Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#446818
Ik ga voor het eerst nekken geven en vind het nog beetje eng hoor... Maar hoe kan ik dit nu het best geven dit is dus de eerste keer dat ze het rkijgen enne ohja er zaten veertjes aan de nekken nog moeten die eraff???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#446820
Nekjes zijn niet eng ;D Veertjes mag je eraan laten zitten.
Hier gooi ik ze zo de bak ik, vasthouden is met die dingen echt bijna ondoenlijk. Je kunt ze (als je denkt dat ze voor jouw honden te groot zijn) een paar meppen met een hamer geven.
Door Tineke *
#446823
Gewoon ff een paar meppen op geven met een hamer.
En hou ze anders even vast als ze er op kauwen,veertjes lekker laten zitten.

Tineke
Door jeanne
#446826
kan echt niets mis mee gaan, nekjes zijn zacht en flexibel ;D

en en en?
vonden ze het lekker?
hier hebben ze al hertenvlees voorgeproeft.
vandaag staat struisvogel op het menu en als sjonnie die twee eendennekken niet opeet krijgen ze die ook nog.
(sjonnie zit nog vol van het stiekeme snoepen :P)
Door Bullekes
#446832
Oke dus gewoon heel en keertje hamertje tik spelen... ik hoop dat dit beter gaat... gisteren had ik ze rundvlees gegeven (een lap) en dat vonden ze maar raar Gizmo wilde het in 1 keer doorslikkken en pebbles wist niet wat ze er mee moest toen heb ik maar weer stukjes gemaakt... Ik hoop maar dat dit beter gaat.......

en naders weet ik het ook niet.... :( :'(
Door jeanne
#446834
Bullekes schreef: Oke dus gewoon heel en keertje hamertje tik spelen... ik hoop dat dit beter gaat... gisteren had ik ze rundvlees gegeven (een lap) en dat vonden ze maar raar Gizmo wilde het in 1 keer doorslikkken en pebbles wist niet wat ze er mee moest toen heb ik maar weer stukjes gemaakt... Ik hoop maar dat dit beter gaat.......

en naders weet ik het ook niet.... :( :'(
anders snijd het eerst in brokken, en langzamerhand die brokken steeds groter snijden. (het zijn ook wel flinke lappen hè ;))
langzaam beginnen, ze moeten nog leren om te kauwen!
Hier wilden ze de eerste keer ook de hele lap pens ineens doorslikken, stonden ze wat te hoesten en te proesten en kon ik die lap uit hun keel trekken. Nu kauwen ze netjes ;)
Laatst gewijzigd door jeanne op zo 18 dec 2005, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Filou
#446845
Ik heb de nekken eigenlijk nooit vastgehouden, alleen de vleugels. Ik heb er ook nooit problemen mee gehad. :)
Door Borke
#446994
Bullekes schreef:gisteren had ik ze rundvlees gegeven (een lap) en dat vonden ze maar raar Gizmo wilde het in 1 keer doorslikkken en pebbles wist niet wat ze er mee moest toen heb ik maar weer stukjes gemaakt...
Borke weigerde voor zijn ontbijt ook een lap kopvlees, dat is dan geen ontbijt.
Vanmiddag na de training at hi het met smaak op, mnadat hij er eerst een tijdje naar had zitten kijken en mji aankeek met van die vraag oogjes "krijg ik het niet gesneden". Als hij het vanmiddag niet had gegeten dan had ik het vanavond nog en keer ongesneden aangeboden en als hij het dan had geweigerd,k dan was ik het pas gaan snijden.
De luie donder :-\

Als hij maar voldoende trek heeft, dan snapt hij het allemaal beter!
Door Mevroi Kruim
#447003
AstridStraver schreef: Borke weigerde voor zijn ontbijt ook een lap kopvlees, dat is dan geen ontbijt.
Vanmiddag na de training at hi het met smaak op, mnadat hij er eerst een tijdje naar had zitten kijken en mji aankeek met van die vraag oogjes "krijg ik het niet gesneden". Als hij het vanmiddag niet had gegeten dan had ik het vanavond nog en keer ongesneden aangeboden en als hij het dan had geweigerd,k dan was ik het pas gaan snijden.
De luie donder :-\

Als hij maar voldoende trek heeft, dan snapt hij het allemaal beter!
Klinkt bekend, ik heb hier ook zo'n gemakzuchtig tiep ;D
Beetje honger laten lijden, Tara lekker zien smullen .... ach, dan gaat het er toch wel in. Maar wel met verwijtende blikken "zie je wel hoe hard ik hier sta te werken?'
Door Borke
#447019
Kruimel schreef: ach, dan gaat het er toch wel in. Maar wel met verwijtende blikken "zie je wel hoe hard ik hier sta te werken?'
Maar niet met een kippenbout of kipkarkas, dan staat hji helemaal te genieten en met een stel kleine geitenribben ook. Het is gewoon een kieskeurig ventje en ik heb de indruk dat hoe meer aandacht je daaraan besteed, hoe kieskeuriger ze worden. Ik mis het voordeel om hem van jongsaf aan te laten BARF-en, maar ja toen kende ik het nog niet en toen ik het wel kende voelde ik me er te onzeker mee.
Door Bullekes
#447043
Nou ze hebben net hun bak voorgeschoteld gekregen maar nee hoor ze ruiken en trekken hun kop weg en gaan teryg in de mand. ik kleinere stukjes gemaakt nog een keer ruiken terug in de mand.. Stuk in mond gestopt (vaak is het hier wat een boer niet kent vreet ie niet) Nou hij at het op maar niet van harte en ging ook niet verder... Dus tips om het lekkerder te maken en anders probeer ik het morgenvroeg weer :)
Door judith1967
#447188
Ik had het de 1ste keer ook ,hoor met die nekken.Mijn grootste hond stond er echt zo bij te kijken,kan ik dat eten,ik heb hem l vastgehouden en hij heeft echt hele kleine stukjes ervan geknauwd,dus toen aan mijn ork gegeven,nou die wist er wel raad mee.Maar nu zij ze echt zo weg,hij moest er gewoon effes aan wennen.
Mss dat jouw bulletjes er ook effes aan moeten wennen en wss een ze het morgen wel.
Door Bullekes
#447333
maar hoelang mag ik het in koelkast bewaren als ze het niet opeten??? Ik heb vandaag dus uitgelegd en 's avonds heb ik ze het voorgeschoteld hoelang kan je het dan nog bewaren in koelkast...... Ik zelf ben namelijk niet zo'n voorstanders van eten lang laten staan doe mij maar alles vers is het twee dagen oud of weet ik niet wannneer het open is gegaan kieper ik eht weg :-\
Door jeanne
#447432
je hebt het nu toch over die nekjes uit Mill?
volgens mij zijn het eenden nekken (of fazant??) en ik weet dat veel honden echt geen eend lusten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door