Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door James
#469484
Iemand wel eens moeder eend gegeven? Schijnt wat taaier vlees te zijn, omdat de eend al wat ouder is en dus eerst gelegd heeft. Daarom is het wat goedkoper dan gewone eend. Maar taaier vlees, zal ook wat hardere botten betekenen...

Die van mij eten inmiddels ook haas zonder problemen, dus kan ik dit ook al geven? Of toch maar door de molen doen?
Door Jolly
#469485
Ik zou het aankijken, als je merkt dat je honden er moeite mee hebben, wegnemen.
Ikzelf geef liever alleen bot van jongere dieren, maar goed met de aangereden haas, die ik dan wel weer geef, weet ik ook zijn leeftijd niet.
Door Ike
#469586
Ike moet geen eend :-\
Laatst gewijzigd door Ike op ma 16 jan 2006, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#469661
't klinkt ook zo zielig....moeder-eend....alsof er nu dus 10 kleine weesjes ergens in de kou rondlopen.... :'(
Door Laura2004
#469662
Ike schreef: Ike moet geen eend :-\
Kai ook niet, die houdt meer van doodgewone bioindustrie kippen :-\
Door Jolly
#469683
Laura2004 schreef: Kai ook niet, die houdt meer van doodgewone bioindustrie kippen :-\
Ik houd van Kai ;)
Door 202spots
#469692
James schreef: Iemand wel eens moeder eend gegeven? Schijnt wat taaier vlees te zijn, omdat de eend al wat ouder is en dus eerst gelegd heeft. Daarom is het wat goedkoper dan gewone eend. Maar taaier vlees, zal ook wat hardere botten betekenen...
Die van mij eten inmiddels ook haas zonder problemen, dus kan ik dit ook al geven? Of toch maar door de molen doen?
Hier minstends 1 keer per week eend karkas op 't menu.
Kan niet meer zien of 't vader of moeder eend is geweest, maar ze vinden het lekker!!
De borstkast is bijna allemaal kraakbeen,dus heel zacht.(dat witte in 't midden van de onderste karkas) en de nek is ook niet vreselijk hard.
Ik vind de rest van de bot hetzelfde als kippen botten, en wanneer je honden gewend zijn om haas te eten, dan zullen ze geen probleem met eend hebben.
Ik knip wel dat vette stompie staart eraf, en wanneer er veel vel/vet op de karkas zit dan gaat dat er ook af.
(Ligt beetje TE zwaar op de maag voor mijn honden)

Afbeelding
Door tieneke
#469825
Hier iedere week een volledige eend zonder ingewanden.
Misschien iets harder dan een kip maar daar hebben ze hier geen moeite mee.
Door James
#470232
Ja gewone eend lijkt me ook geen probleem. Maar een moeder eend is dus een eend die inderdaad allemaal weesjes achter laat ;-)

Dus veel ouder en dus ook veel harder.

Ik heb mamma eend net eens even gefileerd. Eens kijken of mijn man vanavond door heeft dat we eendenborstfile eten haha

Ik kwam overigens inderdaad heel veel jonge eieren tegen. Allemaal heeeeel klein, maar duidelijk eidooiers. Ik weet inmiddels ook van de poelier waar ik die eend gehaald heb, dat eieren in het begin stadium alleen nog maar eidooiers zijn. Dus zonder wit en zonder schaal. Ze lagen daar namelijk in de vitrine en ik vroeg me waar het eiwit dan toch heen gegaan was.

En ik denk dat ik haar toch maar door de molen draai (klinkt dat bruut). Misschien nog niet eens omdat het hard is, maar ook omdat ze er nog steeds hun neus voor op halen.

Het zag er zoveel blanker uit het vlees... Ik dacht ik heb de vorige keer vast foute eend (niet goed leeggelopen ofzo...) gehad waardoor ze het geen van alle lustte.

De kat vindt het echter heerlijk. De ander weet ik niet, want die ligt bij te komen onder de warmtelamp van de dierenarts bij te komen... ::)
Door judith1967
#470288
[quote author=James
. En ik denk dat ik haar toch maar door de molen draai (klinkt dat bruut).
[quote][/quote]

Ik heb een eendagskuiken ooit eens door de wonder blender gedaan.
Cairo moest hem niet,mijn york wel,wilde hem niet weggooien.
Dus toen gevraagd of mijn man het wilde doen.
Jaa,ik vond het toch wel erg zielig en eng om het zelf te doen. :-[ :-[
Door James
#470348
202Spots schreef: Ik vind de rest van de bot hetzelfde als kippen botten, en wanneer je honden gewend zijn om haas te eten, dan zullen ze geen probleem met eend hebben.
Ik knip wel dat vette stompie staart eraf, en wanneer er veel vel/vet op de karkas zit dan gaat dat er ook af.
(Ligt beetje TE zwaar op de maag voor mijn honden)
Die van mij ziet er iets forser uit.. :-) een echte mamma...
Maar Haas hebben ze wel gegeten, dus dan zouden ze dit qua botsterkte wel moeten kunnen hebben... Is het niet dat ze het nog steeds niet eten ;D Een lekker Haasje gaat er echter wel in...

Maar dalijk even kipkarkassen halen en dan even de hele boel door de molen en eens zien of ze het dan eten.
Laatst gewijzigd door James op di 17 jan 2006, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door James
#471170
Ohh en gemalen en gemixed met kip vonden ze het heerlijk. Dus er was wel degelijk verschil met die eend die ik eerst had...
Helaas is wel mijn vleesmolen gesneuveld... :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door