Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#443654
Kruimel schreef: Ja, en de varkens waarschijnlijk een stuk gezonder en met meer weerstand dan het gemiddelde bio-industriebeest.
Maar het blijft toch een risico. Achja, zonder risico leven is er ook niet bij tenslotte.
Ja, je kunt nooit alles uitsluiten.
Ik ben eerlijk gezegd best huiverig voor het voeren van varkensvlees en zal het hier in België ook niet doen.
Maar als ik in Kroatië ben dan zitten er in de directe omgeving van ons huis toch een paar varkens en ik sluit niet uit dat wij, wanneer we ons in de toekomst daar permanent gaan vestigen, ook een paar varkens zullen hebben.
Door tom
#443696
Uit je 1ste berichtje kon ik niet uitmaken dat het over je eigen varkens ging.
Indien je honden contact hebben met de varkens (of die van de buren enzo), verhoog je het risico niet als je ze varkensvlees geeft.
Cru gezegd, als de ziekte er is, is het al te laat hé :-[ Het contact met zieke varkens is een eerder en eerste risico op besmetting. Dus ja, in die zin klopt uw redenering volgens mij wel dat je dan gerust testikels :-X enzo mag geven.
Mijn voorgaande mail ging eerder over stukken van een onbekend varken, gekregen op een marktplaats ofzo.

En misschien zegt het je dorpsgenoten niets ivm Aujeszky omdat het onder een andere naam voorkomt?
Pseudorabies bv ? Misschien is er wel ooit Swine fever geweest in een recent verleden, dewelke verward kan worden met Aujeszky ?
Zie link http://www.defra.gov.uk/animalh/disease ... eszkys.htm eerste alinea.
Door tom
#443701
Sonja schreef: Ja, je kunt nooit alles uitsluiten.
Ik ben eerlijk gezegd best huiverig voor het voeren van varkensvlees en zal het hier in België ook niet doen.
Maar als ik in Kroatië ben dan zitten er in de directe omgeving van ons huis toch een paar varkens en ik sluit niet uit dat wij, wanneer we ons in de toekomst daar permanent gaan vestigen, ook een paar varkens zullen hebben.
Tja, was ik weer te traag in het posten hé ::)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#443738
tom schreef: En misschien zegt het je dorpsgenoten niets ivm Aujeszky omdat het onder een andere naam voorkomt?
Pseudorabies bv ? Misschien is er wel ooit Swine fever geweest in een recent verleden, dewelke verward kan worden met Aujeszky ?
Zie link http://www.defra.gov.uk/animalh/disease ... eszkys.htm eerste alinea.
Ach, ze hebben wel vaag wel eens iets over deze ziekte gehoord en weten dus wel wat ik bedoel, maar zeggen het nooit meegemaakt te hebben en weten er niet het fijne van.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#443739
tom schreef: Tja, was ik weer te traag in het posten hé ::)
Heb ik ook regelmatig last van. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door