Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#436577
Ja ik heb de heren zover dat ze dus lever eten. Tenminste kippenlever ging er net in als zoete koek. Ik heb ze ieder 50 gram gegeven. Hoeveel lever moeten ze ongeveer hebben.
Ze krijgen 1x per week een pensdag en gemiddeld 1x per 2 weken hart en/of maag door hun vlees. Ik let altijd goed op de hoeveelheden orgaanvlees.
Hun dagportie is zo'n 300 gram.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#437220
Bedankt Lizzy, ik heb het gelezen. Echt veel wijzer ben ik er niet van geworden, maar ik kan er wel mee uit de voeten.

Ik houd het voorlopig op zo'n 100 gram lever per 2 weken, lijkt me geen probleem. De jongens mogen zo'n 280 gram orgaanvlees per week, dus daar kom ik mooi mee weg. Blijft er ook nog ruimte voor een pensdag en af en toe kippenhartjes en -maagjes, lamshart of testikels. ;D
Door Lizzy
#437352
Pauline schreef: Bedankt Lizzy, ik heb het gelezen. Echt veel wijzer ben ik er niet van geworden, maar ik kan er wel mee uit de voeten.

Ik houd het voorlopig op zo'n 100 gram lever per 2 weken, lijkt me geen probleem. De jongens mogen zo'n 280 gram orgaanvlees per week, dus daar kom ik mooi mee weg. Blijft er ook nog ruimte voor een pensdag en af en toe kippenhartjes en -maagjes, lamshart of testikels. ;D
In dit onderwerp staat wat de hond nodig heeft aan vitamine A. Lever bevat heel veel vitamine A. Dus qua vitamine A zou jij ook met 20 gram per week meer als genoeg geven.

Nou, raw feeding gaat uit van 4% lever omdat het gemiddelde kleine prooidier ongeveer voor 4% uit lever bestaat. Maar een grote prooidier bestaat voor minder uit lever (eerder richting de 1%).

Dus ik wilde er eigenlijk mee aangeven dat vitamine A wise je wel iets minder als 4% mag geven. Ook qua groot prooidier-wise is 4% dus erg veel. Dus als je 280 gram orgaanvlees per week mag geven (is dat 15% van het totaal) dan zou 1/3 daarvan lever mogen zijn. Ongeveer 90 gram per week. En volgens mij is ietsjes minder dus ook geen probleem en kom je al een end met bijv. 60 gram per week voor teckels.

Pffff, OK, misschien heb ik het errruggg ingewikkeld gemaakt... ik dacht "kom, laat ik wat achtergrond informatie geven" ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#437363
HAHAHAHAHAHA zo had ik het ook wel begrepen uit het stukje, maar ik vind 50 gram per week zo'n ieniemienie hoeveelheidje op in te moeten pakken. Vandaar dat ik zakjes van 200 gram heb gemaakt en dit dan maar 1x per 2 weken geef. Of is 100 gram ineens teveel?

Ben ik net zo blij dat ze eindelijk lever eten..... ;D
Door Lizzy
#437364
Pauline schreef: HAHAHAHAHAHA zo had ik het ook wel begrepen uit het stukje, maar ik vind 50 gram per week zo'n ieniemienie hoeveelheidje op in te moeten pakken. Vandaar dat ik zakjes van 200 gram heb gemaakt en dit dan maar 1x per 2 weken geef. Of is 100 gram ineens teveel?

Ben ik net zo blij dat ze eindelijk lever eten..... ;D
Oh OK, ik dacht "Pauline is vast blij als ze ieniemienie beetjes kan geven" ;D, maar ze eten de lever dus! Nou ja, da's mooi! Ik vind 100 gram in eens niet teveel hoor. Tenzij ze er te dunne van krijgen. Dan kun je het beter in 2 keer geven en met iets van bot combineren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door