Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jack
#41903
Hallo eberhardje,
Bedankt voor je reactie. Dat is het niet volgens ons. We hebben dat bij een teckel , maar dit ziet er heel anders uit.
Groeten Jack.
Door eberhardje
#42025
jaaa. dat heb ik dus ook bij een teckel!
wat is dat toch met die teckeltjes!
???
Door jack
#47624
Hallo allemaal,
Na 2 weken borageolie toegevoegd te hebben is er niets veranderd aan de kale plekken. Wat nu?
Door Paul_Barte
#47630
Hoi Jack,

Jammer! Het kan zoals eerder al aangegeven een hormonale kwestie zijn en 2 weken is realtief een korte periode natuurlijk.
Hou de olie en natuurlijk het versvoer voorlopig nog even vol, geef naast de borageolie ook wat visolie per dag.

Grtz
Paul
Door 202spots
#47923
Hi Jack,
Ik denk dat je het over Alopecia hebt...
(Paul???had jij niet is 'n foto van 'n hond met aan beide zijkanten dezelfde vorm kale plek????)

Het kan veroorzaakt worden,van heel eenvoudig te weinig zonlicht hebben,of aan de andere kant 'n hormonen kwestie zijn.
Hier zijn wat articles die misschien helpen?
~~~~~~
Seasonal Flank Alopecia is another of the group of follicular dysplasias. Some dogs lose hair in the late fall and regrow it spontaneously in the spring; others do the reverse and lose hair in the spring. These dogs develop a nonscarring hair loss confined to the flank areas. Lesions are symmetrical on both sides of the flank. It is unclear as to whether or not this condition is related to flank sucking. Seasonal flank alopecia occurs in several breeds; flank sucking is especially prevalent in Dobermans, leading to speculation of genetic influence
http://www.dpfa.org/GENDIS3.htm
~~~~~~
Treatment includes more sunlight exposure and/or melatonin beginning Sept. 23 through March 23 (vernal equinox). The prognosis is good with most patients regrowing hair upon more sun exposure, however some patients skip a year before they regrow hair and some may not regrow hair completely or at all. This appears to be a benign disease but the more common diseases resulting in bilaterally symmetrical alopecia such as Cushing's disease and hypothyroidism should be ruled out.
http://www.dvmnewsmagazine.com/dvm/arti ... p?id=53802
~~~~~~~~
verschillende oorzaken:
http://www.vetinfo.com/dhairloss.html#B ... 20hairloss
~~~~~
Ik zelf zou voor de zekerheid toch 'n thyroid onderzoek laten doen...
Succes!
Door jack
#48427
Hallo 202
Steffie heeft geen donkere huid op de kale plekken. De huid is eerder wet lichter dan de rest. Mijn idee is dat ze zich daar krabt, maar ik zie het haar nooit doen en ik vind het ze vreemd dat het aan beide kanten op dezelfde plek is .
Door jack
#58481
Hallo allemaal
We hebben bij Steffi een bloedtest laten doen i.v.m. de schildklierfunctie. De uitslag vonden we verontrustend.
T4 =2
TSH= 0,06
We hebben nu thyroxine 0,2 mg meegekregen. Steffi moet hiervan 3 tabletjes per dag. Over 2 maanden een herhalingsonderzoek.
Groeten Jack
Door sharpie
#58501
jack schreef: Hallo allemaal
We hebben bij Steffi een bloedtest laten doen i.v.m. de schildklierfunctie. De uitslag vonden we verontrustend.
T4 =2
TSH= 0,06
We hebben nu thyroxine 0,2 mg meegekregen. Steffi moet hiervan 3 tabletjes per dag. Over 2 maanden een herhalingsonderzoek.
Groeten Jack

Jeetje Jack, wat vervelend nou :-\
Maar wel een opluchting dat je nu eindelijk weet wat het is en dat er wat aan gedaan wordt.
Opzich kan je hond er goed mee leven hoor, ik zelf heb geen eens een schildklier meer en slik daar ook schildklierhormoon voor.
Als je eenmaal de juiste dosering hebt gevonden, dan gaat alles een stuk beter.
Dus kop op ;)
Geef Steffi maar een dikke :-* van een medeschildklierpatient ;D ;)
Door Lupa
#58945
het is vervelend maar je weet nu wat het is.
even een stomme vraag van me kan het genezen?of moet de hond medicijnen blijven innemen?
Door Lizzy
#58986
Nou, dan had Dory toch gelijk met haar Thyroid. Vervelend voor je Jack, maar wel fijn dat je nu weet wat er aan de hand is!
Groetjes, Lizzy
Door 202spots
#59549
Lupa schreef: het is vervelend maar je weet nu wat het is.
even een stomme vraag van me kan het genezen?of moet de hond medicijnen blijven innemen?
Hi Jack,
Wel geen leuk nieuws maar toch goed dat je weet wat het probleem is en dat er 'n heel eenvoudige oplossing voor is!
Het duurt ongeveer 6 -8 weken voordat de medicijn goed werkt,en er verbetering te zien of te merken is.
Daarom moet je na 2 maand de test herhalen,dan kan er gezien of het de juiste dosering is,of dat er meer of minder moet gegeven.
(meestal is de eerste dose de juiste,en kan misschien na 'n jaar of langer,later eventueel verhoogd worden)
Lupa,wanneer je eenmaal 'n schildklier probleem hebt,dan moet je altijd de meds blijven geven,bij mensen net zo goed als bij honden.
Het probleem "geneest"dus niet.
Honden krijgen meestal 2 x per dag 'n tabletje en mensen 1 x per dag.
Door jack
#60561
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties. We zullen afwachten hoe Steffie gaat reageren. We houden jullie op de hoogte
Groeten Jack.
Door anita van gestel
#68232
hallo paul,

kun je me vertellen hoe het afgelopen is met die kaalheid op de flanken, mijn hond (gesterriliseerde teef) heeft het nml ook.
Ik ben inmiddels al wel borageolie gaan halen en "beestjes"heeft ze niet zegt de DA. voordat ik allerlei onderzoeken laat doen wil ik eerst wat op homeopathische weg gaan zoeken. Laat je me weten hoe het afgelopen is?

groetjes anita
Door jack
#68842
Hallo Anita
Van wie wil je antwoord: van Paul Bart of van mij. Dit topic gaat over mijn hond nml.
Groeten Jack
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door