Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#443425
Hitam schreef: Wie zijn Nei Thing en Hideo Omori?
Dus door zeewier te geven worden vitamines beter opgenomen? Enig idee hoe dat mechanisme werkt?
Ok, Nei Ching bedoel je waarschijnlijk. Het kwartje is gevallen. En wat is nu die Hideo Omori? Iets vergelijkbaars maar dan Japans?
Zal die link bestuderen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#443429
Enne, wat voor onderzoek heb je precies gedaan?
En als je geen biochemicus of nutritionist bent, wat ben je dan wel?

(Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor, wil het alleen maar weten ;))
Door drdrum
#443675
Oosterse geneeskunde/diagnoseleer.
De regeneratie kracht van het lichaam herstellen door middel van voeding.
Inderdaad Chinees/Japans, Yin & Yang dus.
Door drdrum
#443991
Doen we. 8)
Ben al achter een boekje aan wat me leuk lijkt van Dr.Norman Ralston & Gale Jack(Een oud medicinal cooking lerares van mij)
"Raising Healthy Pets"
Laatst gewijzigd door drdrum op wo 14 dec 2005, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#445329
Ik heb hem even gegoogled want ik was erg benieuwd. Ik stuitte op dit intervieuw uit 1997.
http://tinyurl.com/cl5sb
Heeft hij inmiddels zijn inzichten tav granen gewijzigd? Hij wijst zelfs een vegetarisch dieet voor honden niet af.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op vr 16 dec 2005, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door drdrum
#445409
Bedankt voor je moeite.Wat een onthullend intervieuw.Ik had het kunnen weten.Ik blijf mijn hond liever Bandit vleesvoer geven.Ik vind het idee van Ralston,om je huisdier vegetaries te voeren niet getuigen van enige realiteitszin.Bijna bizar.Toch ga ik het boek eens lezen.Uit nieuwsgierigheid.Ik ken een dame die haar hond op deze manier gevoedt heeft en ik moet zeggen dat haar Lhasa Apso 19 jaar oud is geworden!
Door ~Joke~
#445833
Ik ben altijd op zoek naar boeken over gezonde hondenvoeding vandaar dat ik even heb gezocht ;)
Door ~Joke~
#446371
Het boek van Mogens Eliassen spreekt me nog steeds het meeste aan en idd herlees ik het af en toe. Ik voer ook min of meer op zijn manier.
Door drdrum
#446440
Dank Joke,
Ik ben nieuw op dit forum en moet eerlijk bekennen dat ik weinig tot niets weet van barfen :-[ Voor mij is het zo vanzelf sprekend dat mijn hond vers vlees krijgt dat ik er verder niet eens over nagedacht heb.Al surfend kwam ik Bandit tegen.Klaar was ik.Vooral omdat het biologies is,en met zorg samengesteld.Het lukt me niet om van 1 en 1. 3 te maken.Wel heb ik op internet gekeken naar o.a. Dr.Billinghurst en Mogens Eliassen.
Eliassen spreekt mij meer aan omdat hij van dezelfde breedte graad komt als wij. Ik ga snel een boek van hem lezen.
Groeten Bart
Gebruikersavatar
Door Hitam
#449823
Joke Miedema schreef: Heeft hij inmiddels zijn inzichten tav granen gewijzigd?
Hij is dood, dus er valt weinig te wijzigen.
Toch vind ik het interessant wat hij voor elkaar krijgt met voeding. Ga me er wel in verdiepen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door