Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kokimo
#487146
Ben ik weer met de eeuwige visvraag:

heb net verse sardientjes gekocht bij de visafdeling van de supermarkt. Moeten deze nou ook ingevroren worden voor 10 dagen voordat ik ze aan Sybe kan geven???

Of mag hij er sraks al van smullen voor zijn middagmaal?
#487220
Sardienen zijn zoutwatervissen en hoeven in principe niet ingevroren te worden.
Ik weet trouwens niet of wat als 'verse' sardien verkocht wordt alleen gekoeld is geweest of ook ingevroren; in dat geval is er sowieso geen probleem.
Door Kokimo
#487241
Kruimel schreef: Sardienen zijn zoutwatervissen en hoeven in principe niet ingevroren te worden.
Ik weet trouwens niet of wat als 'verse' sardien verkocht wordt alleen gekoeld is geweest of ook ingevroren; in dat geval is er sowieso geen probleem.
Ik hebd ezelfde vraag iets eerder gevraagd betreft haring. Toen ik vandaag bij dezelfde visafdeling de sardienen heb gehaald heb ik de vraag gesteld aan de verkoper: of de haring bij vangst meteen wordt ingevroren? Volgens hem niet. De haring wordt gewoon zonder ingevroren te zijn of schoongemaakt in zijn geheel verkocht (en de sardienen dus ook)
#487347
"Elaine,

Wat ik weet is dat de haringworm schade kan aanrichten,hij perforeert je darmen. bij andere vissoorten,zoals kabeljauw,etc. kunnen er wel eens wormen voorkomen,maar
dat zijn een soort spoelwormen,en zijn onschadelijk, mensen eten ook zalm, tonijn, witvis
rauw als sushi. En dieren hebben voor dit soort dingen een hogere weerstand."
Door Kokimo
#487354
miss Caribbean ;) schreef: ik heb daar bij de haring op gereageerd en volgens mij zijn het algemen EU regels, dus ook voor Frankrijk...
zal die verkoper er ook geen snars van weten.... zo zie je maar weer
Door evelyn02
#488156
Lizzy schreef: In sardien zit geen haringworm.
Zijn dergelijke wormen eigenlijk wel bestand tegen de zuurgraad van de maag? Dat vraag ik me eigenlijk ook af voor de parasiet die in zalm voorkomt. Een hond die al wat langer helemaal op rauw voer staat heeft heeft toch een hele lage pH?

Evelyn
Door Lizzy
#488191
Ja, misschien wel... maar aangezien er toch jaarlijks in bepalen delen van de wereld toch honden ziek worden van rauwe zalm (uit de pacific), zou ik zelf het risico niet willen lopen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door