Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ursula.v.gelder
#411392
okee dat zal zeker wel waar zijn dan, ik kijk puur naar uiterlijk en klachten...
Maar eigenlijk hebben jullie al overtuigt hoor om op de kvv over te gaan. ;D

Maar nu begreep ik dat je met kvv uit moet gaan van (afhankend welk merk) ong. 100 gram per 5 kilo hond moet geven, maar hoe zit dat met senioren die weinig (kunnen) bewegen?? jet loopt ong 2x per dag 10 min. en bij meer loopt ze meteen weer mank.... verder doet ze tussendoor wel wat plasjes op de hoek.
Door Lizzy
#411408
ursula.v.gelder schreef: okee dat zal zeker wel waar zijn dan, ik kijk puur naar uiterlijk en klachten...
Maar eigenlijk hebben jullie al overtuigt hoor om op de kvv over te gaan. ;D

Maar nu begreep ik dat je met kvv uit moet gaan van (afhankend welk merk) ong. 100 gram per 5 kilo hond moet geven, maar hoe zit dat met senioren die weinig (kunnen) bewegen?? jet loopt ong 2x per dag 10 min. en bij meer loopt ze meteen weer mank.... verder doet ze tussendoor wel wat plasjes op de hoek.

Ach gossie.... haar gebitje.... dat hebben haar vorige 'bazen' ook niet echt goed behandeld he.... Sneu zeg... :'(

Qua hoeveelheden versvlees hangt het ook wel een beetje af van het merk dat je geeft. Maar gemiddeld genomen is het 20 gram per kilo lichaamsgewicht. En sommige mensen vinden het weer gemakkelijker te werken met 2% van het lichaamsgewicht van de hond. Komt ongeveer overeen. Voor Jet zou ik iets minder als dat nemen. En dan moet je het even aankijken. Als ze te dun wordt geef je haar meer, als ze te dik wordt geef je haar minder.

Barfplaats wordt gesponsord door