Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#465222
Ja, klopt... Turkije... daar wonen wij. :D

Ik heb nog anderhalve kilo steenbok liggen, dus daar kan ik nog 2 weken mee door. Een schaap hebben we jammergenoeg niet geslacht, maar volgende week zullen we weer een paar kilo steenbok inkopen. :)

Gisteren zeiden ze in het nieuws dat de vogelgriep nu ook in de streek van Izmir zit... :(
Door jon
#465240
Knap lastig en een naar idee om er zo dicht bij te zitten, lijkt mij. Ik vind het best een eng idee dat het zich zo snel verspreidt. Het zijn immers nogal wat kilometers van oost naar west-turkije..... en maak me niet alleen zorgen om de honden maar ook om de mensen. De familie van mijn vriendin woont in Kagizman in oost-turkije en mijn vriendin met haar gezin net als jij in Izmir, dus ook gevoelsmatig komt het behoorlijk dichtbij.
Door Filou
#465242
Ja, is best eng... Vooral omdat je het niet kan controlleren. Allé, een vogel valt in het water, of laat zijn stront vallen in het water... Via deze weg besmet het dan het water. Dat water komt dan ook bij ons terecht. Hoe kunnen wij weten of het water besmet is ja of nee? Doen de zuiveringsstations hier wel goed hun werk?? Pfffff... ik hoop dat het snel weer van de kaart is... :(
Door Filou
#465263
ik kan maar hopen he...

Ik vraag me af wat ze met al die duiven hier gaan doen... In't nieuws heb ik ze alleen maar kippen, kalkoenen en eenden zien afmaken... maar van duiven geen spoor... :-\
Door jon
#465267
Vreemd, maar t zal toch wel??? Zijn ze in Izmir zelf ook aan het ruimen?
Door Filou
#465297
ik heb nog geen opruimers gezien. Wel beelden op tv, maar dat waren beelden van 'Ege'. Dat is de provincie waar wij zitten. Het zullen wel beelden geweest zijn van ergens rond Izmir.
Door jon
#465304
Nou, en ik maar tegen je zeggen dat je in een barf-paradijs woont. nou dat valt dus op dit moment-afgezien van de vleesprijzen- flink tegen.
Door Jaymeg
#465323
Nee, ik woon in Rotterdam, maar ik dacht ineens, ik haal die poten bij de Islamiet en wie weet hoe die poten daar komen.

Maar dat is misschien wat overbezorgd. ;)

Ria
Door Mevroi Kruim
#465375
Nou, tot nu toe zijn alleen mensen besmet die zeer intensief contact hadden met levend pluimvee, dus bv met hun kippen of eenden onder een dak woonden of hele dagen in de kippenschuur doorbrachten. Da's wel heel wat anders dan een virus dat via via via via misschien wel op je deurknop terecht komt.
Door Sofie
#465400
Waren die kindjes niet gestorven omdat ze met koppen van vogels (kippen?) aan het spelen waren?
En het vlees dat je koopt in winkels,...is toch gekeurd,...? Dus dan is er minder risico niet...? Alé ik weet niet...ik denk maar mee en zou niet weten als ik in zo'n situatie zit...
Door Filou
#465402
Ik weet het allemaal niet zo. Ja, de kindjes waren met de kippen aan het spelen. Maar ze hebben in die streek ook veel dode honden gevonden. Ze wisten wel nog niet aan welke oorzaak de beestjes overleden waren.
Door judith1967
#465814
He,getver.
Echt vervelend dat je daar nu last van de vogelgriep hebt.Enge gedachte dat het ook zo dichtbij iis :(
Door Filou
#466064
Ja, inderdaad. Er zijn nu ook gevallen ontdekt in Kusadasi, anderhalf uur van hier. Deze morgen zag ik een dode duif op straat... pff... eng eng eng...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door