Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door monky555
#2334
ik zie dat best wel veel mensen yoghurt of karnemelk geven in de menu's een tijd geleden heb ik dit ook wekelijks gegeven en monky vindt het super lekker alleen toen was het probleem dat hij heel erg gaat overgeven daarvan dus toen was ik ermee gestopt en nu ben ik dus gedeeltelijk begonnen met (b)arf en dus ook weer begonnen met yoghurt en karnemelk maar hij gaat weer ontzettend overgeven ervan en het is niet 1 keer nee hij heeft vandaag karnemelk gekregen en heeft al 6 keer overgegeven dus nou is mijn vraag moet dit echt een bestanddeel zijn van (b)arf of mag ik dit weg laten sorry hoor ik ben een beginner en ik vindt het gewoon zielig als ik geen vebetering ziet van de yoghurt of karnemelk want hij doet het dus elke keer als hij het krijgt en ik weet niet of het ooit overgaat dus ik laat het liever weg dan dat ik elke mijn scheet moet zien kotsen en hij vindt het al zo erg

groetjes nicole en monky
Door Lizzy
#2335
Hallo Nicole, je kunt karnemelk en yoghurt (en andere zuivelproducten) heel gemakkelijk uit de maaltijden weglaten. Sterker nog, honden hebben helemaal geen zuivelproducten nodig. Kymythy Schutze (toch geen kleintje) vindt zuivel zelfs iets wat we NIET zouden moeten geven aan onze honden. Lees anders, voor de grap, eens het onderwerp "Wel of geen zuivel" onder "(b)arf, discussie".

Dus Nicole, maak je geen zorgen en schrap de zuivel van het menu. Er zijn ZOVEEL andere dingen waarmee je lekker kunt afwisselen!

Groetjes, Lizzy
Door monky555
#2336
nou dat is stom dat ik daar overheen gelezen heb maar ik vindt het zo rot voor monky dat ik het even snel heb gevraagd in ieder geval bedankt voor je antwoord en ik geef het voortaan niet meer

groetjes nicole en monky :)
Door Lizzy
#2337
Heeeee Nicole, dat geeft helemaal niks hoor! Je moet altijd alle vragen stellen hoor! Daar is dit forum toch voor?! Ik dacht alleen: "Goh, misschien vind Nicole het wel interessant om die discussie eens te lezen"... vandaar....

Groetjes, Lizzy
p.s., wat gek he dat Monky zo heftig op zuivel reageert?
Door monky555
#2338
ja ik vindt het ook vreemd en hij vindt het zo lekker ik maakte eerst altijd een fruit coctail met yoghurt en 2 keer is dat goed gegaan en daarna niet meer ik vindt het wel jammer maar misschien in de toekomst als hij al een langere periode (b)arft

groetjes nicole en monky
Door Lizzy
#2339
Hoi Nicole, ja, misschien word hij ooit minder gevoelig voor zuivel. Maar ja, aangezien het niet echt noodzakelijk is, is het ook niet zo erg dat hij er niet tegen kan. Fruit en zuivel is overigens een vrij heftige combinatie. Veel honden (en ook mensen) kunnen hier niet zo goed tegen. Je zou ooit, in de toekomst, eens kunnen proberen om wat havermoutvlokken in kefir (of yoghurt) kunnen weken en dit 's morgens geven. Misschien dat hij er, in deze combinatie, beter tegen kan....?

Groetjes, Lizzy
Door monky555
#2340
ik zal het in de toekomst proberen en hij heeft nog nooit last gehad van fruit hoor hij is er dol op ik kan niet eens rustig een appel eten want dan moeten we delen het is afentoe net een kind en de laatste paar keren reageerd hij alleen op de zuivel dus ik geef het hem voorloppig gewoon niet meer en misschien met de tijd gewoon weer een keer proberen gaat hij dan weer overgeven dan krijgt hij het gewoon nooit meer
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door