Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#461831
roefus schreef: Oké, bedankt voor de tip.
In de supermarkt kon ik er niets van vinden, enkel pijnboompitten enzovoorts.
En dat 'zelf pellen' was niet echt een succes >:(
Je bedoelt het verwijderen van die harde schil? Nee, dat heb ik ook 1 keer geprobeerd en na 2 pitten was ik er helemaaaaal klaar mee ;D. Geen doen!
Door roefus
#462064
ja, ik bedoelde het verwijderen van die harde schil.
en ik kwam ook niet verder dan twéé pitten.
ze zouden wel héél gezond moeten zijn.....en Roef moest het aan zijn prostaat hebben....en nergens anders te koop ??? ??? ???
DAN was ik verder gegaan.
nu ga ik ook maar eens kijken bij 'de tuinen' ;D
Door Lizzy
#462498
roefus schreef: ja, ik bedoelde het verwijderen van die harde schil.
en ik kwam ook niet verder dan twéé pitten.
ze zouden wel héél gezond moeten zijn.....en Roef moest het aan zijn prostaat hebben....en nergens anders te koop ??? ??? ???
DAN was ik verder gegaan.
nu ga ik ook maar eens kijken bij 'de tuinen' ;D
Heel verstandig ;D! Volgens mij was een grote zak pitten (500 gram) iets van vier euro. Considering de moeite die het kost om die pitten te pellen vind ik dat meevallen ;D
Door roefus
#462529
Lizzy schreef: Heel verstandig ;D! Volgens mij was een grote zak pitten (500 gram) iets van vier euro. Considering de moeite die het kost om die pitten te pellen vind ik dat meevallen ;D
Maar hoeveel van die pitten geef je dan tegelijk?
En maal je ze onder de groentemix door?
Ik heb geen idee wat nou precies een gezonde 'dosis' is, zodat ze er profijt van hebben.
Offeh....staat dat misschien op die zak?
Door Lizzy
#463384
roefus schreef: Maar hoeveel van die pitten geef je dan tegelijk?
En maal je ze onder de groentemix door?
Ik heb geen idee wat nou precies een gezonde 'dosis' is, zodat ze er profijt van hebben.
Offeh....staat dat misschien op die zak?
Ik denk (weet het niet zeker omdat ik de pompoenpitten altijd meng met sesamzaadjes en rauwe noten, wat uit het bakje haal en het vers maal) dat ik 2 keer per week 1,5 eetlepel pompoenzaadjes maal en over drie honden verdeel. Gezonde dosis voor honden is onbekend en staat ook niet op de zak. Voor mensen, staat er in mijn boekje, bevelen ze een klein handje per dag aan. Ik heb alleen geen zin om iedere dag pompoenpitten voor de honden te malen dus ik houd het bij 2 keer per week. Maar als ze extra behoefte zouden hebben, dan denk ik dat 1 dessertlepel per dag voor een middelgrote hond prima is.
Door roefus
#464133
bedankt voor je antwoord.
de EXTRA grote behoefte....is volgens mij niet urgent.
dus ik geef het danook maar met wat noten.
noten eet hij eigenlijk uit 'mijn hand'....weet niet waarom...blijkbaar ergens 'lekker'.
dat is vaak toch niet te filmen, waarom iets lekker is, en waarom iets anders niet.
misschien omdat ik zelf graag een nootje kraak ?
studentenhaver bleek zelfs in trek.
pistache-nootjes ook....maar die zijn ZOOO zout.........
misschien lukt het met die pompenpitten ook en hoef ik ze zelfs niet te malen.
ik zie wel.
bedankt voor de tip....morgen ga ik naar 'de tuinen'.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door