Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ducktails
#2525
Ik heb in mijn aanrechtkastje nog een sapcentifuge staan.
Hoe doen jullie dat nu?
Groente en fruit in de sapcentrifuge en sap EN pulp door de GF mix?
Kan het pulp van mijn eigen sapjes ook door de GF mix?
Of zitten daar weinig voedingstoffen meer in?
Ik gebruik dus altijd een blender , maar dit lijkt me ook wel handig.
Zo krijgt de pulp van mijn eigen sapjes ook nog een bestemming.
Ria
Door Ink
#2526
Hoi Ria,
Onze eigen sapjes gaan in zo'n ding met een kegel erop voor de sinaasappeltjes. De prutjes gaan eigenlijk altijd in de groenbak, maar ik heb wel gehoord dat sommigen het in de mix doen. Kan ik misschien ook wel eens bewaren. Lijkt me net zoveel waarde hebben als de sinaasappel waar het vandaan komt. Toch?
Maar groente in of op die kegel? Ik kan me er geen voorstelling bij maken. Die maal ik helemaal kaduuk met een soort staafmixer. Een plastic bakje met een mes erin, daarop en deksel en daarop een elektriek geval met diverse standen. Inclusief turbo! Gaat als een tierelier.
Door 202spots
#2527
Hey Ink,wat jij hebt is 'n sinasappelpers!
Ik geef die velletjes van sinasappel niet aan de honden hoor,maar zou wel kunnen....
Ria de sapmachine is heel handig!
Alles weer door elkaar roeren en je hebt je kant en klare groente/fruit mix !
Je eigen vruchten/groente pulp kan je er ook doorheen doen!
Ik maal GEEN schil van
bananen/meloen/sinasappel/ananas en appelpitten er ook uit halen.
D
Door tieneke
#2528
Ja de staafmixer gaat nog het snelst!
De keukenmachine gebruik ik niet meer,
je bent langer aan het schoonmaken en
er zitten dan nog ongemalen stukjes in :)
Door Nelly
#2529
Hoi, ik gebruik ook altijd de staafmixer om g/f mixjes te maken. Alle ingrediënten in een maatbeker,staafmixer erop en in no time heb je een perfekt mixje ;D! Schoonmaken is ook simpel, eerst de maatbeker met heet water omwassen, dan er wat heet water indoen en daarin de staafmixer even laten draaien en hij kan zo weer de kast in :D!
Groetjes, Nelly.
Door ElinevKa
#2530
Wij hebben eerlijk gezegd een sapcentrifuge voor onszelf (zeker nu het zomer wordt..yum yum-meest lekkere combinatie gezonde sapjes) en juist het vruchtvlees en groenteprut gaat door het eten van de honden..ik heb ook nagevraagd of dat de balans van het eten in de war stuurt maar volgens mij is het een goed additief ..Bovendien nu een van mijn honden moet afvallen is het ideaal!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door