Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#474544
Ik ben aan het denken om volledig op barf over te gaan omdat ik dus niet weet wat er in smuldier kip nu werkelijk zit. Ik wil wel 's morgens gemalen blijven geven dit ivm het mengen met groenten enhet is handig want ze krijgen 's morgens om 4 uur van mij te eten.
Nu was ik aan het denken om kipkarkassen te vermalen en dat te geven ipv smuldier kip. Wat vinden jullie hiervan???
Door Lizzy
#474547
Is het persee nodig om de karkassen te vermalen? Kun je niet bijv. wat vlees/orgaanvlees in stukjes snijden en dit met de groente geven? En dan bijv. 's avonds hele kippenkarkassen geven? Het kan wel hoor, zelf kippenkarkassen malen (ik geef je groot gelijk. Ik houd ook niet van voorgemalen dingen) maar het is ergens ook zo zonde omdat de karkassen zo goed zijn voor de gebitjes.....!
Door Bullekes
#474553
Lizzy schreef: Is het persee nodig om de karkassen te vermalen? Kun je niet bijv. wat vlees/orgaanvlees in stukjes snijden en dit met de groente geven? En dan bijv. 's avonds hele kippenkarkassen geven? Het kan wel hoor, zelf kippenkarkassen malen (ik geef je groot gelijk. Ik houd ook niet van voorgemalen dingen) maar het is ergens ook zo zonde omdat de karkassen zo goed zijn voor de gebitjes.....!
ze zijn niet zo gek op groente en anders eten ze allen het vlees en laten ze de rest liggen ze zijn nog niet zo dom. En ik wil perce toch groente geven. Heb toch het gevoel dat ze dit iets doet....

Maar ze krijgen binnen kort ook de nader dingen de ribben, nekken, vleugels dus kauwen doen ze zo wie zo :)
Laatst gewijzigd door Bullekes op zo 22 jan 2006, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#474570
Bullekes schreef: ze zijn niet zo gek op groente en anders eten ze allen het vlees en laten ze de rest liggen ze zijn nog niet zo dom. En ik wil perce toch groente geven. Heb toch het gevoel dat ze dit iets doet....

Maar ze krijgen binnen kort ook de nader dingen de ribben, nekken, vleugels dus kauwen doen ze zo wie zo :)
Oh OK, zolang ze ook dingen krijgen waar ze wel hun tandjes op moeten zetten, dan is er zeker niks mis met gemalen karkassen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#474573
Bullekes schreef: Ik ben aan het denken om volledig op barf over te gaan omdat ik dus niet weet wat er in smuldier kip nu werkelijk zit. Ik wil wel 's morgens gemalen blijven geven dit ivm het mengen met groenten enhet is handig want ze krijgen 's morgens om 4 uur van mij te eten.
Nu was ik aan het denken om kipkarkassen te vermalen en dat te geven ipv smuldier kip. Wat vinden jullie hiervan???
Het is elders ook al gezegt, maar als je poelier karkassen verkoopt, dan verkopen ze ze ook meestal wel gemalen. Dat is dan ook wel gemalen, maar je weet dan in ieder geval een beetje hoe het er ongemalen uitzag.
Volgens mij is smuldier ook ook gemalen karkas.
Door Bullekes
#474580
Angelique schreef: Het is elders ook al gezegt, maar als je poelier karkassen verkoopt, dan verkopen ze ze ook meestal wel gemalen. Dat is dan ook wel gemalen, maar je weet dan in ieder geval een beetje hoe het er ongemalen uitzag.
Volgens mij is smuldier ook ook gemalen karkas.
Ja dat is het waarschijnlijk ook wel maar tja je weet niet wat er in zit en als je het zelf maalt weet je dat wel...
En aangezien ik zeker wil weten dat er niets is bijgevoegd vond ik dit nog wel een geslaagd idee. Idee zal nog wel tijd moeten hebben. Heb nog namelijk geen molen en plaats om te maken (zijn aan verbouwen). MAar zodra dit allemaal achter de rug is wil ik volledig op barf :)
Door Joshii
#474596
Angelique schreef: ...Volgens mij is smuldier ook ook gemalen karkas.
..volgens mij ook, en grover dan het gemalen karkas dat ik bij de poelier haal.

@ Bullekes; Wat denk je dat ze er dan nog doorheen doen?
Laatst gewijzigd door Joshii op zo 22 jan 2006, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bullekes
#474601
Zal eens vragen aan de poelier die hier maandag op de markt staat of hij dit heeft :) Moet toch nog wat kippenvleugels halen
Door Bullekes
#476582
Elvira schreef: Volgens mij verkopen ze van AHV gemaken kipkarkassen.
wat was ook alweer ahv???
Door Bullekes
#476646
tieneke schreef: Niets malen doen ze zelf wel ;)
ja maar is wel makkelijker voor mij 's morgens ze krijgen namelijk als ik opsta op 4 uur eten omdat als ik thuis kom om 8 uur weer 3 uur het bed in duik om 's middags weer te werken :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door