Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#467146
Rovanna schreef: Vroeger (in mijn vorige leven ::)) gaf ik altijd het volgende advies aan mensen die brokjes voerden:

Zet een bloempot omgekeerd in de bak van jouw hond zodat hij daar omheen moet eten.

Maar ja, die vlieger gaat natuurlijk nu niet meer op ;)
hahaha dat heb ik ooit ook eens geprobeerd...en ook dat hielp niet, ze vraten nog net de bloempot er niet bij op zeg maar!! ;D
Door bas rouge
#467162
Een van mijn honden is ook een ongehoorde schrokker. Ze is een keer bijna gestikt in een runderstaart. Ik heb daarna een hele tijd haar vleesbotten vastgehouden en haar 'gecoacht'. Hierdoor werd het alleen maar erger. Ik geef haar nu echt grote stukken die ze onmogelijk in 1 keer kan doorslikken (of kleine stukken zacht vlees) en dan in een ruimte waar niemand haar stoort. De andere honden niet, de kat niet en ik ook zo min mogelijk. Dat gaat eigenlijk het allerbest, ze zoekt dan ook een plekje om te gaan liggen en is dan een tijdje bezig en slikt dan ook stukken door van normale grote.

Deze hond was een vreselijk moeilijke brokkeneter haar hele leven lang (tot haar 7e kreeg ze brok) en het is dus een luxe dat ze nu zo graag eet maar dat schrokken vind ik doodeng maar zoals ze nu eet gaat het goed.

Barfplaats wordt gesponsord door