Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#36634
ik vind het een hele mooie hond die absoluut niet mager is.in de jacht zie je deze honden.Ik denk dat je heel blij moet zijn.
Maar goed ik heb dus een andere mening dan je. ;)
Wijs voorzichtig met het trainen van iedere dag 2a 3 uur(wat train je de hele tijd ???) de hond vind het nu leuk maar hij kan je zo van de ene op de andere dag duidelijk maken dat het genoeg was.
Ik zie op wedstrijden zo veel overtrainde honden die er niks meer van bakken.
daar zou de lustloosheid van kunnen komen.het is niet niks 2 a 3 uur per dag trainen
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#36636
waar istie te mager dan? Ik vind het een mooie hond zo. Het enige is idd dat als ze zo lusteloos is dat je kunt proberen of dat met een beetje meer voer weg gaat, beetje minder trainen is misschien ook een idee of last but not least moet ze misschien loops gaan worden?
Door Helen
#36645
Ik nam bij 2 a 3 uur trainen aan. Lekker wandelen en tussendoor oefeningen doen. Misschien begrijp ik het verkeerd hoor. Want 2 a 3 uur trainen is veel en veels te veel. Vind ik dan. Als ik super veel train en dat doe ik af en toe als ik een nieuwe oefening aanleer dan oefen ik een keer of vier per dag een paar minuten. Maar dat zijn statische oefeningen en die kan je simpelweg niet lang achter elkaar oefenen zonder dat je hond gek wordt. Toen ik jachttraining met Balou deed oefenden we iets langer per keer, maar bij lange na niet 2 a 3 uur iedere dag, eerder twee keer 10 a 15 minuten twee a drie keer per week.

groetjes Helen
Door labranwk
#36748
Ivonne schreef: waar istie te mager dan? Ik vind het een mooie hond zo. Het enige is idd dat als ze zo lusteloos is dat je kunt proberen of dat met een beetje meer voer weg gaat, beetje minder trainen is misschien ook een idee of last but not least moet ze misschien loops gaan worden?
hahaha nee loops kan niet (tenminste als de dierenarts zijn werk goed gedaan heeft ;)) heb wel het idee dat het alweer minder aan het worden is, de lusteloosheid. Ik geef haar nu 2plakken rodi meer per dag.
Door labranwk
#36749
Helen schreef: Ik nam bij 2 a 3 uur trainen aan. Lekker wandelen en tussendoor oefeningen doen. Misschien begrijp ik het verkeerd hoor. Want 2 a 3 uur trainen is veel en veels te veel. Vind ik dan. Als ik super veel train en dat doe ik af en toe als ik een nieuwe oefening aanleer dan oefen ik een keer of vier per dag een paar minuten. Maar dat zijn statische oefeningen en die kan je simpelweg niet lang achter elkaar oefenen zonder dat je hond gek wordt. Toen ik jachttraining met Balou deed oefenden we iets langer per keer, maar bij lange na niet 2 a 3 uur iedere dag, eerder twee keer 10 a 15 minuten twee a drie keer per week.

groetjes Helen
zo had ik het trainen ook bedoeld. We wandelen gewoon en tussendoor doen we oefeningen en apporteren. Verder mag ze uiteraard ook ravotten met soortgenootjes! Ik wandel voor mezelf maar net zo goed om haar te plezieren.
Door richard
#36781
Ik vind het een prachthond hoor! Slechts zelden zie ik Labradors die mooi slank zijn. Soms zie ik wel hele dikke. Als ik dan eens heel voorzichtig informeer of de hond niet ietsje te dik is, dan hoor ik steevast; "Nee hoor, Labradors horen gewoon zo"! of "Och meneer, het zijn Labradors hoor"!, waarbij dan enigszins laagdunkend naar mijn Dalmatische slanke dennen wordt gekeken. Maar och, misschien heb ik er zelf geen verstand van...

richard
Door geer
#36784
Ik kwam met oud en nieuw kennisen tegen met een Labrador waarvan je ook de ribben kan zien. IK wist niet dat niet beesten zo mooi konden zijn!!! De meeste Labjes die ik ken (lees: meeste, niet alle), zijn van die tonnetjes op wielen, geef mij maar een slankie!
Door SHIVA
#36786
zo naar je hond te kijken ziet ze er goed uit
nu is het natuurlijk wel een foto dus echt een goede beordeling kan ik niet geven maar ziet er niet verkeerd uit
en net wat lupa zegt er lopen al genoeg honden die op drie jarige leeftijd niets meer doen omdat ze in hun jongere jaren het zo leuk deden en ze vonden het zo leuk om te doen
dit is niet bedoeld om je af te kraken maar wees voorzichtig met te veel trainen
hou spelen en trainen gescheiden van elkaar
en gewoon eens een keer alleen wandelen zodat ze zich zelf kan vermaken is ook een optie
succes ermee gr shiva
Door labranwk
#36828
over labradors en hun breedte: Een labrador is gezond als je de overgang van zijn borstkas naar zijn flanken schuin kunt zien lopen (bij Nick is dat goed te zien op die foto). Een labrador is van zichzelf vrij breed en oogt daardoor vaak "dik" voor mensen die labjes niet goed kennen. Een labrador is echter pas te dik als je met lichte druk zijn ribben nauwelijks (of niet) kunt voelen. Bij Nick kun je haar ribben zien (ja niet op die foto, maar als ze zich krabt en een deel van haar vacht strak trekt. Dat is (volgens de rasstandaard van de labrador) té mager. Nu ben ik verder niet ontevreden over haar hoor! en bedankt voor alle complimentjes over haar! Ben stiekem wel eeen beetje trots! Maar een klein laagje spek, zodat haar ribben niet te zien zijn vind ik beter. Ik wil eigenlijk dat ze weer het postuur krijgt als op de foto in mijn onderschrift. Dat vind ik slank en toch stevig genoeg ;)
Door Esther&co
#36832
Hoi Hoi,
Ik ben hier net nieuw, en heb nog niet genoeg ervaring met het Barf gebeuren. Ik denk alleen dat het net als met ander voer zo is, Niets op de weegschaal leggen, maar voeren op het oog. Als je vind dat je hond te mager wordt, krijgt hij blijkbaar te weinig, en andersom. Dit advies proberen wij altijd aan de puppenmensen mee te geven. Je hebt richtlijnen, en net als bij mensen verschild het wat iemand nodig heeft.
Dus....KIJKEN KIJKEN KIJKEN!!!!

ps: en kijken betekend niet alleen kijken naar hoe die er uitziet, maar ook kijken naar de energie die je hond heeft.
succes
Door ine
#37334
Dolgraag zou ik de lijnen willen weten, waar jouw hond uit komt!
Puur nieuwsgierigheid!
Waar ga je apporteer/jachttraining doen? Want bij jou in de buurt zit een trainer, die een pup van mij heeft, nou ja, pup, is al bijna 2 jaar! ;)
Liever een te magere lab, dan een te zware! ;)
Door jelle
#38038
Ik vind het een mooie hond zo hoor! Daar kunnen veel labrador-bazen een voorbeeld aan nemen...
Ik hou de honden hier liever ook wat aan de slanke kant dan dat ze te dik worden... elke kilo extra moet ook meegesleept worden en zeker bij honden die al gevoelig zijn voor gewrichtsproblemen (of zoals onze Nora al wat ouder zijn en artrose hebben) is dat alleen maar nadelig.
Door avalon
#38150
geer schreef: Ik kwam met oud en nieuw kennisen tegen met een Labrador waarvan je ook de ribben kan zien. IK wist niet dat niet beesten zo mooi konden zijn!!! De meeste Labjes die ik ken (lees: meeste, niet alle), zijn van die tonnetjes op wielen, geef mij maar een slankie!
Bij ons in de buurt woont ook zo'n dikkertje dap lab, Die is nog niet zo oud en heeft een gigantisch overgewicht. De baasjes proberen haar wel af te laten vallen, maar willen haar ook geen honger laten lijden :-X Oja deze lab heet saar ;D
Door oebaya
#38198
Die hond ziet er prachtig uit en het gewicht is ook prima! Het is een teef begrijp ik en dan is 25 kg een heel goed gewicht. Hier loopt een reu (oké hij is niet helemaal raszuiver, maar toch helemaal Lab) en die weegt 28 kg. Geen gram te veel.
Begrijp trouwens dat je hond gecastreerd is, dat kan nl. ook de reden zijn voor de lusteloosheid doordat de hormoonhuishouding aanzienlijk verandert. Daarnaast kan de lusteloosheid ook komen, omdat je wel erg veel traint met de hond: 2 à 3 uur per dag, dat is echt veel te veel. Tuurlijk die hond moet bewegen, maar een uur wandelen en een half uur trainen per dag is meer dan genoeg. Trainen moet ook leuk blijven voor de hond.
gr.
Nicolette
Door aiko
#38210
als je bij een willekeurig sport evenement kijkt naar de winnaar (zeker bij marathons) zal dat altijd een "magere" zijn en nooit een met een speklaag ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door