Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#472350
Dit zal wel een domme vraag worden maar heb nergens het antwoord kunnen vinden. Ik ga barfen en wil porties maken, een gedeelte koop ik reeds ingevroren bijvoorbeeld vleugels, karkassen, deze zijn per kg verpakt. Kan ik het dan ontdooien en zo porties/barfmaaltijden samenstellen en daarna weer invriezen zodat alles in orde is of kan dat niet >:( en moet ik dus zorgen dat ik het gekoeld koop en dan porties maak en invries.

Cindy
Door 202spots
#472353
Ja hoor, bevroren onderdelen kunnen best ontdooid worden zodat je ze uit elkaar kan halen en dan weer opnieuw bevroren worden is geen probleem.
Door Cindy de Wolf
#472355
Helemaal geweldig!! Ga lekker aan de slag van de week in de keuken als ik al het materiaal heb. Vriend lief valt al van zijn stoel, hij is namelijk de chef kok in huis hiero, dus dit wordt een openbaring voor hem ;D

Cindy
Door Borke
#472451
Bedenk wel dat als je voorraad compact verpakt is in kilo porties, dat diezelfde voorraad twee keer zoveel ruimte in gaat nemen als je het bijvoorbeeld in 500 of 250 grams porties gaat verpakken.
Wat ik zelf doe is dat ik het in de grote verpakkingen laat zitten, totdat ik er een aanbreek, dan verpak ik die hele portie in kleinere pakjes. Scheelt echt heel veel vriesruimte.

Wat het gunstigste is, is om de zaken vers te kopen en zelf in te vriezen, dan past er veel meer in je vriezer ;)
Door Cindy de Wolf
#472472
Ik heb 4 vaak 5 honden dus er zal toch wel aardig wat doorheen gaan. Ik neem alle tips ter harte en dan maar uitproberen.

Groetjes,
Cindy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door