Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#463362
nog een poging: misschien is vis ook het proberen waard. (sardientjes of zo)
Je geeft al visolie en mochten ze het lekker vinden kan je het over of door andere dingen mengen.
Ik meng regelmatig vette vis door de groentemix en dan is het hier echt smullen.Als ik iets geef wat ze niet lusten: vis of pens erbij en ze wennen er sneller aan.

En...vooral niet opgeven hoor, je vindt vast wel de oplossing!
#463364
Hoi Ria, als je uitrekend hoeveel bot je geeft en je geeft 40% a 50% kippenbotten, dan hoef je echt niks erbij te geven voor de calcium. Dat is echt genoeg. Mocht je je heeeeel ongemakkelijk voelen en het gevoel hebben dat je te weinig voert, dan kun je over de vleesmaaltijden altijd een beetje eierschaalpoeder doen (Gistocal is inderdaad vloeken in de kerk ;D). Een (1) theelepel op 500 gram vlees is genoeg. Maar nogmaals, als je 40% a 50% vleesbot voert is dat genoeg.

Als ze ook lamsvlees lust: mooi! Kun je daar mee afwisselen! Kalkoenvlees lust is inderdaad misschien ook nog wel.... Ik geef dat niet meer, maar ik kan bijv. wel weer een vleugeltje parelhoen en eend en een stukje konijn voor je apart houden, kun je dat eens proberen. Ik woon in Z'meer. Duif vinden inderdaad de meeste honden niet te eten!! Dus daar ben ik niet over verbaast.

Oh, je zou ook nog 1 keer per week een blikje sardientjes of makreel of zalm of schellevislever kunnen proberen!
#464001
Waar ga ik dat in malen?? Kan dat gewoon in een blender of moet je zo'n molen hebben?

@ Lizzy. Bij "de tuinen" zag ik multivitamine's voor honden. Zou dat iets zijn?

Vandaag hebben ze heerlijk gegeten op een lamsbout. Pfff wat een opluchting. Was niet bepaald goedkoop uit, maar dat komt nog wel. Ik heb er een viscapsule achteraan gegeven en voor vandaag zijn de buikkies gevuld. Een ei, ging er helaas niet in.

Woensdag ga ik naar de markt en ga eens op eend en konijn uit. Dat heb ik nog niet eerder geprobeerd.

Ria
#464004
Wat een succes met die lamsbout Ria ;D

Goed idee om naar de markt te gaan voor eend en konijn, zo kan je weer eens wat anders proberen.
Als je hond het nou niet lust, gooi het dan niet weg maar vries het in, dan heb je iets om te ruilen met mensen die honden hebben die dat wel lusten ;D
#464010
Jaymeg schreef: Waar ga ik dat in malen?? Kan dat gewoon in een blender of moet je zo'n molen hebben?

@ Lizzy. Bij "de tuinen" zag ik multivitamine's voor honden. Zou dat iets zijn?

Een koffiemolentje werkt perfect.
#464174
Jaymeg schreef: @ Lizzy. Bij "de tuinen" zag ik multivitamine's voor honden. Zou dat iets zijn?
Ik heb deze zelf nooit geprobeerd. Maar ik zou niet weten waarom je deze niet zou kunnen gebruiken!
#464272
Jammer, jammer....

Eendenpoten gekocht, maar niets hoor. Voor 6 euro per kilo kalfsstrotten gekocht, of lamsstrotten, weet het ineens niet meer. Ik haalde ze zo trots uit de zak, honden kwispelen..... maar helaas....

Ik haal het maar weg en probeer het vanavond laat weer. Hoewel de oudste de indruk wekt wel iets te lusten, maar klaarblijkelijk geen strot en geen eendenpoot.
En..... mensen, ik haat de keuken......, brrr. Is hier eindelijk alles de deur uit en nu moet ik weer hakken en malen en pureren, uitrekenen, invriezen, combineren en nadenken wat de dames eens zouden lusten....
Nou ik ben er mooi mee dat ik Barfplaats heb leren kennen ;D ;D :D

Ria ;)
#464275
O ja, Lizzy,

Ben vanmorgen even de honden wezen wegen. Nu ik echt over ga op Barf, wil ik wel weten hoe ze met het gewicht zitten. Dacht dat Meggie veel te mager was, maar ze in 13,40 en 9 maanden. Volwassen gewicht van de wheatenteef is rond de 15 a 16.
Jady weegt 16,35.
Die gewichten lijken mij prima in orde, dus ik ben al iets minder gestresst.
Ga nu morgen ook maar eens groentes pureren en de boel door elkaar mikken met wat vis enzo.
Nu ga ik er ook voor!!!!!

Ria
#465172
Jaymeg schreef: O ja, Lizzy,

Ben vanmorgen even de honden wezen wegen. Nu ik echt over ga op Barf, wil ik wel weten hoe ze met het gewicht zitten. Dacht dat Meggie veel te mager was, maar ze in 13,40 en 9 maanden. Volwassen gewicht van de wheatenteef is rond de 15 a 16.
Jady weegt 16,35.
Die gewichten lijken mij prima in orde, dus ik ben al iets minder gestresst.
Ga nu morgen ook maar eens groentes pureren en de boel door elkaar mikken met wat vis enzo.
Nu ga ik er ook voor!!!!!

Ria
Gewichten zeggen niet zoveel hoor, als jij voelt dat de ribben van je hond uitsteken dan kan het qua kilo's vergeleken met andere wheatens wel goed zitten maar dan is ze toch te mager.
#465316
Geweldig!!!!!!!!!!! Gisteren heeft Meggie vier eendenpoten gegeten. En toen ik in bed wilde stappen lagen er twee afgekloven strotten op bed. ::)
En vanmorgen haalde Meggie nog een stuk eendenpoot achter de bank vandaan.
Wel smerig, ik zal beter opletten waar het blijft.....
Maar ik ben opgetogen.

Vandaag ga ik, wel met enige tegenzin, de groentes pureren.
Bedankt allemaal.

Ria
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door