Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jasmijn
#485566
oke femke weegt nu 8 kilo en ze moet tussen de 10 en de 12 kilo wegen dus ze is te mager. maar hoe krijg ik haar dikker ???ze krijgt 500 gram per dag ( meer kan ze niet op ) dus dat is 6,3 % van haar lichaams gewicht.
maar ze word maar niet dikken :'( ze krijgt rodi en barf. ik heb heel vet vlees maar het wil niet werken :'( wie weet wat ik kan doen zodat ze dikker word ??? . gelukig heeft ze lang haar want anders zou de dierenbeschrming erg snel gebeld worden want als ze nat is lijkt ze net een wandel lijk :'(
Door Peet
#485569
Satinballs geven misschien?

(effe de zoekfunctie gebruiken, dan kom je vanzelf het recept wel tegen ;))
Door tieneke
#485736
Van Rodi werd onze eerste Leo super mager en ben toen snel overgestapt op Carnibest en hij kwam meteen aan.
Rodi bevat dacht ik ook vrij veel vocht.
Het beste kun je een verse pens maaltijd of vetter vlees als schaap of zalm,makreel,sardines,haring geven met je barfhappen.
Als je aan de Carnibest zou kunnen komen is het wellicht een goede keuze om de Carnibest aktief te geven.
Door Lizzy
#486060
Hoe lang zit ze nu op zelf samengestelde maaltijden? Mogelijk heeft je hondje wat moeite om te wennen aan koolhydraat-arme voeding (brok = veel koolhydraat, rauw = weinig koolhydraat). Ik ben persoonlijk helemaal geen voorstander om dan maar weer koolhydraat toe te gaan voegen. En dus ook geen satinballs.....

Je hebt een heel klein hondje en ik vind dat je gerust tot 8% van het lichaamsgewicht mag gaan bij zo'n kleintje. Ik zou dus zeggen: meer gaan voeren. Je zult zien dat als je een beetje geduld hebt dat ze vanzelf weer bijkomt. Je hebt zelfs kans dat ze ineens te dik wordt en je behoorlijk moet gaan minderen ;D

Voorbehoudens natuurlijk dat ze helemaal gezond is en niet om een andere reden zo afvalt... Mocht je twijfels daarover hebben, dan zou je even een dierenarts kunnen raadplegen.
Door Peet
#486243
jasmijn schreef: ( meer kan ze niet op )
Dan wordt meer voeren lastig ;)
gelukig heeft ze lang haar want anders zou de dierenbeschrming erg snel gebeld worden want als ze nat is lijkt ze net een wandel lijk :'(
Vandaar dat ik over de satinballs begon. Maar Carnibest Aktief is zeker ook een goede optie! En idd vette barfhappen !
Door Dtje
#486282
Hoe is haar verdere conditie? vacht, gebit, ontlasting etc. Is ze levendig? Bij twijfel zou ik even naar de DA gaan. En verder zie reacties van anderen hier.
Door Lizzy
#486372
jasmijn op Februari 06, 2006, 16:12:32 pm
( meer kan ze niet op )


Peet schreef: Dan wordt meer voeren lastig ;)Vandaar dat ik over de satinballs begon. Maar Carnibest Aktief is zeker ook een goede optie! En idd vette barfhappen !
Oeps! Dat had ik niet gelezen. Sorry Peet!
Door reno
#486630
Reno had dit ook. Die ging van 25 kg naar 23 kg. Nu geven we hem 500 gr carnibest en 200 gr smuldier erbij (mede om de kosten). Aktief kunnen we de volgende keer krijgen, maar moet apart besteld worden.
We wegen hem nu wekelijks, zodat we het goed in de gaten kunnen houden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door