Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#527718
Ja, maar in dit geval praat jij over kleine prooidieren die niet met 10 wolven tegelijkertijd genuttigd worden. Een wolf (en dus ook hond) krijgt hele andere verhoudingen binnen als ze met z'n 10-en 1 groot dier verschalken (zeg een koe ;D). Ik zeg niet dat ik vind dat je 30% kaal bot moet voeren, maar ik denk dat Lonsdale zich om al die percentages weinig druk maakt, terwijl ze op de yahoo email rawfeeding-lijst een hartverzakking krijgen als je zegt dat je 20% of 25% kaal bot voert ;D. Ze krijgen helemaal een hartverzakking als je daarbij ook nog eens schrijft dat je groente voert ja ;D (terwijl ja sorry, maar mijn honden doen het beter op 20% a 25% bot en groentemix). Dat is eigenlijk meer wat ik bedoel : Lonsdale maakt zich daar niet zo druk om, maar sommige van de aanhangers wel. Vraagje van persoonlijke aard ;D: geef je iedere dag een fictief prooidier of voer je bijv. ook wel eens een dag alleen spiervlees of alleen pens of alleen een vleesbot?
#527749
Lizzy schreef: Ja, maar in dit geval praat jij over kleine prooidieren die niet met 10 wolven tegelijkertijd genuttigd worden. Een wolf (en dus ook hond) krijgt hele andere verhoudingen binnen als ze met z'n 10-en 1 groot dier verschalken (zeg een koe ;D). Ik zeg niet dat ik vind dat je 30% kaal bot moet voeren, maar ik denk dat Lonsdale zich om al die percentages weinig druk maakt, terwijl ze op de yahoo email rawfeeding-lijst een hartverzakking krijgen als je zegt dat je 20% of 25% kaal bot voert ;D. Ze krijgen helemaal een hartverzakking als je daarbij ook nog eens schrijft dat je groente voert ja ;D (terwijl ja sorry, maar mijn honden doen het beter op 20% a 25% bot en groentemix). Dat is eigenlijk meer wat ik bedoel : Lonsdale maakt zich daar niet zo druk om, maar sommige van de aanhangers wel. Vraagje van persoonlijke aard ;D: geef je iedere dag een fictief prooidier of voer je bijv. ook wel eens een dag alleen spiervlees of alleen pens of alleen een vleesbot?
Op de 3 of 4 'hele prooidier' dagen is het afgewisseld hele kip, kwartels, parelhoender, konijn en vis. Kale botten voer ik niet. Hooguit wat kipkarkas maar daar gaat altijd spiervlees/orgaan aan vooraf. De dag voor een 'vastendag' krijgen ze of kip/parelhoender of grotere RMB's van lam/geit/rund met beetje groentemix. ;D 1 vaste pensdag zonder groentemix en bot. Alleen spiervlees geef ik niet. Wel in combi met wat bot en ja........af en toe weer die heerlijke groentemix. ;D
Als overige ergens tussendoor rauw ei met schil, wat fruit(mix) en cottage cheese. Dus nee, ik ben geen fanatieke Lonsdale-aanhanger, haha. Maar zie wel voordelen in het voeren van 'hele prooidieren' zoals Lonsdale het voor onze huishonden bedoelt. Als je al die fanatiekelingen moet geloven, zijn wij echt heel verkeerd bezig.
Af en toe op het agressieve af. Meng me nooit in dit soort discussies, vind het nogal respectloos alleen omdat je groente voert wat notabene zelf door hem gepropagandeerd wordt. ???
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op ma 10 apr 2006, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door