Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#463491
't Is hier weer van da! Die ver*** vogelgriep is terug. Heeft hier al 3 mensenslachtoffers geëist, en min. 30 mensen in quarantaine...

Het merendeel van Filou zijn menu is gevogelte... Pfff... Nu weet ik mij toch echt geen raad meer hoor... :(
Door Lizzy
#463493
Oh jee hemeltje..... Ja, ik weet ook niet zo goed wat je daar nou mee moet..... Bij mijn weten zijn honden ongevoelig voor dit virus, maar ik snap dat je hier doodzenuwachtig van wordt... Denk je dat er besmette kip in de winkel kan komen te liggen? Ik had begrepen dat de kindjes met dode kippen in hun tuin hadden gespeeld? (afschuwelijk he, de slachtoffers die er vallen... Bij mijn weten drie kindjes uit 1 familie? :'()
Door Filou
#463496
Klopt, 3 kindjes uit dezelfde familie. Of ze met de kippen gespeeld hadden, weet ik niet... ik luister niet naar het nieuws, en ik krijg dus alleen maar het ergste te horen.

Maar is het het risico waard?

Ik heb gehoord in het begin van de epidemie, dat je het virus kan krijgen als je in contact komt met de lijken en uitwerpselen (of iets in die aard)... en wij moeten het vlees toch ook vasthouden voordat we het aan onze trouwe viervoeter geven??
Door conleeuw
#463512
Filou schreef: Klopt, 3 kindjes uit dezelfde familie. Of ze met de kippen gespeeld hadden, weet ik niet... ik luister niet naar het nieuws, en ik krijg dus alleen maar het ergste te horen.

Maar is het het risico waard?

Ik heb gehoord in het begin van de epidemie, dat je het virus kan krijgen als je in contact komt met de lijken en uitwerpselen (of iets in die aard)... en wij moeten het vlees toch ook vasthouden voordat we het aan onze trouwe viervoeter geven??
Wat verschrikkelijk, ik heb het ook op de nieuwes gehoord, wat erg voor die familie, los van de feit dat het ook nog kan uitbreiden, het zijn wel drie van je kindertjes:'(
ja het is inderdaad zo dat jij het kippenvlees moet beetpakken om het aan jou hond geef. Is het niet mogelijk om tijdelijk alleen lam, geit, rund te voeren liever dan gevogelte? Ik denk als ik eerlijk ben, dat ik ook niet te happig zou zijn om in jou situatie met kip te werken.
:(
Door Filou
#463518
Ja, maar dat is hier toch o zo duur!! Behalve kip/kalkoen, heb ik nog niets gevonden dat goedkoper is dan 7.5€ de kilo. Ik heb over een paar weken wel 3kg steenbok kunnen kopen voor 12.5euro, dus dat viel goed mee. 1 dezer dagen zullen wij ook een schaap slachten (feest van het schaap begint), en Filou zal daar mee van kunnen genieten. De helft van het schaap is voor ons, de andere helft voor mijn schoonfamilie.
Door conleeuw
#463523
Filou schreef: Ja, maar dat is hier toch o zo duur!! Behalve kip/kalkoen, heb ik nog niets gevonden dat goedkoper is dan 7.5€ de kilo. Ik heb over een paar weken wel 3kg steenbok kunnen kopen voor 12.5euro, dus dat viel goed mee. 1 dezer dagen zullen wij ook een schaap slachten (feest van het schaap begint), en Filou zal daar mee van kunnen genieten. De helft van het schaap is voor ons, de andere helft voor mijn schoonfamilie.
ja jeetje dat is duur. Kijk, ik denk er zo over, eerstens en meest belangrijk is gezondheid. Als jij ook maar voor een moment denk dat jij jezelf bloodstel aan een potentiele dodelijke ziekten door kip en of kalkoen te voeren, dan zou dat voor mij reden zijn om ernstig te overwegen om alternatieven te vinden, maar het moet haalbaar blijven, dus dat is erg moeilijk. Heb jij in de buurt niet een slachthuis waar jij wat restvlees (pens en kop en dies meer) voor een zacht prijsje kan scoren. Ik heb geen benul hoe het bij jullie in zijn werk gaat, dus ik vraag maar? ;)
Door Filou
#463534
Ik denk dat ik zal afwachten tot na het feest van het schaap, want ik heb maar een kleine diepvriezer... en daar zal veel schaap in moeten kunnen. Ik heb nog wel wat liggen waar ik hopelijk nog een week of twee mee toekom... Ik moet alles terug eens natellen, want ben net 2 weken op vakantie geweest... Hopelijk, als al het schaap op is, is die griep van de baan.
Door Doedels
#463898
De vogelgriep is het gesprek van de dag bij jullie, denk ik. Wat een nare situatie. En de vogeltrek moet nog beginnen. Ik hoop dat het snel tot stilstand komt. Veel sterkte. Hoe zit het met import gevogelte, is daar aan te komen? Misschien kan je ook een beetje meer vis geven de komende tijd.
Door Borke
#463956
Wat een lastig dilemma is dit zeg!
Ik hoop dat je met je oude voorraad en het schaap straks nog even vooruit kunt. Of dat je nog wat steenbok kunt vinden voor zo'n mooie prijs?
Door Jaymeg
#464282
Jeetje, wat stom ben ik. Ik ben net een kilo eendenpoten wezen kopen. Spotgoedkoop. 2,95 de kilo. Geen seconde aan de vogelgriep gedacht.....
Stom.

Ria
Door margreet
#464285
Jaymeg schreef: Jeetje, wat stom ben ik. Ik ben net een kilo eendenpoten wezen kopen. Spotgoedkoop. 2,95 de kilo. Geen seconde aan de vogelgriep gedacht.....
Stom.

Ria
Woon jij ook in het buitenland ???
Door Lizzy
#464287
Jaymeg schreef: Jeetje, wat stom ben ik. Ik ben net een kilo eendenpoten wezen kopen. Spotgoedkoop. 2,95 de kilo. Geen seconde aan de vogelgriep gedacht.....
Stom.

Ria
Hoi Ria, in NL heerst (gelukkig) nog geen vogelgriep dus je kunt dit gewoon geven hoor.
Door bowie
#464288
Jaymeg schreef: Jeetje, wat stom ben ik. Ik ben net een kilo eendenpoten wezen kopen. Spotgoedkoop. 2,95 de kilo. Geen seconde aan de vogelgriep gedacht.....
Stom.

Ria
Kan geen kwaad hoor :)
Door margreet
#464300
judith1967 schreef: Volgens mij gaat dit over turkye,want daar woont Filou toch??
ja vandaar mijn vraag of Ria ook in het buitenland woont ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door