Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#462055
we doen het allemaal hartstikke goed voor de misbaksels ;D
althans, dat proberen we.
met keukenmachines, blenders, sapcentrifuges in 'de aanslag'.
de één vriest zoveel porties in, de ander is haast dagelijks aan het 'blenderen'.
eigenlijk zit ik een beetje te lachen....verwende monsters!!!! ;D ;D ;D
Door ~Joke~
#462545
Ze krijgen hier ongeveer 60 gr groente per dag [3 ijsblokjes] op ongeveer 200 gr voer. Vrij veel als ik het zo met de grote jongens van jullie vergelijk. Ze verdragen het echter prima en eten het met smaak. Het geeft hun meteen wat extra maagvulling.
Door Syllie
#463394
Ze krijgen hier 4 keer in de week groentenmix, in totaal 1 kilo. Ik meng er een eitje of een beetje yoghurt door en het gaat altijd schoon op. Daarnaast krijgen ze nog zo'n 250 gram fruit verdeeld over de hele week, dus gewoon af en toe een stuk.
Ik zit qua percentage op de 20%, het maximum dus maar mijn honden doen het er erg goed op, ze jatten zelfs nu nog de wortel ed uit de schuur bij de konijnen ::) dus ze lusten misschien nog wel meer ;D
Door Mevroi Kruim
#463702
roefus schreef: we doen het allemaal hartstikke goed voor de misbaksels ;D
althans, dat proberen we.
met keukenmachines, blenders, sapcentrifuges in 'de aanslag'.
de één vriest zoveel porties in, de ander is haast dagelijks aan het 'blenderen'.
eigenlijk zit ik een beetje te lachen....verwende monsters!!!! ;D ;D ;D
Ja, en zelf halen we nog ff gauw een patatje of bellen een pizza, want geen tijd meer om te koken ;D ;D ;D
Door Lizzy
#463713
Wat? Verwend? Wie? Wat? Waar? ;D ;D ;D (ik zit aan de tosti kaas. Mijn honden hebben gegeten: een groentemixje van 15 verschillende groentes, rundvlees, gemalen pompoenzaadjes, rauw eitje ;D).
Door Borke
#463984
Hier ook zoiets, Borke at vanavond vers gemaakte groentemix met 11 groentes en gemalen pompoenpitten met wat gemalen lamsvlees, eitje en 3 visolie capsules en wij....
wij aten soep die nog in de diepvries lag....
Tja ik had geen tijd meer om te koken ;D
Door conleeuw
#463986
AstridStraver schreef: Hier ook zoiets, Borke at vanavond vers gemaakte groentemix met 11 groentes en gemalen pompoenpitten met wat gemalen lamsvlees, eitje en 3 visolie capsules en wij....
wij aten soep die nog in de diepvries lag....
Tja ik had geen tijd meer om te koken ;D
nou ik eet vrolijk met de honden mee, of moet ik zeggen de honden eten met mij mee? Ik kies groenten waar ik zin in heb, ga aan de slag met hakken, snijden mijn portie gaat in de pan, rest gaan in de blender voor de honden, blend, blend, klaar is kees, voor mij is het dan kook kook, klaar is kees. ;D
Door Borke
#463989
conleeuw schreef: nou ik eet vrolijk met de honden mee, of moet ik zeggen de honden eten met mij mee?
Tja ik probeer dat groentelijstje uit de bieb te volgen en die groentes van onder de grond die vind ik zelf niet zo lekker. Ik ben weer dol op zaken als sla, tomaten, paprika en uien en dat is voor de hond niet zo goed.

Dus vanmiddag heb ik flink wat groente gekocht, deels alleen voor Borke, deels zowel voor hem als voor ons.
Ik vind het wel gemakkelijk om veel groentemix in een keer te maken en in te vriezen, anders weet ik dat het geven van groentemix versloft en dat wil ik niet.
Door roefus
#464126
NEE hoor......ze zijn heleMAAL niet verwend.......... ??? ??? ???
tosti's, pizza's....patatje mét?!?!?!
ja hoor......arme baasjes....

kijk die hond 's lekker gaan, met zijn viisolie-capsules en zijn vuil glanzend vachtje......
om te ZWIJGEN van een rottig katje.....

hoop dat jullie vachtje OOK blijft glanzen, rimpelloos.......haha ::) ::) ::)

ikke wel, ga mezelf morgen op pompoenpitten en visolie tracteren........(NA de afhaal-chinees)... ;D ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door