Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
#463810
Nina eet kop ook tmet anden en al op, no problem. Maar madam heeft er meer moeite mee als het eten naar haar idee te groot is.
Dus dan mag ik met scherp mes en snoeischaar aan de slag om bijvoorbeeld een konijnenkop wat kleiner te maken (trouwens die tanden laat ik ook gewoon zitten). Nou ik kan je vertellen dat dat niet meevalt. De laatste keer zat de halve keuken onder de rommel en die hersenbrij die er uit kwam was ook niet erg smakelijk....brrr.
Maar als je daarna je hond ziet genieten maakt dat alles goed en die keuken is snel genoeg weer schoongemaakt.
Door pluto19612002
#479253
;D nou, Pluto heeft de kop inmiddels (na invriesperiode) probleemloos verorbert!! :D (daarbij had ik wel een deel kaak kunnen verwijderen maar toch niet helemaal)

Inmiddels heeft ze ook ook lamskop gehad, met gebit en al. Wat denk je.....twee (!!) dagen later kotst ze 2 kiezen uit (van 't lam, gelukkig :o). Misschien is dat ook het probleem geweest van Lizzy haar honden? Kiezen van de hond kapot gebeten op de kiezen van de lamskop ???
Inmiddels denk ik dat ik het gebitje van de zalm laat zitten, maar toch even voor tandarts moet spelen bij een lamskop!
Door Connys
#479614
pfff, ik heb ook sinds een aantal maanden zalmkoppen gescoord bij de visboer, zakken vol en ook idd de tandjes niet weggehaald, niet aan gedacht, wel 2 weken ingevroren en ze eten het lekker op, maar das toch weer schrikken als je er net mee bezig bent, maar wat is beter dan, de tandjes weghakken??.
Ik heb trouwens niet gezien dat ze er last van hadden, maar zou het een perforatie kunnen veroorzaken?.
Door Filou
#479784
Ik heb Filou zaterdag ook voor't eerst een halve zalmkop gegeven. 't Ging moeiteloos binnen. Ik heb zelfs geen tandjes verwijderd. ;D
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#481260
Moeten sardientjes ook ingevroren worden en/of moet daar ook iets vanaf gehaald worden of kunnen ze die helemaal opeten?

ps heb nog geen eravring met vis (zoals je uit deze vraag kan opmaken).

jacquemine
Door Sofie
#481402
Ik laat de tandjes ook atijd zitten...Lady heeft er nooit problemen mee gehad en ze zijn zo klein dat ik niet denk dat ze gauw problemen kunnen veroorzaken.
Ik moet de zalmkop al doormidden snijden..als ik dan nog eens die tanden moet verwijderen...nee dan koop ik beter zalmfilets..... ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door