Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Janet
#2548
Hellup, ik ben 'gedwongen' eerder te beginnen met (b)arf dan ik had gepland.
Even in het kort: Kali, rottie, ca. 25 kg, 7,5 maanden jong krijgt nu versvleesdagen met 750 gr natuurmix en 250 gr fytomix. Dit gaat goed, ze is niet overmatig dik (er mag wat mij betreft zelfs nog wel iets bij), niet te mager en heeft een goede ontlasting, gezonde vacht etc.
Omdat ik met haar wil gaan trainen, had ik gehoopt dat er een redelijke brok was, zodat ik dat ook als beloninkjes tijdens de training kon gebruiken. Echter, 4 redelijk prijzige merkbrokken later (niet uit de supermarkt, echt de oren van het hoofd gevraagd bij diverse dsz) heb ik het helemaal gehad en gaan ook die dingen de deur uit (goeie doelen genoeg in de omgeving ;)).
Het probleem is nu dat ik nog maar voor enkele dagen versvleesvoeding heb en niet op korte termijn in de gelegenheid ben om ff naar Hoogvliet te scheuren.
Kan iemand mij de om-en-nabijverhoudingen aangeven van bot/vlees/gf en de rest, zodat ik een leidraad heb als ik zelf maaltijden samenstel? En moet ik dan nog wat toevoegen aan mineralen/vitamines e.d.? ???
Ik heb al geprobeerd me aan te melden bij Yahoo, maar op de één of andere manier krijg ik geen toegang :'( (ligt volgens mij aan mijn instellingen, maar ik krijg het echt niet voor elkaar).
#2549
Hoi Janet, kijk anders even onder de Categorie (B)ARF en het onderwerp "VEEL BEWONDERING". En, desnoods ook even onder (B)ARF op de tweede bladzijde bij onderwerp "DOE IK HET ZO GOED?" (aangezien je nog een jonge hond hebt). Misschien dat deze twee onderwerpen jou iets verder help in welke percentages je moet hanteren. En, er staat ook een voorbeeld-menu bij van Ian Billinghurst en dat is inclusief voedingssupplementen (onder "veel bewondering"). Daaronder kun je lezen dat ik mij daar helemaal niet aan houd ;D (aan zijn voorschriften).

Als je deze hebt gelezen, dan heb je waarschijnlijk nog steeds 100 vragen ;D. En, daar helpen we je bij hoor dus stel ze gerust, je bent altijd van harte welkom met iedere vraag!

Je aanmelden bij de ARF Lijst doe je door een lege email te sturen naar het email adres: [email protected]

Groetjes, Lizzy
#2550
Bij de slager lagen mooie paardenbiefstukkies voor niet al te veel. Kan het geen kwaad om dit ook af en toe te geven ???? Ik kan het niet zo snel terug vinden (ook geen waarschuwingen), maar toch maar even, voor de zekerheid... :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door