Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#478161
Ik merk dat mijn honden een grotere kauwbehoefte hebben dan waar ik op dit moment in kan voorzien. Ze nemen hele takken mee naar binnen en gaan er uitgebreid op liggen kauwen. Bijna ieder bot is binnen no-time op (een geitenrib van 500 gram duurt niet langer dan 10 minuten). In tegenstelling tot wat ik hier vaak lees dat honden wel een tijdje zoet zijn met een bot, is dat hier niet het geval. Ik ben bang voor harde botten omdat ze daar hun tanden op breken. Vorige week was ik bij een vriendin en die haar drie honden krijgen enorme (keiharde) koeienbotten (dragend bot) en doen daar een week mee :o Heerlijk lijkt met dat. Ook in het boek van IB lees ik dat je je hond een lekker bot moet geven waar hij een dag mee bezig is. Mijn vraag is dus: wat voor bot is dat?
Door tieneke
#478189
Waar een hond 1 dag zoet mee is ::) ::)
Hier vreten ze echt alles in korte tijd naar binnen.
Ik heb ook nog koeienbotten liggen en ik geef ze echt zelden meer,en als ik ze eens in de zoveel weken geef dan mogen ze er een uurtje of 2 op kluiven en dan pak ik ze af.
Als ik Tinus zijn gang zou laten gaan vreet hij er hele stukken vanaf.
Ben toch wel wat voorzichtiger geworden na alle verhalen dat een hond zijn kies breekt etc.
Door Jolly
#478222
zo doen ze bij jou nog langer dan die van mij met zo'n geitenrib van 500 gram, hier is het bij Chasey binnen 5 minuten weg en Pim doet er net ff langer over misschien haalt tie wel de 10 minuten :-\.

Mocht je zo'n bot weten, zet je dat dan hier ff neer :), misschien heb ik er ook wat aan.
Door roefus
#478289
ja, die bestaan nog....met ietwat medewerking van het museum, geen probleem.
als doggy het wil......who cares?
Door tieneke
#478294
roefus schreef: ja, die bestaan nog....met ietwat medewerking van het museum, geen probleem.
als doggy het wil......who cares?
;D ;D
Door Lizzy
#478298
Ja, dat zijn dus dragende botten. Tandenslopers. In mijn ogen volstrekt ongeschikt om aan de kauwbehoefte te voldoen. En ik ben het dan ook helemaaaaaaaaaal niet met Ian B eens. Tom Lonsdale is het er ook totaal niet mee eens. Ik zou zeggen : geef ze eens grotere (zachte) vleesbotten!

(hier doen ze trouwens veel minder als 10 minuten met zo'n geitenribbenpartij).
Door aaltje
#478302
een lamshoofd is een van de weinige dingen waar janie een tijdje mee zoet is.
Verder moet ze het met takken doen.
Door Lizzy
#478304
aaltje schreef: een lamshoofd is een van de weinige dingen waar janie een tijdje mee zoet is.
Verder moet ze het met takken doen.
Nou inderdaad, lamshoofd/kalfshoofd zijn de meeste honden inderdaad lange tijd zoet mee. Ik vind ze te hard maar het is altijd nog beter als het geven van runderpoten!
Door tieneke
#478312
Lizzy schreef: Nou inderdaad, lamshoofd/kalfshoofd zijn de meeste honden inderdaad lange tijd zoet mee. Ik vind ze te hard maar het is altijd nog beter als het geven van runderpoten!
Lam en kalf kan ik nog steeds niet aankomen hier :-\
Maar we blijven zoeken :D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#478321
aaltje schreef:een lamshoofd is een van de weinige dingen waar janie een tijdje mee zoet is.
Verder moet ze het met takken doen.
Nou misschien moet ik dan eens zo'n hoofd scoren...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door