Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#464179
AstridStraver schreef: Waarom kiem jij voor je honden, als ze ook 'gewoon' groentemix eten?

Wat mist mijn hond die dat niet krijgt?
Borke krijgt alleen alfalfa door zijn groentemix.

Eet jij het zelf ook en geef je het daardoor gemakkelijk aan de honden of doe je dit om een speciale reden voor de honden?
Alfalfa zijn dus kiemen! Bij mijn weten bevatten kiemen inderdaad meer vitamines en mineralen als 'volwassen' groentes. Maar goed, misschien is dat dus niet het geval? Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik het erg leuk vind om te doen. En daarnaast (heel belangrijk) : eet ik ze zelf. En het grote voordeel van spruitgroentes/kiemplantjes vind ik: je eet ze rauw!!! Kijk, ik vind rauwe broccoli en rauwe rode kool niet te eten. Ik vind veel groentes rauw niet lekker. Maar spruiten zijn altijd rauw en altijd lekker ;D!

Oh, ook een leuke site:http://www.vanderplassprouts.nl/nl/prod ... ucten.html
Door Lil
#464213
Bedankt voor de nederlandse link, heb een beetje moeite met engels :-[
Door Bullekes
#468457
ik vind dit erg interresant en misschien wel goede oplossing voor de zo slecht etende groente monsters gizmo en pebbles. Maar eingelijk wil ik een iets betere info of alles bij elkaar gezet... Kan dit uitgewerkt worden tot een goede kiem handleiding of vraag ik nu wel erg veel......... ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door