Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#440277
Bullekes schreef: MIsschien omdat ze ook zo boos reageert alsof ik neit voor mijn honden over heb dat doet pijn want ik heb al honderde euro's over de balk gegooid voor voer, dermatolloog, onderzoeken en dan zeggen da tik neits over heb voor mijn honden dat doet echt veel pijn.... :'( :'(
Komop Jolan en ga hier lekker lezen en heel veel vragen ;)
Ik had een Leonberger die er veel erger aan toe was en na alleen(kompleet) rauwvlees te gaan geven was hij binnen een paar maanden volledig verlost van deze problemen die jaren hebben geduurd!
Komop! er is nog hoop :D
Door tieneke
#440332
Wanda schreef: En dan bedoel ik met 3,50 niet per hond hé,maar echt voor alledrie.

Tineke
Kijk en dat is nog eens goedkoop! :D
Door Bullekes
#440350
OKe smuldier is dus een complete voeding hoeft in feite niets bij???? Zitten geen gekke dingen in waar mijn pebbles op zou kunnen reageren????

Waar kan ik zien waar de verkooppunten zijn in mijn buurt woon in Venray (limburg)

De pens en hart kan ik evengoed bij geven bijvoorbeeld 2 keer per week...

Moeten er nog andere dingen bijgevoerd worden of is dit zo oke....
Door Lizzy
#440416
Bullekes schreef: OKe smuldier is dus een complete voeding hoeft in feite niets bij???? Zitten geen gekke dingen in waar mijn pebbles op zou kunnen reageren????

Waar kan ik zien waar de verkooppunten zijn in mijn buurt woon in Venray (limburg)

De pens en hart kan ik evengoed bij geven bijvoorbeeld 2 keer per week...

Moeten er nog andere dingen bijgevoerd worden of is dit zo oke....

Dit is de site van Smuldier: http://www.diervoeding.com/index.php?load=2

Volgens mij is Smuldier in ongeveer iedere C1000 te koop.

Helaas staat er op de site geen analyse van wat er nou precies in zit, dus ik zou ze even bellen als ik jou was. Vraag even wat er in zit. En of dit compleet is of niet: daar zijn de meningen over verdeeld. Ik denk dat als je versvlees voert het nooit kwaad kan als je daar wat dingen bij voert. Maar, geen pens en hart. Dat zit al in ruime mate in versvlees!! Als je al persee pens + hart wil geven, doe dat dan in ieder geval niet vaker als 1 keer per week.....

En ga er dingen bij voeren die ook niet duur zijn maar wel gezond zijn en NIET in Smuldier zitten. Zo verzeker je jezelf er beter van dat je hond alles krijgt dat hij nodig heeft. Ik denk dan bijv aan:

1 keer per week (maximaal 2 keer per week maar echt niet vaker) een maaltijd van rauwe/hele vis. Vaak kun je op de markt of bij de visboer helemaal gratis zalmkoppen scoren. De gemiddelde hond vindt zalmkop fantastisch! En voor vrij weinig kun je vaak hele/rauwe sardientjes scoren. Of hele/rauwe makrelen. Geef je hond gewoon lekker 1 keer per week dus wat vis!

Geef een keer of 3 per week lekker een rauw eitje. Met schil. Ik zou niet vaker als 3 keer per week een eitje geven.

Geef 1 of 2 keer per week een lekker rauw vleesbot aan je hond. Ik denk dan bijv. aan lamsschouder of geitenribben of kalfswervels. Deze kun je vaak kopen bij Islamitische slagers of slachterijen. Je moet hier dus wel wat moeite voor doen, maar dat is het wel waard!

Je kunt ook bijv. een paar keer per week je restjes groentes die je over hebt van je eigen maaltijd aan Smuldier toevoegen. Let wel, geen prei en geen ui en rustig aan met koolsoorten.

Je kunt ook een paar keer per week een stukje fruit aan je hond geven.

Je kunt ook een keer of 2 per week wat zuivel aan je hond geven. Denk aan yoghurt, huttekase, kwark.

En ik zou ook willen zeggen: ga in de Barfplaats bibliotheek lekker wat lezen over hondenvoeding. Dan weet je tenminste wat je moet geven en vooral waarom.
Door jeanne
#440427
Hey Bullekes, je hebt een PB, je woont namelijk erg dicht bij mij in de buurt ;)
SMuldier is bijna in elke supermarkt verkrijg, rodi is ook een prima merk. De dierenwinkel hier in Bergen verkoopt ook Prins versvoer. In Leunen zit een verkooppunt van carnibest en daar kun je ook barfspul bestellen.
Ik geef mijn twee honden smorgens carnibest en savond stel ik zelf wat samen en dat is echt niet zo moeilijk. Ik ben gewoon begonnen met compleet versvoer te voeren, toen in het weekend zelf wat samen stellen en dat werd steeds meer, en nu staan ze op half carnibest half barf. En ze zijn supergezond, en iedere keer is het weer smullen voor ze. Zelfs de kat eet gewoon vers mee, die heeft nog nooit een brokje gehad! Probeer eens ergens kippennekjes te scoren, dat is ideaal bot om mee te beginnen (ik kan er moeilijk aankomen hier in de buurt trouwens)
Ik haal op de markt soepkippen, en kippenhartjes/levertjes/maagjes. Bij de groothandel kippenvleugels/dijen, bij de slager hart, en waar ik mijn carnibest haal, die haalt vaak voor mij pens. Vis haal ik gewoon uit de supermarkt, en ook wel een soepvlees of iets anders wat in de aanbieding is. Rundergehakt is ook vaak in de aanbieding. Soms gaat er eitje doorheen, wat yoghurt, overgebleven groenten van tafel, kruidenmix, rijstwafel.
Joh, je word vanzelf steeds handiger in zelf samenstellen, als je maar zorgt voor voldoende afwisseling. En het hoeft niet hoor, een compleet versvoer is ook goed ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door