Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#424734
Lizzy schreef: Ik zou zelf geen biogarde geven en wel vlees. En ik kan je er geen goede reden voor geven. Het is gevoelsmatig.
Ik zou het zo beredeneren;
Bot wordt verteerd door maagzuur. Mien heeft nu dus baat bij sterk maagzuur. Vlees bevorderdt de aanmaak van maagzuur met een lage ph. Biogarde bevat op zich goede bacteriën voor in de darm. maar dat is nu het probleem niet. Melkproducten neutraliseren het maagzuur (een beetje). Biogarde werkt in dit geval dus contraproductief.
Door Dtje
#424746
danielle1980 schreef: hoest nu met mien?
Tis gelukkig wat beter met Mien! Na vanmorgen heeft ze niet meer gespuugd. Verder heeft ze een beetje kipfilet en pens op, verdeelt over 3 kleine porties. En bij het avondeten probeerde ze al weer eten te jatten. Dat doet ze zo: Ze zet een poot op tafel en met de andere geeft ze een klap op de deksel. Deze kantelt dan en op het moment dat de deksel halverwege is kan ze haar snoet in de pan steken. Helaas voor haar kennen wij haar langer dan vandaag en hebben wij na 10 Saarlooservaring een redelijk reactievermogen ontwikkeld ;D
Door Dtje
#424751
Doedels schreef: Ik zou het zo beredeneren;
Bot wordt verteerd door maagzuur. Mien heeft nu dus baat bij sterk maagzuur. Vlees bevorderdt de aanmaak van maagzuur met een lage ph. Biogarde bevat op zich goede bacteriën voor in de darm. maar dat is nu het probleem niet. Melkproducten neutraliseren het maagzuur (een beetje). Biogarde werkt in dit geval dus contraproductief.
Kijk nu snap ik het! Ik heb veel aan de hulp van Lizzy gehad (op zo'n moment is dit forum een zegen!) maar dit snapte ik niet goed, maar nu wel dus zal ik de biogarde nog even achterwege laten.
Vanaf wanneer mag Mien weer kippenek?
Door Scooter
#424765
Jeetje balen zeg dat Mien zo ziek is geworden van die kop!! Ik vond het leuk om te lezen hoe het Mien verging en had er dus zelf vanmiddag ook eentje gekocht voor Scooter. Niet iedere hond is natuurlijk hetzelfde, maar ik denk dat ik de kop nog even in de vriezer laat liggen, totdat wij misschien ook wat meer ervaring hebben. En wat een hulp hier allemaal hé!! Super. Dikke knuffel voor Mien
Door tieneke
#424771
Mien schreef: Tis gelukkig wat beter met Mien! Na vanmorgen heeft ze niet meer gespuugd. Verder heeft ze een beetje kipfilet en pens op, verdeelt over 3 kleine porties. En bij het avondeten probeerde ze al weer eten te jatten. Dat doet ze zo: Ze zet een poot op tafel en met de andere geeft ze een klap op de deksel. Deze kantelt dan en op het moment dat de deksel halverwege is kan ze haar snoet in de pan steken. Helaas voor haar kennen wij haar langer dan vandaag en hebben wij na 10 Saarlooservaring een redelijk reactievermogen ontwikkeld ;D
Wt een geslepen tante zeg :o ;D ;D
Gelukkig voelt ze zich al stukken beter ;)
Door Dtje
#424774
tieneke schreef: Wt een geslepen tante zeg :o ;D ;D
Gelukkig voelt ze zich al stukken beter ;)
Ja het is een geslepen tante, dit is nog geslepener: aan de ene kant van de kamer iets willen jatten, maar dan gaat ze eerst naar de andere kant van het huis om iets te doen wat niet mag, ik naar haar toe om dat te voor komen en dan gauw terug racen om dat te doen/jatten wat ze eigenlijk wilde..... :o;D
Door tieneke
#424785
Mien schreef: Ja het is een geslepen tante, dit is nog geslepener: aan de ene kant van de kamer iets willen jatten, maar dan gaat ze eerst naar de andere kant van het huis om iets te doen wat niet mag, ik naar haar toe om dat te voor komen en dan gauw terug racen om dat te doen/jatten wat ze eigenlijk wilde..... :o;D
Die Mien ::) ::) ::) ::)
Door Doedels
#424819
Mien schreef: Vanaf wanneer mag Mien weer kippenek?
Als ze zich een dag lang goed voelt kun je weer met kippennek beginnen. Dat verteerd heel gemakkelijk. Kippennek is ongeveer 50% kraakbeen, 50% vlees. Desnoods doe je er de eerste keer nog extra vlees bij.
Door Truus
#424887
Doedels schreef: Als ze zich een dag lang goed voelt kun je weer met kippennek beginnen. Dat verteerd heel gemakkelijk. Kippennek is ongeveer 50% kraakbeen, 50% vlees. Desnoods doe je er de eerste keer nog extra vlees bij.
Of je slaat ze effe plat ;).
Door Lizzy
#424921
Als ze zich weer goed voelt (en volgens mij doet ze dat ;D), kun je haar weer kippennekken gaan geven!
Door Lizzy
#424922
Mien schreef: Kijk nu snap ik het! Ik heb veel aan de hulp van Lizzy gehad (op zo'n moment is dit forum een zegen!) maar dit snapte ik niet goed, maar nu wel dus zal ik de biogarde nog even achterwege laten.
Vanaf wanneer mag Mien weer kippenek?
Ja sorry, ik kon het gewoon niet goed uitleggen! Maar Doedels heeft een goede verklaring gegeven!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door