Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#414931
[quote="Kruimel"]
Mag ik vragen waarom je geen bot meer wilt voeren nu de verstopping niet door bot kwam? Is echt helemaal niet vervelend bedoeld hoor, echt eerlijk uit belangstelling.
[/quote]
Tja een hamvraag: Mijn da heeft me doodsbenauwd gemaakt. Een bot om op te kauwen mag absoluut niet meer omdat ze op verschillende plaatsen littekenweefsel in de darmen heeft; de kans dat een stukje bot blijft hangen is gewoon te groot en dit kan voor een nieuwe ophoping van troep zorgen. Bot maakt de poep ook hard en de boel moet goed in beweging blijven bij haar. Misschien dat ik in de toekomst een beetje dubbel gemalen kipkarkas aandurf maar voorlopig nog niet.
Door Mevroi Kruim
#415058
[quote="harns49"]
Tja een hamvraag: Mijn da heeft me doodsbenauwd gemaakt. Een bot om op te kauwen mag absoluut niet meer omdat ze op verschillende plaatsen littekenweefsel in de darmen heeft; de kans dat een stukje bot blijft hangen is gewoon te groot en dit kan voor een nieuwe ophoping van troep zorgen. Bot maakt de poep ook hard en de boel moet goed in beweging blijven bij haar. Misschien dat ik in de toekomst een beetje dubbel gemalen kipkarkas aandurf maar voorlopig nog niet.
[/quote]

OK, bedankt voor je antwoord :D
En heel veel sterkte voor Penny :-* :-*
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op wo 02 nov 2005, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#415289
Fijn dat ze weer thuis is :D
Kan me voorstellen dat je geen bot meer gaat geven ;)
Heel veel beterschap voor Penny :-*
Door Doedels
#415350
Wat fijn dat Penny weer thuis is. Wat een angstig avontuur. Heel vestandig dat je nu gaat voorkomen dat ze buiten nog rare dingen gaat eten. Maar gebruik daarvoor geen snuitje maar een muilkorf. Met een muilkorf kunnen ze gewoon hijgen en drinken. Snuitjes zijn eigenlijk alleen geschikt om bijten bij de da te voorkomen. Om mee te wandelen zijn ze gevaarlijk omdat de bek niet open kan. (hijgen, braken, drinken)

Veel beterschap voor Penny
Door ~Joke~
#416615
Ik weet nu wat die witte stippels; in de klont die ze uit Penny's darmen gehaald hebben waren, geen bot maar pitjes van de bramen die door hun groente mix zit. Ik zag de poep van Kyra en Spike vanmorgen en toen ging er me een lichtje op. Allemaal lichte stippels. Ook deze verstopping zal wel een raadsel blijven. Ik had de kluit graag zelf willen zien.
Door Mevroi Kruim
#416620
[quote="harns49"]
Ik weet nu wat die witte stippels; in de klont die ze uit Penny's darmen gehaald hebben waren, geen bot maar pitjes van de bramen die door hun groente mix zit. Ik zag de poep van Kyra en Spike vanmorgen en toen ging er me een lichtje op. Allemaal lichte stippels. Ook deze verstopping zal wel een raadsel blijven. Ik had de kluit graag zelf willen zien.

[/quote]

Hee, goed dat je dat nu weet! Ja, zelf inspecteren, ik kna me heel goed voorstellen dat je da graag had willen zien, dan weet je wat er aan de hand is.
Maar het lijkt dus toch alsof ze bot prima kan verteren en moeite heeft met takken, eikels en bramenpitten.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#417861
[quote="Lizzy"]
Maar dat zegt dan toch niks over de grote van de hond? Eerder over de gulzigheid van de hond.... [/quote]

Ook die stelling gaat niet op (tenminste niet hier): Rover eet zeer gulzig; hij kauwt niet eens op een kippenvleugel en heeft nooit ergens last van. Annak eet heel rustig en kauwt goed en heeft soms toch last van stukjes bot in de ontlasting.
Ik denk dus gewoon dat de ene hond beter verteert dan de anderen. Niets meer en niets minder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door