Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#401726
>>>Van de week is alles redelijk verlopen op het krijgen van spullen na,maar langzamerhand krijg ik wat mensen bij wie ik terecht kan.
Cold turkey overgezet en weinig tot geen last gehad,1x diarree(het viel nog wel mee) en 1x harde witte ontlasting.Nu is de ontlasting nog wel eens wit maar niet zo hard.Bijvoorbeeld na gister hadden ze s'avonds ribben gehad voor de eerste keer.Vandaag 'sochtends orgaan met 1 ribje en later 1/2 zalmkop sávonds een runderwervel en groente en yoghurt.Dit stond helemaal niet op de kaart maar kon de zalmkop vandaag krijgen en dus heb ik af en toe maar wat aangevogelt
Vadaag nog twee stukken runderrug gescoord en een runderlever (wat een apparaat )ook nog wat haring en een zalmgraat.

Nu zit er aan die graten van de haring en de zalm nog wel wat aan en ook ingewanden maar ze zijn allebei gefileerd kun je dit wel geven? En de ruggewervels zit nog aardig wat vlees aan maar meer bot als vlees dus horen die bij rmb's of recreatiebot?

Mijn vriezer zit tot aan de nok toe vol, heb wel ff werk gehad aan de lever snijden maar heb nu +/- 30 porties van 130gr en nog wat van 460 gr en met het uit elkaar halen van de rug voelde ik me net een uitbeender Heb vandaag vis,kip,rund door m'n handen gehad.
Zaterdag ga ik naar Pauline,nog wat andere lekkernijen halen en gelijk een grotere vriezer

Ook is gister mijn nieuwe pup geboren
Het wordt natuurlijk weer een dobermann ;D en zwart want alle teefjes zijn zwart.Die gaat dus gelijk aan de barf en daarom is het handig dat ik nu vast wat ervaring op doe.
Ook vandaag het boekje van Jill ontvangen,waarvoor natuurlijk bedankt.<<<


Ik had dit in de bar-plaats gezet maar ik denk dat de vragen daar niet opvallen. Dus zet ik hem hier maar neer.Nog even de vragen uit het verhaaltje:


Nu zit er aan die graten van de haring en de zalm nog wel wat aan en ook ingewanden maar ze zijn allebei gefileerd kun je dit wel geven? En de ruggewervels zit nog aardig wat vlees aan maar meer bot als vlees dus horen die bij rmb's of recreatiebot?

Alvast bedankt ;)
Laatst gewijzigd door Tarek op wo 12 okt 2005, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#401764
Tarek schreef: Nu zit er aan die graten van de haring en de zalm nog wel wat aan en ook ingewanden maar ze zijn allebei gefileerd kun je dit wel geven? En de ruggewervels zit nog aardig wat vlees aan maar meer bot als vlees dus horen die bij rmb's of recreatiebot?

Alvast bedankt ;)
Ik snap er niks van... de vis is gefileerd maar er zitten nog wel graten en organen in? Maar in gefileerde vis zit toch geen graat en geen orgaan? In ieder geval: rauwe graatjes kun je prima geven. En ook de organen kun je prima geven. Organen van vis bederven wel heel erg snel.

Een bot dat behoorlijk kaal is en groot is krijgen ze hier nooit op nuchtere maag maar altijd na een bak vlees. En ik beschouw dat inderdaad als een recreatiebot. Is het kalfswervel trouwens?
Door Tarek
#401845
haha,sorry.
De vissen waren gefileerd en de filet verkocht, de restanten mocht ik hebben. ;D
En de wervels zijn runderwervels.

De visrestanten waren gister aan de kraam verwerkt en gelijk door mij ingevroren.Ze hadden wel ff in de bak gelegen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Tarek op wo 12 okt 2005, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#401862
Tarek schreef: haha,sorry.
De vissen waren gefileerd en de filet verkocht, de restanten mocht ik hebben. ;D
En de wervels zijn runderwervels.

De visrestanten waren gister aan de kraam verwerkt en gelijk door mij ingevroren.Ze hadden wel ff in de bak gelegen natuurlijk.
Ahaaaaa, op die manier! Ik zou dat zelf malen, die visrestanten. Alleen kaal graat lijkt me namelijk niks....

Runderwervels: die geef ik zelf niet. Veel te hard. Ik vind ze ongeschikt. Alle runderbotten vind ik ongeschikt.....
Door Tarek
#402238
Ok,maar kan ik die wervels wel gebruiken om het vlees ervan af te late eten en dan wegpakken? Natuurlijk knagen ze er dan ook wel op ???
En dan gooi ik die visrestanten maar weg.Kan ik de zalm koppen wel gewoon geven?
Door Sofie
#402765
Tarek schreef: Ok,maar kan ik die wervels wel gebruiken om het vlees ervan af te late eten en dan wegpakken? Natuurlijk knagen ze er dan ook wel op ???
En dan gooi ik die visrestanten maar weg.Kan ik de zalm koppen wel gewoon geven?
Ik geef Lady ook af en toe een runderwervel en hier laat ik haar ook gewoon het vlees van afknagen. Ze knaagt dan nog even op het bot maar laat het al meteen liggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door