Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#463615
Een mens word niet dik van aardappelen en een hond ook niet lijkt mij..maar tis nou eenmaal geen hondenvoer..ik zou gewoon wat meer vlees gaan geven..
Door Lil
#463623
Ok, heb net mijn vader aan het rekenen gezet, ben benieuwd wat de uitkomsten zijn (behalve dan een slecht humeur bij mijn vader omdat ik hem gestoord heb ;D)
Door Doedels
#463990
Lil schreef: Ja, het gaat om een kruising mechelaar die eruit ziet als een mechel, hij zou volgens de richtlijnen 2 cm te klein zijn (reu is minimaal 62 cm). Een reu moet tussen de 25 en 32 kilo wegen en dan moet je dus uitgaan van een hond die groter is dan de mijne. Als hij 27 kilo is zie ik een verandering met springen en vergeet niet dat een kilo meer zes kilo meer is bij een sprong (kracht bij landing is 6* het gewicht en 5* het gewicht als hij recht land, maar dat is in de A3 (in nl geloof ik C klasse, de hoogste in ieder geval) bijna nooit het geval. Bij 27 kilo moet ik drukken om de ribben te voelen, bij 25 niet en bij 27 kilo zie ik de achterste rib niet meer (moet bij elke herder te zien zijn, tenminste bij een mechel, maar ik dacht ook bij duitsers en hollanders).
Je hebt helemaal gelijk. Waarschijnlijk is jouw hond prima op gewicht. En een hond die aan sport doet kan beter mager zijn dan te zwaar om blessures te voorkomen
Maar ik kan in ieder geval proberen meer vlees te voeren als aardappels dik maken, ik wist dat niet omdat ik zelf van de dietiste zoveel aardappels (zonder jus :'() mag eten als ik wil omdat ze niet dik maken.
Je hebt een prima diëtiste voor mensen. Maar honden zitten nou eenmaal anders in elkaar ;D
Door tieneke
#464005
Aardappels zou ik zeker niet meer geven,beter meer (rauw) vlees of groentenmix erbij.
Door Lizzy
#464322
Als je een hond maar genoeg aardappel geeft: word hij zeker dik. Vatsig zelfs. Aardappel bevat koolhydraten en koolhydraten leveren energie. Daar komt bij dat een hond helemaal niks kan met koolhydraten uit dit soort plantaardige bronnen en al helemaal kan een hond niks met zetmeel uit aardappel. Als je dus zoekt naar een maagvuller, dan kun je dus beter andere groentes kiezen of gewoon meer voeren van een magerder vleessoort.
Door Mevroi Kruim
#465658
Nou, als een mens maar genoeg piepers eet, ook zonder jus, wordt'ie ook dik! En van piepers sneller dan van sla of spinazie; om evenveel calorieen binnen te krijgen moet je zoveel sla of spinazie eten dat het je oren uitkomt ;D ;D
Door keesie
#467568
Wij geven de hond als maagvulling boontjes, worden ze niet dik van is puur voor het vol gevoel. Werkt heel goed.

Groetjes Esther
Door Mevroi Kruim
#467722
keesie schreef: Wij geven de hond als maagvulling boontjes, worden ze niet dik van is puur voor het vol gevoel. Werkt heel goed.

Groetjes Esther
Aaaaarrrghhhhh!!!!!!
Door Tineke *
#467727
Kruimel schreef: Aaaaarrrghhhhh!!!!!!
Hoewaaahahaha ik zat er op te wachten.
;D ;D ;D

Tineke
Door conleeuw
#467731
Kruimel schreef: Aaaaarrrghhhhh!!!!!!
ik vondt het al zo lang duren ;D ;D ;D die reactie dan ;D
Door Laura2004
#468053
keesie schreef: Wij geven de hond als maagvulling boontjes, worden ze niet dik van is puur voor het vol gevoel. Werkt heel goed.

Groetjes Esther
>:(
Door tieneke
#468099
keesie schreef: Wij geven de hond als maagvulling boontjes, worden ze niet dik van is puur voor het vol gevoel. Werkt heel goed.

Groetjes Esther
Volgens mij krijgt de hond nu nog brokken?
Ja het zal dan goed werken maar of het zo gezond is ;)
Beter kan je de hond kvv geven zeker weten dat ie dan geen honger meer heeft en de bonen hoef je dan zeker niet meer toe te voegen.
Laatst gewijzigd door tieneke op za 14 jan 2006, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#468781
Is nu een leuk berichtje over peulvruchten. ;) Geen bonen dus enne brokken ken ik dat ??? Verklaar me eens wat dat is, eten is het zeer zeker niet...
Door bowie
#469266
keesie schreef: Wij geven de hond als maagvulling boontjes, worden ze niet dik van is puur voor het vol gevoel. Werkt heel goed.

Groetjes Esther
Kan aan mij liggen maar dit snap ik dus niet :-\
waarom geven jullie je hond niet gewoon genoeg te eten .
Door roefus
#469270
bowie schreef: Kan aan mij liggen maar dit snap ik dus niet :-\
waarom geven jullie je hond niet gewoon genoeg te eten .
tja, je haalt met de w...boontjes uit de mond ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door