Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#477216
Lizzy schreef: Ja nee, zij bestaan om ons te plezieren... Kweet niet, maar ik geloof daar dus helemaaaaaaaaaaaaa niet in.
Nou ze voldoen aan de vraag uit de markt en de markt dat zijn wij met z'n allen. Als wij geen wc-papier nodig zouden hebben, zou er ook geen bedrijf hoeven te zijn die het voor ons produceert. Zo simpel ligt het toch....
Door Lizzy
#477217
Dat zie ik echt helemaal anders. Het is Unox die de mens zodanig manipuleert dat wij denken dat we om 16:00 uur een CUP A SOUP nodig hebben. Maar dat hebben we niet nodig. De aandeelhouders hebben het nodig dat jij en ik het kopen.
Door Peet
#477221
Daar ben ik het helemaal mee eens: ze voldoen aan een vraag, die ze zelf gecreerd hebben.

Wij hebben nooit gevraagd om pleepapier of diepvriespizza's....er is ooit een slimmerd geweest die dacht: joh, als ik effe een kleffebodem met wat ketchup en nep-kaas beleg, en dat verkoop voor 2 euries, is dat mooie handel!

En dan krijg je de reclame erbij: krokant tot op die bodemmmmm... en wij doen de rest: we kopen het.

En de fabrikant flikkert zijn overblijfsels door de hondebrokken en roept vervolgens: met granen voor energie!! en lekker vlees !!1 Aanbevolen door Topfokkers.

..bwugh.... :-X
Door Fido
#477259
DUS..............
Fido schreef: Jullie moeten niet naar deze dvd kijken als aanval op Mac Donalds maar verder kijken.

Er wordt meer geld geïnvesteerd in produkten (onderzoeken) die veel geld opleveren en er wordt bijna geen geld geïnvesteerd in produkten die minder geld opleveren, en dat is meestal wel het gezondste eten (voer).

De investeringen lopen uiteen van onderzoeken, maar ook reclame, informatieboekjes, tv programma's, scholing enz enz.

Hele volkstammen worden zo benaderd (jong! en oud) en als bijna alle informatie die je krijgt zo éénzijdig is en iedereen zegt het............. dan ga je het geloven.


Groeten Edith
Door judith1967
#477331
Lizzy schreef: Dat zie ik echt helemaal anders. Het is Unox die de mens zodanig manipuleert dat wij denken dat we om 16:00 uur een CUP A SOUP nodig hebben. Maar dat hebben we niet nodig. De aandeelhouders hebben het nodig dat jij en ik het kopen.
Ja,das waar,als je reclame maar vaak genoeg aan de mens laat zien,dan gaan de mensen er vanzelf in geloven dat het zo ook moet/hoort :)
Door Borke
#477388
Lizzy schreef: Met dat verschil dat de runderen die voor de Mac gehouden worden op beestachtige wijze gehouden worden en (dat is al eerder aan de orde geweest): het graan dat die runderen eten (alleen de Mac runderen): daar kan de hele wereldbevolking van eten. Er zou geen armoede meer hoeven zijn.
Maar dat zou dus betekenen dat "wij de niet-vegetariers" dan graan zouden moeten eten i.p.v. hamburgers?
Of worden de koeien waar ik mijn rundergehakt (graag bilogisch) van eet dan zo anders gevoed dan die voor MacDonalds worden gefokt?
Worden de andere runderen zoveel beter gehuisvest dan die Mac runderen?

Eerlijk gezegd denk ik dat bijna alle dieren die wij eten slecht gehouden worden. Het enige wat je er volgens mij aan kan doen is vegetarier worden of biologisch vlees kopen. Als overtuigd vleesliefhebber kies ik voor het laatste, maar ik zeg er bij dat ik me dat als tweeverdiener wel kan veroorloven.
Als er meer reclame voor dit vlees gemaakt zou worden dan zou je zo meer mensen kunnen 'manipuleren' om het te kopen.
Volgens mij laten mensen zich zo manipuleren als ze zelf willen. Voor een deel is dat zuur, omdat het niet altijd de juiste weg is. Aan de andere kant wie zijn wij om te bepalen wat de juiste weg is?
Als de massa om 16.00 uur opkikkert van een cup-a-soup die veel meer kost dan een zelfgemaakt soepje, dan is het ook democratie dat je dat kunt kopen en marktwerking is toch dat de massa bepaalt volgens mij...
Door Lizzy
#477583
Rovanna schreef: Ja inderdaad en wat is daar mis mee ???
Zoiets heet marketing en dat is een mooi vak ;)
Nou ja, dat hebben we boven geprobeerd uit te leggen, wat daar mis mee is..... In het kort komt het hier op neer: Ik vind dat deze onnodige vraag aan productie van onzinnige troepzooi onze planeet naar de kl*te helpt. Het is dier en millieu en mens onvriendelijk. Misschien dat jouw generatie daar nog niet echt last van zal hebben maar de generaties erna zullen daar de zure vruchten van plukken.
Door Lizzy
#477585
AstridStraver schreef: Maar dat zou dus betekenen dat "wij de niet-vegetariers" dan graan zouden moeten eten i.p.v. hamburgers?
Of worden de koeien waar ik mijn rundergehakt (graag bilogisch) van eet dan zo anders gevoed dan die voor MacDonalds worden gefokt?
Worden de andere runderen zoveel beter gehuisvest dan die Mac runderen?
Ja, mensen zouden veel minder vlees moeten eten. Niet alleen is veel vlees zeer ongezond voor jou zelf, het is ook heel erg ongezond voor deze planeet. De koeien van de Mac en biologische koeien: Astrid, een WERELD van verschil!!! Want niet alleen wordt de biologische koe diervriendelijk gehouden, zo veel mogelijk in het land gezet, niet behandeld met antibiotica (tenzij het echt niet anders kan - de koe mag overigens niet geslacht worden als ie AB heeft gebruikt), ze krijgen zelf ook alleen maar biologisch te eten.

Kijk maar eens naar dit plaatje:

Afbeelding

Mooie dikbil, zou je denken. Maar.... Dit gebeurd er mee:

"Dikbillen
Dikbillen zijn runderen met een erfelijke afwijking. Deze afwijking heeft tot gevolg dat de spieren van deze dieren snel groeien maar ook dat deze koeien hart- en orgaanafwijkingen hebben. Vanwege de snelle spiergroei worden dikbillen gefokt. Veel spierweefsel betekent immers veel vlees, terwijl voor spiervlees ook nog eens een hoge prijs betaald wordt. De lichamelijke afwijkingen nemen de fokkers daarbij op de koop toe. Dikbil-koeien kunnen in de regel niet op natuurlijke wijze bevallen. Het bekken van de moeder is te smal en het kalf te groot. Een kunstmatige bevalling via een keizersnede is dan noodzakelijk. Veel fokkers en dierenartsen voelen zich in het geheel niet bezwaard om dikbil-koeien soms vier jaar achtereen open te snijden".

En ach, dit is echt nog maar een miniscuul topje van de ijsberg.....
Eerlijk gezegd denk ik dat bijna alle dieren die wij eten slecht gehouden worden. Het enige wat je er volgens mij aan kan doen is vegetarier worden of biologisch vlees kopen.
Inderdaad. Maar de Mac runderen: de massaliteit alleen al.... Brrrr.....
Als overtuigd vleesliefhebber kies ik voor het laatste, maar ik zeg er bij dat ik me dat als tweeverdiener wel kan veroorloven.
Als er meer reclame voor dit vlees gemaakt zou worden dan zou je zo meer mensen kunnen 'manipuleren' om het te kopen.
Ik denk van niet. Mensen willen namelijk voor een dup op de eerste rang. Die kopen liever 10 kilo rundergehakt voor 20 euro als dat ze er 40 euro voor moeten betalen. Veel mensen kunnen het trouwens ook werkelijk niet betalen.... Maar toch vindt iedereen dat iedereen het recht heeft om iedere dag vlees te eten. En daarom wordt het goedkoop geproduceerd.... Zo goedkoop mogelijk. En wat we daarmee die dieren aan doen? Wie boeit het?
Volgens mij laten mensen zich zo manipuleren als ze zelf willen. Voor een deel is dat zuur, omdat het niet altijd de juiste weg is. Aan de andere kant wie zijn wij om te bepalen wat de juiste weg is?
Als de massa om 16.00 uur opkikkert van een cup-a-soup die veel meer kost dan een zelfgemaakt soepje, dan is het ook democratie dat je dat kunt kopen en marktwerking is toch dat de massa bepaalt volgens mij...
Tuurlijk laat de mens zich manipuleren. En soms is daar niks mis mee. Maar ik vind het wel eng dat veel mensen zich er niet eens van bewust zijn.... Ik zou willen dat mensen eens keken wat er zoal in die Cup A Soup zit. En eens na zouden denken hoeveel E's ze binnen krijgen. Want laten we wel wezen, als het zo door gaat he, dan zit de mens binnenkort ook aan de brokken....

Kijk maar naar die flesjes fruit! "Uw dagelijke behoefte aan fruit in een flesje"! Jippie! Denkt nou werkelijk niemand na dat dit verhitte zooi is? Wat is er mis met gewoon een appel? Daar zit tenminste niet een plastic flesje omheen, dat weer weggekieperd kan worden en over 100 jaar nog op de vuilstortberg ligt.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 27 jan 2006, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#477589
Rovanna schreef: Ja inderdaad en wat is daar mis mee ???
Zoiets heet marketing en dat is een mooi vak ;)
Brok is ook marketing!!!!!!!

vers vlees is amper marketing. en wie dat wel bekender wil maken wordt "afgeslacht" >:(

Niks verkeerd met marketing, ik doe het zelf ook. Maar horen wij, de overheid, samenleving en noem maar op, niet kritisch te zijn?
En als het bedrog, manipulatie en gevaar voor de gezondheid enz oplevert door bepaalde marketing groepen met als enige doel geldgewing ten kosten van ALLES, is het dan niet fijn (en logisch) dat er iemand (instanties) zijn om ons weer kritisch te laten denken.

De dvd die ik bedoel laat gewoon heel duidelijk zien wat marketing allemaal doet.
Ik hoop dat als mensen de dvd hebben bekeken ze beter begrijpen hoe het in elkaar zit en dat je je niet altijd moet laten lijden door wat andere zeggen maar dat je zelf moet na denken en heeeeeeel belangrijk je eigen "buik"gevoel moet volgen. ;)

Edith
Door Cathelijn
#477628
je hebt heel veel kilo's graan nodig om er 1 kilo vlees van te maken. Dat maakt het zo on-economisch zeg maar. Als je deze tussenstap zou overslaan en zelf meteen het graan zou eten, kun je meer mensen voeden.

Ik heb wel eens in een vakblaadje gelezen voor de dierenspeciaalzaak. Hoe daar ook wordt geschreven over de marketing van een product: je voelt je als evt. koper meteen belazerd en zeker gemanipuleerd.
Denk ook maar na: bepaalde producten staan nooit toevallig op ooghoogte of daar waar je er bijna over struikelt...
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#477664
Ja, ik denk dat ik hier alleen sta in mijn mening. Maakt niet uit hoor ;)
Ik ben al tien jaar zelfstandig ondernemer en ben nog geen enkel bedrijf gestart omdat mensen mij vroegen of ik dat wilde doen; ik heb zelf de vraag gecreeerd. En waarom? Om geld te verdienen. Niets meer en niets minder. Zo zijn er mensen die kiezen om voor een baas te werken die meewerkt aan het instandhouden van deze bedrijven en hun producten. Waarom? Om geld te verdienen. Ben benieuwd hoeveel mensen op Barfplaats bij Unilever, Proctor&Gamble of Sarah Lee werken (of in ieder geval een dochteronderneming daarvan) of bij een supermarkt die Cup-a-Soup verkoopt.... Of kan ik aannemen dat iedereen die op Barfplaats komt voor een ideele/filantropische instelling werkt. :-\ Ook ben ik dan benieuwd waar deze mensen hun boodschappen doen en welke producten ze dan kopen.
Door geer
#477670
Rovanna schreef: Ja, ik denk dat ik hier alleen sta in mijn mening. Maakt niet uit hoor ;)
Ik ben al tien jaar zelfstandig ondernemer en ben nog geen enkel bedrijf gestart omdat mensen mij vroegen of ik dat wilde doen; ik heb zelf de vraag gecreeerd. En waarom? Om geld te verdienen. Niets meer en niets minder. Zo zijn er mensen die kiezen om voor een baas te werken die meewerkt aan het instandhouden van deze bedrijven en hun producten. Waarom? Om geld te verdienen. Ben benieuwd hoeveel mensen op Barfplaats bij Unilever, Proctor&Gamble of Sarah Lee werken (of in ieder geval een dochteronderneming daarvan) of bij een supermarkt die Cup-a-Soup verkoopt.... Of kan ik aannemen dat iedereen die op Barfplaats komt voor een ideele/filantropische instelling werkt. :-\ Ook ben ik dan benieuwd waar deze mensen hun boodschappen doen en welke producten ze dan kopen.
De vraag bij 'ongeschoolde' consumenten, ala. Wat brokkenfabrikanten aan marketing verzinnen, is hun zaak. Ik vind het echter wel schandalig dat mensen met een universitaire opleiding en een, dat mag je hopen, academisch denkniveau -de dierenartsen- zich klakkeloos laten omkoppen door een gladde pief in pak met het voedingsknow-how van een garnaal, maar die wel leuke winstmarges en aansprekende verpakkingen en campagnes biedt.

Ik vind het schandalig dat bekend brokmerk X in zijn dierenartsenfolder niet alleen voedingstrainingen biedt aan da's en assistentes, maar voornamelijk marketingtrainigen.

Wist je dat je een groot brokkenmerk dat aan dierenartsen levert, onderwijst hoe assistentes "Van ieder binnenkomend telefoontje een afspraak kunnen maken"? Kan je een cursusje voor doen. Er staat eveneens welhaast letterlijk in "Vanaf vandaag noemen we het Seniorenvoer vanaf 6 jaar geen seniorenvoer meer, want de consument vindt dat niet prettig. Wanneer u het Adult Super Care noemt, zo zult u merken, zijn mensen veel eerder geneigd om deze brokvoeding aan hun hond te voeren".

En dat is dan je dierenarts. Dat is dan degene waar je naartoe gaat voor een onafhankelijk, deskundig advies. Dat is dan de kenner waar je van op aan moet kunnen.

Dat brokkenfabrikanten dat doen, dat is hun zaak. Maar wanneer ik bij mijn dierenartsenpraktijk kom en ik wordt ontvangen door een assistenteteam in een gesponsord uniform van het betreffende brokkenmerk...krijg ik het licht benauwd. Wanneer ik de hoektand van mijn pup laat trekken en na de ingreep de vraag krijg 'of we meteen maar een beugeltje zullen doen, want dat kan tegenwoordig', krijg ik het kouder. En wanneer ik haar -zonder beugel uiteraard- na de ingreep ophaal en een in Brok-uniform gestoken tandpastaglimlach mij een zak Tandbrokjes in de hand duwt a weet-ik-hoeveel euri 'omdat een gezonde hond echt niet zonder kan!', dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn.
Laatst gewijzigd door geer op vr 27 jan 2006, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#477671
Ik zie echt totaal geen overeenkomst tussen hoe jij te werk gaat en een Unilever.

Er gaan steeds meer mensen barfen, dus jij gaat barf-artikelen verkopen.

Unilever maakt dingen die niemand nodig heeft en verteld vevolgens de hele wereld dat jij stinkt als je hun deo niet gebruikt. Dat je er belabbert uitziet als je hun Oil of Olaz niet op je giegel smeert. Dat je niet fris bent als je niet de nieuwe Always Freshelle maandverbandtroep gebruikt. Dat je niet kan functioneren wanneer je geen Cup A Soup om 16:00 uur drinkt. Dat je een rottige hondeneigenaar bent als je hem geen Pedigree Pal geeft, want ZIJ houden van honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door