Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#432482
Barras03 schreef: Extra calcium kan de volgende problemen geven weet ik helaas uit eigen ervaring.
OP advies van de fokster gaf ik tijdens het wisselen van de tanden extra calcium met als gevolg een sterk kreupele pup met donkere vlekken in zijn bot en witte randen aan het bot. DE diagnose van de DA op deze
problemen was kalkgebrek,kreeg een grote zak kalk
mee naar huis.Thuis gekomen gelijk een andere DA
gebeld en kreeg een heel andere diagnose nl.te veel kalk. Na het stoppen met de extra kalk was het kreupel
lopen na vier wekeen over.
Teveel kalk samen met rijkelijk vit d onttrekt kalk aan het bot en slaat op de randen neer.
Al;s je overgaat op een natuurlijke manier van voeden moet je der5egels uit de brokkenwereld en chemische wereld achter je laten. Teveel aan natuurlijk kalk kan niet, die wordt gewoon door het lichaam afgevoerd, chemische calciumsupplementen doe dat niet, die slaan neer in het lichaam.
Door Barras03
#433217
De vraag ging volgens mij over een extra calcium suppement omdat botten alleen niet genoeg zou zijn.
Mijn brokken denken zal ik afleren want het is nog maar
31 jaar geleden dat ik gestopt ben met brokken voeren.
Door Lizzy
#433270
Barras03 schreef: De vraag ging volgens mij over een extra calcium suppement omdat botten alleen niet genoeg zou zijn.
Mijn brokken denken zal ik afleren want het is nog maar
31 jaar geleden dat ik gestopt ben met brokken voeren.
Ja, het ging inderdaad over het toevoegen van extra calcium. Maar gaaf, je voert al 31 jaar geen brokken! Wil je daar meer over vertellen? Wat voer je dan en hoe is het zo gekomen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door