Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#435248
Mastiff schreef: Jeetje ,wat ingewikkeld allemaal. Maar zo'n kippenek , stikt hij daar niet in? Splinter is een mastiff ,dus vrij groot,ook zijn mondje!
een kippennek is een prima botje om mee te beginnen. Ik denk dat ik niet meer hoeft te vertellen dat alle botten RAUW moeten zijn als je ze geeft?
Bij beginnende barfhonden doe je er goed aan om de nek eerst even vast te houden zodat hij het leert om het door te bijten. Of als je het niet vertrouwt (of als je bang bent dat je hond je vingers ook kraakt) even platslaan met een hamer
Door Femke
#435253
Mastiff schreef: Nog meer vragen! Brood , mag dat wel? En gekookte aardappels? En die blikjes vis , dat is toch harstikke vettig?
Brood en gekookte aardappelen zijn koolhydraten. Een hond is een vleeseter en niet gemaakt om koolhydraten te verteren. Ik vind het geen geschikte voeding voor de hond.

En een blikje vis: hier krijgen ze het heeeeeeeel af en toe, liever geef je verse vis (uiteraard ook rauw)

In de bibliotheek staat een aantal goede beginnersdocumenten
Door Sofie
#437342
Idd is het een hele warboel als je hier net aankomt hé!

Ik ben met Lady eerst op een KVV overgestapt. Had ze dat toch al. Heb toen rustig aan beginnen lezen hier...ben dan begonnen met 1 dagje BARF (kipfilet) en zo stilaan opgedreven. Nu krijgt Lady 50/50 barf-kvv en ik probeer nog meer uit... ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door