Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Beau
#436200
Het is weliswaar eeuwen geleden dat ik hier gepost heb, maar ik lees af en toe toch gewoon mee hoor. Maar ik wilde jullie graag deelgenoot maken van wat ik de pensstory noem.

Beau en Nala doen het goed op alle merken versvleesvoeding en geregeld lassen we een dag in dat ze iets krijgen om uit te proberen en dus wilden we eens verse pens geven. Penslap wel te verstaan.

Dus ik een slager hier opbellen of ie pens voor me kon bestellen. Ja, dat kon, zou op ongeveer 5 kilo komen voor 10 euro. Beter duur dan niet te krijgen, dus wij zeiden: oke doe maar.

Ga ik het ophalen. Wat denk je? Jullie gaan nu echt lachen, hoor, maar de beste man haalt uit zijn koelruimte, jawel een heel doosje...... SMULDIER! ;D

Nou ik heb maar vriendelijk bedankt, want dat bedoelde ik niet en al helemaal niet voor die prijs (in de supermarkt 39 ct en daar dus omgerekend 88 ct!!). Kon er na thuiskomst wel om lachen, hoewel ik wel wat boos was dat hij vond dat ik het af MOEST nemen omdat het besteld was. Ja, daaaag, ik vroeg om verse pens, niet om Smuldier.

Maar goed. Het slachthuis in Schagen bezocht. Nee, geen pens, wel kopvlees. Vonden de hondjes gelukkig ook lekker. De week erop weer geen pens. Goh, zeg ik, kan ik het dan niet gewoon bestellen. Ja, zegt de slachter, weet je het is voor mij eigenlijk een kostenpost he, dat malen!

Dus ik, nee joh, maar dat zoek ik ook niet! Oh, zegt ie, dat is makkelijker, maar een pens heb ik wel voor je, hoor. Dus mijn partner mee naar achter om een pens op te halen. Het is wel iets meer maar doe maar 5 kilo (90 ct p/kg). Thuis gekomen, toch eens de weegschaal erbij gehaald. 9 kilo! Kijk, dat is pas een slager!

De bullen die avond in stukjes gesneden pens voorgeschoteld; het meerendeel in de vriezer. Het was zo op :o! Vandaag kregen ze wat grotere stukken, zodat ze wat meer moesten werken voor het eten (en ik weer wat meer dweilen hihi).

Als ik straks achter lamsribbetjes enzo aanga, dan denk ik dat ik beter maar meteen bij de slachterij kan vragen in plaats van de plaatselijke slager ;D!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#436202
;D Wat een afgang met die doos smuldier ::)

En voor lamsribjes kun je het beste bij een islamiet terecht, hollandse slagers hebben die niet in hun assortimentje en zowel vreselijk duur.
Door Lizzy
#436259
Lache!! Ik kwam echt niet meer bij om dat doosje Smuldier ;D ;D ;D ;D.

Maar goed, eind goed al goed!!
Door Mevroi Kruim
#436317
Wat een lolbroek die slager ;D ;D ;D vooral dat je het moest afnemen omdat het besteld was >:( da's lekker verdiend zo zal hij gedacht hebben!
Door Amstaff 4 ever
#436320
Ha ha ha, vraag je om verse pens, krijg je dat!
Ik haal alles nu bij de Islamiet en ik wordt daar echt heel goed geholpen.
Ik had pens gehaald en het was een heel groot ingevroren stuk, heeft die man het voor me in stukken gezaagd.
Ik hoefde het niet eens allemaal te nemen, maar dat heb ik natuurlijk wel gedaan.
De hondjes hebben ervan gesmuld!
Door Daisy75
#436324
hahaha die arme slager bedoelde het vast heel goed .... ;D
Waar woon je als ik vragen mag, want je hebt het over slachthuis schagen enzo....als je daar in de buurt woont weet ik wel een top slachter voor je hoor die prachtige pens en ribben etcetcetc heeft!!
Door bowie
#436519
;D ;D ;D geweldig

Maar Bob bakker in Aartswoud heeft mooie spullen en is niet duur heeft alleen geen kopvlees .

Sorry wel dus :)
Laatst gewijzigd door bowie op za 03 dec 2005, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#436524
bowie schreef:

Maar Bob bakker in Aartswoud heeft mooie spullen en is niet duur heeft alleen geen kopvlees .
Ik ben ook zeer tevreden over de kwaliteit van de spullen van Bob. Hij heeft wel kopvlees, maar dan betaal je 3 euro per kilo.
Weet jij een goedkoper adres voor kopvlees in de omgeving van Hoorn?
Door bowie
#436541
Dorothea2 schreef: Ik ben ook zeer tevreden over de kwaliteit van de spullen van Bob. Hij heeft wel kopvlees, maar dan betaal je 3 euro per kilo.
Weet jij een goedkoper adres voor kopvlees in de omgeving van Hoorn?
Wij halen in Schagen bij een slager kopvlees kost dacht ik uit me hoofd 1,50 .
Door conleeuw
#436902
Ik kom niet meer bij, Smuldier en dan voor 88 cent per pak ;D ;D ;D maar je heb uiteindelijk wel gevonden wat je wilden hebben ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#436905
Nou ja wat een oelewapper met zijn smuldier ::)
Maar gelukkig toch nog echte pens gevonden.
Door Sofie
#437334
Hahah die is goed...vraag je om verse pens krijg je smuldier... ::)

Heelrijk hé hoe ze genieten van pens... ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door