Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bowie
#474176
judith1967 schreef: Nou,mijn honden aten CKd(nierbrok van de d.a)Cairo kotste 4 soms 5 dagen in de week ervan,en zijn vacht werd echt dof ervan.
Ik ben kvv(carnibest)gaan voeren in het weekend barfte ik erbij.Binnen 2 wkn was zijn vacht weer mooi,glimmen en hij kotste ook niet meer.
Ik ga echt niet meer over op brok.
Dat horen wij hier heel graag ;D ;D
Door Hautesse
#474811
Het is niet dat ik niet open sta voor iets nieuws anders was ik niet op dit forum terecht gekomen....maar ik ben misschien een "droogkloot" en ik eet ok niet iets wat ik niet lust en ik ben een zeikerd als ik iets niet ken of niet meteen lekker vindt eet ik het niet meer en ik weet dat Hautesse (mijn teef) een hele moeilijke eter is en ik heb eindelijk brokken gevonden die ze eet en waar ze het ook goed op doet!
Kalligino is een alles eter...dus ik denk dat hij er werl an zal willen wennen....en wat ik bedoel met overtuigen is dat ik gewoon verhalen wil horen en het liefst honden/katten zou willen zien die niet op vers staan en die wel op vers staan zodat ik kan zien wat het verschil is!zodat ik zelf kan zien dat het ook echt goed is voor mijn hond!
Woont er iemand bij mij in de buurt die zijn honde nop vers heeft staan?
Ik woon zelf in Brabant Grave en werk in Nijmegen...dus laat maar weten ik sta open voor alles!

Lieke ;)
Door amber13
#474877
Helaas woon ik iets te ver uit de richting, anders mocht je mijn honden wel zien ;) Op foto's is het minder goed te zien, maar sinds ik Tara (de westy) vers voer is haar vacht een stuk mooier geworden, veel gladder en zachter en minder vet. Verder zat ze op brokken veel te krabben, doet ze nu helemaal niet meer! Verder heeft ze veel meer energie en minder ontlasting.
Toen we Jamie (colliepup) van de fokker haalde kregen we er een zak brokken bij, om niet teveel veranderingen in één keer te hebben, gaven we Jamie de eerste 2 dagen brokken. Hij at slecht, elke keer een hapje en dan liep hij er weer bij weg en hij poepte 9 !!!! grote hopen op één dag!! Toen heb ik hem cold turkey overgezet op KVV (Carnibest), hij at alsof hij weken geen eten had gehad, en zo eet hij nu nog elke maaltijd ;D En hij poept nu 2 keer per dag een mooie drol. Verder groeit hij erg goed en barst van de energie en begint al een erg mooie vacht te krijgen.

Ik ben hier op BP terecht gekomen omdat ik op zoek was naar iets wat onze toenmalige collie, Max, die epilepsie en nog een hoop andere lichamelijke problemen had, kon helpen. Hij was een ontzettend moeilijke eter, alle mogelijke brokken en blikvoedingen geprobeert en hij werd behoorlijk mager. Verder had ik van de da gehoort dat epileptische aanvallen ook veroorzaakt konden worden door toevoegingen aan het voer. Dus ik ben eens op internet gaan zoeken, en kwam hier terecht. Mijn eerste indruk toen ik begon te lezen was "Die mensen zijn gek, dat geef je je hond toch niet :o, van die enge botten en rauw vlees" :-[
Toch, omdat ik alle wou proberen voor Max, ben ik gaan lezen, heeeeeel veel lezen. Langzaam raakte ik overtuigt en kwam ik er achter dat brokken misschien wel helemaal niet zo goed zijn als dat iedereen (da's, voedingsfabrikanten enz.) beweert. Eigenlijk zijn brokken niks anders dan op elkaar gedrukte doodgekookte prut, en aan die doodgekookte prut worden dan weer allerlei kunstmatige voedingsstoffen toegevoegd. Dat kan toch eigenlijk nooit gezond zijn ???
Dus ik heb voor Max maar eens een pakje Smuldier opgehaalt bij de super. Hij heeft nog nooit zo snel z'n bak leeggehad, en daarna heeft hij nog 10 minuten z'n bak uit staan te likken. Eindelijk iets wat hij echt lekker vond. Helaas konden z'n gevoelige darmen het niet aan en raakte hij vreselijk aan de dunne, dus ander merk geprobeert, Duck. Vond hij iets minder lekker, maar de bak ging nogsteeds leeg, darmen konden het niet waarderen, weer aan de dunne, toen Carnibest geprobeert. Dit vond hij ook weer heeeeerlijk, en de darmen konden er ook tegen, dus ik ben dat gaan voeren. Dit is een paar maanden goed gegaan en toen kreeg Max helaas weer allerlei problemen. Vers vlees is helaas geen wondermiddel en op het laatst was hij te ziek en hebben we hem moeten laten inslapen.....
Inmiddels was ik wel compleet overtuigt van vers, en Tara kreeg inmiddels ook CB. Zij heeft als echte brokken hond (en ze vond ze altijd heerlijk :-X) wel wat problemen gehad met het overschakelen, overgeven, aan de diarree, in d'r bakje kijken van "wat is dit, wat moet ik hiermee, waar zijn m'n brokken" , maar inmiddels is ze helemaal gewent en zie ik haar gezonder worden, en ze eet met smaak. En dan nog een voordeeltje, Tara at altijd poep, sinds ze vers krijgt doet ze dat niet meer!!

Nog even over het verschil tussen honden en wolven, natuurlijk is er een hoop verandert, maar het spijsverteringssysteem blijft hetzelfde.

Ga vooral heel veel lezen hier, stel vragen als je iets wil weten. Uiteindelijk kan je alleen jezelf overtuigen.
Door Hautesse
#474887
Ik weet dat ik mezelf moet gaan overtuigen...maar ik wil nog wel duidelijk laten weten dat ik geen problemen zoek of iets...ik ben gewoon heel eigenwijs..en wil natuurlijkl net zo als jullie het beste voor mijn beestjes!want als het erop aan komt krijgen hun het laatste voedsel en ik niks!
En ik zal zeker hier nog heel veel lezen...en ik hoop dat er iemand is die bij mij in de buurt woont en ook op dit forum zit...zodat ik langs kan komen en kan praten en het verschil kan gaan zien..(het liefst ook iemand met een langharige hond)
Lieke ;)
Door Peet
#474894
Misschien dat dit een beetje een idee geeft:

Dit is Tunja, toen ze nog asiel-brokkenmeuk kreeg:

Afbeelding

En dit is dezelfde Tunja, na 3 maandjes op barf en kvv:
Afbeelding

ok ok, 't is geen langhaar, maar toch.... ;)
Door Hautesse
#474897
ze ziet er goed uit....en dat is echt gekomen door het voeren? Ze ziet er ook heel gelukkig uit!

Lieke ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#476226
Hautesse schreef: Ik weet dat ik mezelf moet gaan overtuigen...maar ik wil nog wel duidelijk laten weten dat ik geen problemen zoek of iets...ik ben gewoon heel eigenwijs..en wil natuurlijkl net zo als jullie het beste voor mijn beestjes!want als het erop aan komt krijgen hun het laatste voedsel en ik niks!
En ik zal zeker hier nog heel veel lezen...en ik hoop dat er iemand is die bij mij in de buurt woont en ook op dit forum zit...zodat ik langs kan komen en kan praten en het verschil kan gaan zien..(het liefst ook iemand met een langharige hond)
Lieke ;)
Eigenlijk moet je niet overtuigd worden, eigenlijk moet je logisch gaan nadenken wat is een hond dus ook jouw hond.....een carnivoor.
Wat is het beste eten voor een carnivoor..... rauw vlees en bot.

Als je logisch nadenkt is voor ieder zoogdier het belangrijkste om gezond te blijven een verse maaltijd, dit geld voor mens en dier.
Als ik tegen jou zeg dat ik iedere dag pizza eet met een multivitpil en o ja mijn dochter van 6 krijgt hetzelfde menu dan verslijt je me voor gek en vind je mijn kind zielig, dat haar moeder haar zo ongezond laat opgroeien. Maar daarintegen hebben de miljarden die de multinationals hebben uitgegeven aan reclame jou er wel van overtuigd dat je je geliefde huisdier junkfood moet voeren.

Dus ik zou je willen aanraden om eens sec te kijken wat dat beest nu precies is wat aan je touwtje zit, en dan ook sec te bekijken wat dat beest dan eigenlijk zou moeten eten en dan kom je niet op een brok uit.
Door peerle
#476321
hoi Lieke !

Ik heb deze interessante discussie met plezier gevolgd, en ik ben blij om alle reacties van de 'vaste' bp-leden als om de reacties van lieke.
Ik vind het erg leuk dat je zo 'eigenzinnig' bent, ik denk dat dit je zal behoeden om zomaar iets te gaan proberen omdat zoveel of zoveel mensen denken dat dat het beste is voor jouw hond. Lees ook eens een boek over BARF, van Billinghurst, Mogens, Lonsdale, dan zie je dat er verschillende visies zijn en dat je daar ook nog in kan kiezen. Je zult bij alle BARF-ers (en KVV-ers) wel 1 gelijkenis vinden : de overtuiging dat het RAUW moet zijn.
Veel plezier met je ontdekkingstocht, en tot binnenkort ;),
Peerle

p.s. : ik woon nogal ver van jou dus dat wordt moeilijk, maar er zal vast wel iemand zijn ;).
Door judith1967
#476361
Ik heb nog nooit een wolf in de natuur met een zak brokken zien sjouwen,zelfs niet in de dierentuinen!! ::) :-\

Maar het is goed dat je het naadje van de kous wilt weten,hoor.

Mijn honden aten vroeger ook brok(zelfs Hill's en Jeukanuba gegeven,want ja ,dat is het beste zei iedereen :-[ :-[)en ja,je wilt toch het beste voor je hondjes.Cavom heeft ook nog hier gelogeerd..Ik gaf ze weleens pens,of lamshart e.d dingen.
Maar toen Cairo van het CKD zo ging spugen(mss kreeg hij te weing,dus meer gaan voeren van CKD)en zijn vacht echt dof werd,grijzige gloed erover,ben ik eens verder gaan denken,en via een tip van iemand ben ik hier eens gaan rondneuzen en heb gewoon de stap gezet.CB was echt een succes,andere merken kvv's ook,hoor.Ik geef ook Smuldier,af en toe Runner en Rodi .En aangezien na 1 week het kotsen over was en na 2 weken zijn vacht gewoon zo mooi werd,was ik overtuigd.Ik heb helaas geen foto's van voor en na en ik woon ook niet bij je in de buurt.Nu zijn mijn honden net kliko's en hebben eigenlijk (bijna)nooit diarree ergens van,dan gaan je er ook wat makkelijker mee om,denk ik.
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 25 jan 2006, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#476363
Peet schreef: Misschien dat dit een beetje een idee geeft:

Dit is Tunja, toen ze nog asiel-brokkenmeuk kreeg:

Afbeelding

En dit is dezelfde Tunja, na 3 maandjes op barf en kvv:
Afbeelding

ok ok, 't is geen langhaar, maar toch.... ;)
Zooo,he peet,wat is Tunja mooi opgeknapt zeg.
Echt toppie!!!
Door judith1967
#476364
Volgens mij heb ik op een site over kvv,ook weleens foto's gezien van honden die op brok zaten en nu op vers vlees zo zijn opgeknapt,weet alleen niet welke site dit was,en merk kvv.
Door Lizzy
#476368
judith1967 schreef: Volgens mij heb ik op een site over kvv,ook weleens foto's gezien van honden die op brok zaten en nu op vers vlees zo zijn opgeknapt,weet alleen niet welke site dit was,en merk kvv.
Bedoel je deze?

http://www.ducknatuurvoeding.com

en dan "voor en na"
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 25 jan 2006, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#476391
Hai Lieke,

Ik heb dus nu 1 Tervueren (had er 2) die op Barf staan. Dara kreeg eerst brokken en ze was altijd een moeilijke eter (Terveuren eigen misschien?). Alles gedaan en uiteindelijk had ik ook een brok die ze wel at. Maar toen ging ik ook vragen stellen bij het voeren en heb me verdiept in wolven en kwam uit op Barf. :D
Begonnen met overgaan op Duck. Nou vond Dara maar raar en reageerde er ook minder op. Maar zoals hier al eerder goed vermeld staat: gewoon afkicken. Dat kost moeite :D
Daarna zag ik eigenlijk haar met plezier eten en dat was bizar hoor. Haar vacht werd mooier en beter kambaar. Toen ben ik overgegaan op Barf. En toen werd ze nog beter! Echt waar, heb nu niet ditrect een foto voor en na, maar haarvacht werd mooier, voller (oke, is nu voor mij niet zo'n voordeel meer ;D) en glanzender. En ze sprint echt naar haar bak als ik eten geef. Soms uit noodzaak krijgt ze nog wel eens Smuldier, maar dan kijkt ze me even aan: Is dit het? En eet ze het wel op hoor, maar ze wil liever een kip ;)
En het meest recente voorbeeld: Saiko. Kreeg van pup af aan vers (zowel Kvv als barf) maar bij mij alleen barf. Zaterdag kreeg hij smuldier. Hij heeft de hele kennel ondergespuugd ;D

oke, hij bleek ziek ;D
Door evds
#476497
Cindy de Wolf schreef: Ik beloon met KVV en wek Carnibest, en al mijn honden lopen als een plaatje ;) Ik heb ook regelmatig de andere honden van de cursus achter mij aan, die hebben het bij lange na niet zo goed en proberen hun baas wat duidelijk te maken. Tijdens bosrondes e.d. heb ik wel reguliere koekjes bij me, maar voor een echte training CB, bevalt me uitstekend.

Cindy
Ik heb sinds kort ook CB voor om mijn jonge hond wat bij te voeren naast BARF (hij vind het heerlijk) maar dat spul is toch best vochtig? Heb je dat dan in een bakje of zo?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door