Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#476379
En nee, Demeter eieren zijn verruit de diervriendelijkste!! Deze zijn alleen te koop bij natuurvoedingswinkels.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 25 jan 2006, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#476385
ik geef meestal 3 keer per week een rauw eitje. Kan ook meer, soms minder. Schil erbij. Als ik eieren bak, bewaar ik de schil en droog die en vermaal het.
Door emielenjolanda
#476387
Dus het eierschaalpoeder (goed woord voor galgje) is als extra. Is het ook nodig om het te geven wanneer je twee rauwe eieren per week geeft. Want dan krijgen ze toch ook het kalk binnen van de schaal. ???
Door judith1967
#476388
Lizzy schreef: En nee, Demeter eieren zijn verruit de diervriendelijkste!! Deze zijn alleen te koop bij natuurvoedingswinkels.
Oh,nou waar kan ik die kopen,bij de groene passage toevallig??
Door judith1967
#476469
Lizzy schreef: In R'dam? Zeker weten!
Ja,klopt,die zit bij mij wel eruggg vlak in de buurt.
Zo dan ga ik daar voortaan mijn eieren kopen,weer een goede daad ;D

normaal via mijn oom,maar die heeft geen kippen meer,zijn tuin moest weg i.v.m de betuwelijn >:(
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 25 jan 2006, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door peerle
#476547
ik kon de link niet opendoen, maar mocht het er niet staan; in België is het zo dat 0 het beste is (staat als eerste cijfer recht op het ei gedrukt) en 4 het slechtste (legbatterij).
Door Nelly
#476659
Om te beginnen worden hier de eieren, net als bij Jol, niet in de koelkast bewaard. Dat is niet nodig en zonde van de smaak, die vervlakt nl. door de kou. Verder heb ik (bijna) altijd verse eieren van de boer, alleen als de kippen ff van de leg zijn, wijk ik uit naar de poelier. (en als alles goed gaat krijg ik over niet al te lange tijd m'n eigen kippies) De honden krijgen zo'n 2x per week een kompleet ei dus met schaal, dat ik voor ze op de vloer laat kapotvallen. Ze eten de schaal mee op. Daarna ff de mop erover en klaar (tegelvloer).
Door Jolly
#476960
Gut wat heb ik nette honden dan, als ik een eitje geef die ik niet zelf kapot tik in de bak, dan eten ze het allebei in de bak op.
Als ik een eitje buiten geef, dan laten ze hem idd vallen op de stenen.
(Nadat Pim er 3 kwartier mee heeft rondgelopen en Chasey probeert zijn ei ook te pikken)
Door Jolly
#476983
jasmijn schreef: krijgt pim inieder geval lekker veel beweging ;) ;D
hahaha dat krijgt tie zowiezo wel, want hij is de stuiterbal ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door