Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#478582
Ik vraag me het volgende af:

Ik heb een standaard teckel van 4 maanden die ik nu op 8.7% van zijn lichaamsgewicht voer (5kg = 435 gr /dag)

Als hij straks volwassen is en een gewicht van een 9kg weegt, voer je dan nog steeds op die 8.7 procent? Of minder? ???
#478697
ok, ik neem aan dat het dan voeden is met kijk op hoe hij eruit ziet... niet te dun en niet te dik, een beetje uitproberen,

maar vanaf welke leeftijd ga je dit lagere percentage aanhouden? Vanaf 12 maanden? Of later? Vanaf het moment dat je 1X per dag voert
Laatst gewijzigd door Kokimo op za 28 jan 2006, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#478729
Ik voer mijn Chihuahua's en Chin. naakthond vooral met het oog. Danu is een dikkertje dus die krijgt wat minder, zij houdt ook zoveel van eten! Kuif is een nakie dus die verbrandt zoiezo al meer en krijgt meer en Kip is aan de magere kant en krijgt ook wat meer.
#479059
Moeilijk. Ik denk dat dat voor iedere hond anders is (zelfs binnen 1 ras en ja, zelfs binnen 1 nest pups!). Dit zul je echt op het oog en op gevoel moeten doen, vrees ik.

Linga kreeg een groeiende hoeveelheid voedsel, tot een maand of 6. Daarna kon ik zien dat ze mooi bleef groeien op een zelfde hoeveelheid voer. Nu is zij bijna 8 maanden en ik ben haar iets minder eten gaan geven want ik vind dat ze een beetje een dik kontje begint te krijgen.

Ze at dus 7,5% (grotere hond dus net wat minder eten als die van jou), dat stabiliseerde en de snelle groei was er wat uit rond 6 maanden dus toen at ze ongeveer 6% van haar lichaamsgewicht. Ze is dus nu 8 maanden en ze krijgt nu 3,5% van haar lichaamsgewicht (dat is nog even experimenteel, ze zat op 4% maar ik vind haar dus wat te dik aan het worden. Ze eet nu nog steeds 875 gram per dag hoor ;D!).
#482273
Ik voer ook op het oog...lady weegt 10-11 kg en krijgt ongeveer 300-350gram per dag.
Als je hond te dik wordt geef je wat minder en anders geef je wat meer. Heb je de barf-rekenhulp als? Is wel handig!
Laatst gewijzigd door Sofie op do 02 feb 2006, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#482276
Joris is nu 9 maanden geweest en eigenlijk voer ik hem al vanaf 6 maand zo'n 300 gram per dag. De ene keer is het wel wat meer, maar meer dan 350 gram per dag heeft hij nooit gehad.
Nu moet ik wel zeggen dat ik van schrale teckels houd. Hij is redelijke gespierd, maar zijn ribbetjes zijn goed te voelen. Hij eet goed, maar is geen vreetzak (in tegenstelling tot Joep). Eigenlijk eten de beide honden 300 gram per dag.
De fokster adviseerde idd wel om meer te voeren toen hij jonger was, maar dat at ie dus domweg niet op. Ik houd het altijd goed in de gaten, maar daar zeg ik het al.... het is echt een kwestie van kijken.
#482358
Ik heb inderdaad de rekenhulp!Superhandig!!! :)

Sybe eet gerust die 435gr op, het is een vreetzakje!!! Maar hij is ook behoorlijk aktief. En dik is hij niet, gespierd en je voelt goed zijn ribben.

Daar komt bij met die twee knullen van mij (3& 6 jaar) die rennen wat af met Sybe. Ik wordt er af en toe knetterdol van als het geen buitenweer is en het spul in de kamer rondrend ;D

Maar zoals jullie allemaal al zeggen voeren met het oog!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door