waardoor ze denk ik alles verdraagt wat ik erin zou gooien, zelfs brrrrokken. Ze krijgt dan vervolgens afschuwelijke jeuk, maar gaat nooit aan de race.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#504202
arnold schreef: Hoe gaat het dan als de nieuwe eigenaar ze op eens over zet op brokken ?
Alle pups aan de race ?
Nee hoor dat gaat gewoon goed, tenminste ik zou het niet weten als ze er bonzo in gooien maar ze gaan zonder problemen over .
Door arnold
#504692
Ik ben vandaag dan ook maar gestopt met de brokjes.
De eerste pup is vanmiddag weg gegaan, wel netjes het verhaal versvlees verteld een wat pakjes mee gegeven maar ze hadden al brokjes gehaald.
Juist deze mensen luisterden eerst met belangstelling naar het versvlees verhaal.
Niets aan te doen.
De pup zit wel lekker dichtbij, 3 Km van mijn werk af, kan ik nog eens kijken hoe het gaat.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#504824
arnold schreef: Ik ben vandaag dan ook maar gestopt met de brokjes.
De eerste pup is vanmiddag weg gegaan, wel netjes het verhaal versvlees verteld een wat pakjes mee gegeven maar ze hadden al brokjes gehaald.
Juist deze mensen luisterden eerst met belangstelling naar het versvlees verhaal.
Niets aan te doen.
De pup zit wel lekker dichtbij, 3 Km van mijn werk af, kan ik nog eens kijken hoe het gaat.
Soms lukt het gewoon niet, ik zeg en schrijf zelfs dat ik niet achter de gezondheid van de pups kan staan als ze brokken te eten krijgen en ook dat schijnt soms niet aan te komen.
Door arnold
#505563
Vanochtend is iemand geweest die een teefje mee genomen heeft en bekend is met vlees voeding !!
De eerste, dat is dan 1 op de drie.
Ben wel benieuwd hoe het met de andere drie zal gaan.
Door nikèdog2000
#505581
hoera ik mag over ander halve week mijn pup ophalen
hij lust geen brokken hoeeeeeeeeeeeraaaaaaaaaaaaaa
syl ik kom bij jou informatie halen hoor
als je dat goed vind
wat ik zoal klaar moet maken voor die kleine donder.
nikèdog2000
Gebruikersavatar
Door sylvia
#505653
nikèdog2000 schreef: hoera ik mag over ander halve week mijn pup ophalen
hij lust geen brokken hoeeeeeeeeeeeraaaaaaaaaaaaaa
syl ik kom bij jou informatie halen hoor
als je dat goed vind
wat ik zoal klaar moet maken voor die kleine donder.
nikèdog2000
Ja dat is goed hoor, stuur dan ook gelijk een foto voor in je onderschrift dan ben je niet meer zo kaal hier ;D
Door nikèdog2000
#505930
sylvia schreef: Ja dat is goed hoor, stuur dan ook gelijk een foto voor in je onderschrift dan ben je niet meer zo kaal hier ;D
als heppy er is dan maak ik direct een foto voor mijn onder schrift hoor
Door nikèdog2000
#506018
nu wil het toeval dat ik net 1 kip en 1 konijn heb gekregen
sylvia ik heb die kip helemaal gemalen
met organen er ook bij
en in porsjes van 2 ons gedaan.in de vriezer.
is voor de pup.
als ik dit geef moet er dan nog wat bij?
of is dit al compleet?
en kan ik dat met het konijn ook zo doen?
als heel prooi dier zeg maar?
graag advies
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door