Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#421887
tieneke schreef: Ik heb bij aardig wat Nederlandse slachters en slagers gekocht die van de een op de andere dag met dergelijke regeltjes te maken kregen ;)
Liegen deze mensen ,nee toch ;)
Ze moesten alles laten afvoeren op straffe van een boete,hetzelfde hier in Tsjechie met bijv pens.
Ik weet ook niet meer wat wel en niet waar is,maar zeker dat ik sommige adressen kwijt ben.
Ik zeg toch niet dat ze liegen Tieneke? Ik zeg dat ze vaak de regeltjes niet begrijpen. Mogelijkerwijs heeft dat ook te maken met de gecompliceerdheid van zaken. Of ze intepreteren dingen niet goed. Of wat ever. In ieder geval verstrekken ze regelmatig informatie die niet klopt.
Door Netty
#421895
conleeuw schreef: Wat ik mij dan afvraag Netty, is zien zij het ook als dieronvriendelijk, of vinden zij het gewoon aanvaardbaar normaal?
ze denken er niet zo over na, pas als ik er iets van zeg, dan gaan ze nadenken en zien het ook, maar verder doen ze er niks mee :-\ >:(
maar ik hoop altijd dat er iets blijft hangen......soms zie ik wel iets van verschil en dan beschouw ik het als een kleine overwinning voor de beesten
Door conleeuw
#421902
Netty schreef: ze denken er niet zo over na, pas als ik er iets van zeg, dan gaan ze nadenken en zien het ook, maar verder doen ze er niks mee :-\ >:(
maar ik hoop altijd dat er iets blijft hangen......soms zie ik wel iets van verschil en dan beschouw ik het als een kleine overwinning voor de beesten
ik denk dat jij een applaus verdient. Ik weet wel zeker dat het werkt als je rustig en herhaaldelijk mensen erop wijzen. Mits je niet veroordeeld, want dan schieten mensen in de verdediging en dan bereik je niets. Ik heb ook heelwat "gepredikt" toen ik in Africa werkte. Mijn hemel wat kunnen mensen soms oogkleppen aanhebben. Maar inderdaad, een kleine overwinning voelt soms als een giga beloning ;D
Door Netty
#421905
conleeuw schreef: ik denk dat jij een applaus verdient. Ik weet wel zeker dat het werkt als je rustig en herhaaldelijk mensen erop wijzen. Mits je niet veroordeeld, want dan schieten mensen in de verdediging en dan bereik je niets. Ik heb ook heelwat "gepredikt" toen ik in Africa werkte. Mijn hemel wat kunnen mensen soms oogkleppen aanhebben. Maar inderdaad, een kleine overwinning voelt soms als een giga beloning ;D
als je het de mensen rustig uitlegt......in normale taal, dan zijn ze tot veel dingen bereid. ik doe er ook veel moeite voor, het zijn te slotte beesten die niet kunnen praten en geheel afhankelijk zijn van mensen
Door conleeuw
#421921
Netty schreef: als je het de mensen rustig uitlegt......in normale taal, dan zijn ze tot veel dingen bereid. ik doe er ook veel moeite voor, het zijn te slotte beesten die niet kunnen praten en geheel afhankelijk zijn van mensen
Ach en in Zuid Africa ging het ook nog om mensen die niet mochten praten en deels afhankelijk waren van andere. Maar ook de beesten hoor. Voorbeeld: de gemiddelde boer in Africa (ja zowat heel africa) vindt het helemaal aanvaardbaar om carstraties op biggen, lammetjes en hengst veulensen zonder enig vorm van verdoving uit te voeren. Dan is het moeilijk om een minder kost effectieve manier te proberen introduceren. Het is mij ook niet helemaal gelukt, maar biggetjes en veulens en zelfs stier kalveren werden in ieder geval onder locale verdoving (of alternatieve methode) gedaan.
Om niet eens te spreken over ondeskundige mensen die veeverloskundige activiteiten doen, met alle gevolgen van dien. Deels is is onwetendheid, en deels is gebrek aan opgeleide personeel, maar een deel is ook winstbejacht :(
Wat wel interessant is, is dat heel veel mensen bereid zijn om in iedere geval een poging te wagen om het beter/anders te doen, mits ze er financieel niet aan ten onder gaan. :) Geeft de burger moed ;D
Door Netty
#421930
ik heb in Maleisie een heel goed contact met mijn dierenarts. ik denk zo'n 3 jaar geleden was er ineens een uitbreek van hondeziekte, in de omgeving zijn er toen +/- 600 honden overleden.
iedereen dacht dat het zijn deurtje wel voorbij zou gaan, maar het was echt vreselijk om te zien.
hij is ook sterk TEGEN inenten, maar omdat het al bekend was dat die ziekte in andere steden uitgebroken was, adviseerde hij zijn patienten om in ieder geval uit voorzorg te enten. maar dan komt de portemonee om de hoek kijken en dan willen mensen niet, tot hun hond ziek werd, toen wilde ze er een vermogen aan geld tegenaan gooien om hun fikkie beter te krijgen.......helaas is dat voor veel honden verkeerd afgelopen.
Door conleeuw
#421953
Netty schreef: ik heb in Maleisie een heel goed contact met mijn dierenarts. ik denk zo'n 3 jaar geleden was er ineens een uitbreek van hondeziekte, in de omgeving zijn er toen +/- 600 honden overleden.
iedereen dacht dat het zijn deurtje wel voorbij zou gaan, maar het was echt vreselijk om te zien.
hij is ook sterk TEGEN inenten, maar omdat het al bekend was dat die ziekte in andere steden uitgebroken was, adviseerde hij zijn patienten om in ieder geval uit voorzorg te enten. maar dan komt de portemonee om de hoek kijken en dan willen mensen niet, tot hun hond ziek werd, toen wilde ze er een vermogen aan geld tegenaan gooien om hun fikkie beter te krijgen.......helaas is dat voor veel honden verkeerd afgelopen.
Verschrikkelijk is zo'n uitbraak hoor, jij was zeker blij dat jou hond (die heb je toch mee? ) wel ingeent was op dat moment? je moet er toch niet aan denken :'(
Door Netty
#421955
conleeuw schreef: Verschrikkelijk is zo'n uitbraak hoor, jij was zeker blij dat jou hond (die heb je toch mee? ) wel ingeent was op dat moment? je moet er toch niet aan denken :'(
mijn hond was op dat moment in Nederland, gelukkig.
ik heb dan ook mijn kleding die ik daar aan had voor ik uit Maleisie vertrok grondig laten wassen.....ik was er toen even op vakantie.
ook heb ik de zolen van mijn schoenen die ik bij de dierenarts droeg, met water en zeep schoon gemaakt, je weet nooit......
Door Peet
#421956
Nog even over de theorie (sharia) en de praktijk: als ze in islamitische landen hun eigen theorie zouden aanhouden, had Brooke's Hospital daar niets te doen.

Maar helaas, we weten allemaal hoeveel werk die mensen daar verzetten om die arme beesten nog een beetje waardig leven te geven... :-\..
Gebruikersavatar
Door Hitam
#421958
geer schreef: Deze link vond ik nog (alleen de foto spreekt wel weer tegen)

http://www.animalfreedom.org/paginas/co ... ivas4.html
Aha, dat is Titus aan het doen. Ik ken hem nog van 15 jaar geleden ofzo, toen hij nog studeerde. Toch een keer zijn boeken lezen.

LRM mag alleen gebruikt worden in voeding die verhit wordt. Dus niet in rauwe voeding. Daar mag alleen materiaal in dat voor menselijke comsumptie is goedgekeurd. En dus ook geen vuile pens.
Door Lizzy
#421959
Hitam schreef: En dus ook geen vuile pens.
Maar wat zit er dan voor pens in al die kvv's??
Door conleeuw
#421970
Peet schreef: Nog even over de theorie (sharia) en de praktijk: als ze in islamitische landen hun eigen theorie zouden aanhouden, had Brooke's Hospital daar niets te doen.

Maar helaas, we weten allemaal hoeveel werk die mensen daar verzetten om die arme beesten nog een beetje waardig leven te geven... :-\..
Weet je dat ik toevallig gister avond precies dezelfde dacht. ;D Goed hoor dat jij het hier noem
Echt een goede doel als er iemand is die ooit een keer met wat extra geld zit waar ze geen raad me weten ;D Ze helpen niet alleen de zieken beesten maar helpen ook de eigenaren door ze te leren en samen te werken om een beter situatie voor hun dieren te creeren.

http://www.brooke.nl/

;)
Door geer
#421985
Hitam schreef: Aha, dat is Titus aan het doen. Ik ken hem nog van 15 jaar geleden ofzo, toen hij nog studeerde. Toch een keer zijn boeken lezen.

LRM mag alleen gebruikt worden in voeding die verhit wordt. Dus niet in rauwe voeding. Daar mag alleen materiaal in dat voor menselijke comsumptie is goedgekeurd. En dus ook geen vuile pens.
Ah, oke, ik vroeg het me ondermeer af omdat in de Carnibestzakken sinds een tijdje papiertjes zitten met 'niet geschikt voor menselijke consumptie'. Wordt daar dan mee bedoeld "niet lekker, bespaar je de moeite van het bakken'', of "afgekeurd menselijk vlees, dus risico voor de menselijke gezondheid"? Dat eerste dus, neem ik aan..
Door Lizzy
#422018
Als het eerste van kracht is Geer, dan blijf ik nog steeds met de ernstige vraag zitten: zit er dan schone pens in kvv :o :o :o?
Door geer
#422025
Lizzy schreef: Als het eerste van kracht is Geer, dan blijf ik nog steeds met de ernstige vraag zitten: zit er dan schone pens in kvv :o :o :o?
Sja...daar heb je ook een punt... Maar de bakjes vuile pens, van Peys bijvoorbeeld (of Bandit), die zijn wel vuil...tenminste...voor zover mijn blote oog kan zien, is dat wel vuile pens... En als pens alleen schoon verkocht mag worden, hoe zit het dan met allerhande kruidenmixen die verkocht worden? Mag dat wel?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door