Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#444829
James schreef: Wel jammer, want ik denk dus dat het allemaal prullenbakwaardig is. Ik zal de hartjes eruit halen en de stukjes lever en de rest dan maar weg kieperen. Zonde...
Ik snijd ze in kleine stukjes en dan eten ze het graag op hoor, of misschien klein gesneden en samen met de lever en hart dan door de groentemix doen of zo?
#444868
James schreef: Volgende week projec konijn... Krijg ik daar weer overblijfselen van...
Ben benieuwd wat je daarin gaat vinden :P. Ze hebben iig geen krop ;D

Overigens worden de kippemaagjes hier zeer zeer gewaardeerd door mijn katten :)
#444877
Kon het niet laten ... toch even in de Oxford English Dictionary gespiekt. Tis wel een ouwetje maar wel DE autoriteit op het gebied van Engels.

Gizzard: (ME: giser - O. Fr. giser, gesier, juisier, also guisier (mod. gésier)) for L. gigerium ... (etc. etc.)
1. The second or muscular stomach of birds, in which the food is ground, after being mixed with gatric juice in the proventriculus or first stomach. b. The stomach of the red Irish trout. b. Entom. The proventriculus of certain insects 1829. d. Zool. The thickened muscular stomach of certain molluscs 1841. 2. Attributed joc. to persons 1668.
...
2. To stick in one's g.: to remain as something unpleasant or distasteful.

So now we know 8)
#445542
Debora schreef: Ben benieuwd wat je daarin gaat vinden :P. Ze hebben iig geen krop ;D

Overigens worden de kippemaagjes hier zeer zeer gewaardeerd door mijn katten :)
Geen krop, maar misschien wel een kop :P Geen idee wat ik krijg in elk geval... Het is weer gratis, dus we nemen het graag aan ;D
#445543
202Spots schreef: Ik snijd ze in kleine stukjes en dan eten ze het graag op hoor, of misschien klein gesneden en samen met de lever en hart dan door de groentemix doen of zo?
Heb je het dan over hartje en lever, of over de maagjes en krop?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door