Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#489236
Al discusierend moet ik opeens denken aan een lijst van vers voerende fokkers, die was toch ergens op BP, maar ik kan hem niet meer vinden?
Door Borke
#489242
Cathelijn schreef: die staat op barfclub: http://www.barfclub.nl/versfokkers.htm
Tja, dan is dit de 'oogst' aan vers voerende fokkers, van ieder ras 1 fokker
American Cocker Spaniel
Basset Artisien Normand
Dalmatische hond
Labrador
Mechelse herder
Old English Sheepdog
Shetland Sheepdog

Dat maakt de spoeling wel heel erg dun....
Door Lizzy
#489243
AstridStraver schreef: Tja, dan is dit de 'oogst' aan vers voerende fokkers, van ieder ras 1 fokker
American Cocker Spaniel
Basset Artisien Normand
Dalmatische hond
Labrador
Mechelse herder
Old English Sheepdog
Shetland Sheepdog

Dat maakt de spoeling wel heel erg dun....
Yep. Ik zou zeggen: vooral aanmoedigen, die rasverenigingen en fokkers!! Hoe meer vraag......!

Er zijn overigens nog wel meer fokkers die en vers en brokken voeren. Die staan alleen niet op de lijst.
Door Borke
#489246
Lizzy schreef: Er zijn overigens nog wel meer fokkers die en vers en brokken voeren. Die staan alleen niet op de lijst.
Dat zou dan voor mij wel een aardig alternatief zijn, maar ik vind het wel goed dat een lijst op BP (BC eigenlijk) alleen degenen vermeld die uitsluitend vers voeren.

Ik merk trouwens dat steeds meer Maine Coon fokkers hun katten deels vers gaan voeren. Simpelweg omdat de kittens er betere ontlasting op hebben dan op blik en de showkatten er mooiere vachten op hebben.
Door Lizzy
#489247
Pfff, we zitten wel lekker Nikedog2000 haar topic te verstieren ;D. Vind je dat erg Nikedog2000? Het is wel een beetje in de lijn van je vraag, toch? ;D

Maar goed, ja, de lijst op BarfClub is vers-fokkers only omdat ik vind dat wij als Barfplaats echt heel duidelijk moeten zijn. Hondenbrokken zijn ongeschikt hondenvoer. Punt. Vandaar dus geen gecombineerde brokken/vers-lijst.

Ik geloof eerlijk gezegd ook wel dat vers zich als een olie-vlekje begint uit te breiden. Bij katten, honden en fretten. En volgens mij kan dat heel goed via de rasvereningen en fokkers verder gestimuleerd worden!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 10 feb 2006, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#489252
Lizzy schreef:
Ik weet dat veel mensen (ook fokkers) hier helemaal anders over denken. Maar stel, je bent fokker en fanatiek versvoerder. Nu schaf je een pup aan bij een andere fokker die niet op vers staat. En nu blijkt de pup totaaaaal niet met verse/rauwe voeding om te kunnen gaan omdat het ergens een defect heeft. Wat doe je dan? Ga je verder met deze hond, in de wetenschap dat de hond de defecten mogelijk ook doorgeeft aan haar kinderen of kap je met het fokken met deze hond?
Nee, ik ga dan niet verder met deze hond. Een defect is een defect en inmiddels ben ik zo overtuigd van de enige en juiste voedingsmethode dat ik het niet kunnen omgaan met de juiste voeding een ernstig defect vind.

Jammer van de investering maar helaas.
Door Jojo
#489253
Lizzy schreef: Yep. Ik zou zeggen: vooral aanmoedigen, die rasverenigingen en fokkers!! Hoe meer vraag......!

Er zijn overigens nog wel meer fokkers die en vers en brokken voeren. Die staan alleen niet op de lijst.

Ik sta nu op de wachtlijst voor een FB pup bij een fokker die energique voert aan de honden èn de pups er op afspeent. Ze geven zelfs nog 15 kilo aan hamburgers mee met de pup :D
Deze fokker is zelf geen BP lid, zou zij, als zij dat goed zou vinden dan ook op die lijst kunnen, of is dit alleen voor fokker die lid zijn van BP ???
Door Lizzy
#489255
Jojo schreef: Ik sta nu op de wachtlijst voor een FB pup bij een fokker die energique voert aan de honden èn de pups er op afspeent. Ze geven zelfs nog 15 kilo aan hamburgers mee met de pup :D
Deze fokker is zelf geen BP lid, zou zij, als zij dat goed zou vinden dan ook op die lijst kunnen, of is dit alleen voor fokker die lid zijn van BP ???
Ja, de lijst is alleen voor fokkers die al enige tijd lid zijn van Barfplaats. Jammer, dat ze geen lid is! Nodig haar uit :D! Ze is van harte welkom hoor!
Door Borke
#489256
Jojo schreef: Ik sta nu op de wachtlijst voor een FB pup bij een fokker die energique voert aan de honden èn de pups er op afspeent. Ze geven zelfs nog 15 kilo aan hamburgers mee met de pup :D
Deze fokker is zelf geen BP lid, zou zij, als zij dat goed zou vinden dan ook op die lijst kunnen, of is dit alleen voor fokker die lid zijn van BP ???
Joh wat leuk voor je!
Waarom vraag je niet of ze zich aanmeldt? Dan kan ze ook wat foto's inzenden van vers etende pups ;D
Door Lizzy
#489259
Erna schreef: Nee, ik ga dan niet verder met deze hond. Een defect is een defect en inmiddels ben ik zo overtuigd van de enige en juiste voedingsmethode dat ik het niet kunnen omgaan met de juiste voeding een ernstig defect vind.

Jammer van de investering maar helaas.
Dat vind ik dus de enige goede houding.
Door nikèdog2000
#489311
Lizzy schreef: Pfff, we zitten wel lekker Nikedog2000 haar topic te verstieren ;D. Vind je dat erg Nikedog2000? Het is wel een beetje in de lijn van je vraag, toch? ;D

Maar goed, ja, de lijst op BarfClub is vers-fokkers only omdat ik vind dat wij als Barfplaats echt heel duidelijk moeten zijn. Hondenbrokken zijn ongeschikt hondenvoer. Punt. Vandaar dus geen gecombineerde brokken/vers-lijst.

Ik geloof eerlijk gezegd ook wel dat vers zich als een olie-vlekje begint uit te breiden. Bij katten, honden en fretten. En volgens mij kan dat heel goed via de rasvereningen en fokkers verder gestimuleerd worden!
hoi lizzy
goede discusie toch?
Door Jojo
#489316
Lizzy schreef: Ja, de lijst is alleen voor fokkers die al enige tijd lid zijn van Barfplaats. Jammer, dat ze geen lid is! Nodig haar uit :D! Ze is van harte welkom hoor!
Ik snap de regel wel, maar het is toch jammer. Ik kwam per toeval op deze fokker maar had wel eerst even in de lijst hier gekeken, waar dus niets bijstond :(
Die kans was groter geweest als het net als de lijst van versvlees-o-fiele dierenartsen was geweest. Waarom mogen niet-leden daarvan er wel op staan eigenlijk ???
Is niet als een aanval bedoeld hoor, maar vroeg het me af ;)
Maargoed, ik zal het balletje eens opgooien als ik haar weer spreek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door