Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door desiree
#2103
Hoi Allemaal,

Mijn schoonzus heeft een pup van over 3 dagen 7 weken.Ze is bij de da geweest en hij stierf van de vlooien en hij is te mager.Hij weegt 3100 gram.Ze voert hem nu 4 dagen met AHV pens compleet met een eitje af en toe en vit c .En eigenlijk is hij in 4 dagen al een stuk energieker en zijn vacht is gaan glanzen.Hij is nu gelijk van zijn diaree af dus eigenlijk gaat het erg goed.Ze moet over 3 weken terug komen.Ik heb aangeraden om gewoon even door te gaan en over 3 weken te kijken hoeveel hij is aan gekomen want het ging eigenlijk veel beter.Heeft iemand nog adviezen,ben ik nu stom bezig.Ik heb mijn ogen niet in mijn zak en eigenlijk zie je hem met de dag vooruit gaan.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes Desiree
ps carnibest is in de buurt van Rotterdam niet te krygen.
Door Ink
#2105
Jij bent stuk van AHV ... maar misschien moet je toch nog es hier en daar rondhoren of dat nou wel zo compleet is als dat ze zeggen ...
Voor zo ver al duidelijk is natuurlijk wat 'compleet' is.
Door Lizzy
#2106
Hoi Desiree, ik vind jou helemaaaal niet stom bezig. Wat zou er mis mee moeten zijn met jouw advies?

Groetjes, Lizzy
Door desiree
#2107
Hoi,
Er staat geloof ik nergens dat ik stuk ben van AHV dus weet niet waarom je dat denkt.
Ik zeg alleen dat hij gewoon erg vooruit gaat.
Groetjes Desiree
Door desiree
#2108
Hoi,
En zoals je ziet lees en vraag ik wel in het rond dus maak geen voorbarige conclusies.
Groetjes Desiree
Door Ink
#2109
Nee dat STAAT ook nergens. Hier op Barfplaats.
En als je er NIET stuk van bent ... des te beter.
Door desiree
#2110
Hoi,

Wat zouden we hem allemaal kunnen geven waar hij dus wat zwaarder van zou worden en hoeveel zou een herder pup van nog geen 7 weken moeten wegen?
Groetjes Desiree
Gebruikersavatar
Door chooky
#2111
Ik zou niet zozeer mikken op het zwaarder worden. Zeker pups die op versvoer worden grootgebracht zien er behoorlijk slank uit. Ik zou mikken op die glanzende vacht, levendigheid, enz. En dat met versvlees, zoals ahv, rodi, bibi of nog iets anders
groetjes Eva
Door Sylvie
#2112
Ik zou niet zozeer mikken op het zwaarder worden.

groetjes Eva
Ja, vind ik ook. Je kunt voelen of je zijn ribbetjes kunt voelen; ze moeten niet uitsteken, maar wel goed te voelen zijn, zonder dat je hard moet drukken.
Is ie echt te mager, dan kan je hem voorlopig wel een extra maaltijd geven.
Door Sylvie
#2113
Trouwens, wat voor herdertje is het? Als het een zuivere Duitse Herder is ofzo, dan schat ik dat ie nou eigenlijk een kilo of 5 zou moeten zijn.
Door Lizzy
#2114
Hoi Desiree, ik heb geen idee hoe zwaar een Herder pup van 7 weken moet zijn... Hoe oud was de pup eigenlijk toe hij bij zijn moeder weg is gegaan?

Waar ik eigenlijk aan zit te denken is het volgende:

Het hondje moet nu natuurlijk niet te snel dikker worden. Dat is ook niet goed. Hij moet langzaam, maar zeker iets dikker worden.

Dus, ik denk dat jouw zus het beste een hele goede complete versvleesvoeding kan geven en de aangegeven hoeveelheid moet geven. Hij wordt dan vanzelf dikker! Alles zit daar in en daar kan hij mooi gelijkmatig mee opgroeien.

Ze kan natuurlijk ook zelf gaan samenstellen.. denk je dat ze dat zou willen?

Ik ben een tikje huiverig om te adviseren zelf dingen toe te gaan voegen aan de versvleesvoeding.. Ik ben een beetje bang dat de eiwitfractie te hoog wordt of het hondje teveel calcium of fosfor binnen krijgt...

Ze kan natuurlijk best wel eens een stukje pens tussendoor geven (rauw en vuile pens - ook goed voor zijn darmpjes) en af en toe een rauw eitje mag natuurlijk ook wel (niet te vaak - ik zou dat niet vaker dan twee maal per week geven). Een keer per week een rauw sardientje tussendoor is ook wel erg gezond! (desnoods een blikje sardientjes). Maar, niet teveel "anders dan de voeding tussendoortjes" gaan geven.

Misschien al niet verkeerd om het hondje ook een eetlepeltje (of dessert) per dag wat gepureerde rauwe groente te geven.

Ik zit ook even te denken of het een goed idee is om het hondje wat RAUWE geiten/koeienmelk te geven met een theelepeltje RAUWE honing. Roger, wat vind jij daarvan?

En, misschien is het ook wel een goed idee om te kijken of ze extra vitamine C moet gaan geven... Dat is misschien, gezien het een herder(tje) is, een goed idee om proberen te voorkomen dat hij HD/ED krijgt. Hier kan Ordell je meer over vertellen.

Groetjes, Lizzy
Door desiree
#2115
Hoi,
Ja met 2 maanden zou hij inderdaad 5 kilo moeten zijn maar ik geloof dan wel dat hij dus al vry mager was toen we hem meenamen want dat is afgelope vrydag en sinds die tyd is hij zwaarder en levendiger geworden.Dus ik denk dat hy al een achterstand had.
Groetjes Desiree
Kijken wat hij over 3 weken is aangekomen.Wat zou hij aan mogen komen ongeveer per week?
Gek he heb ze allebei vanaf pup en nog niet zolang geleden maar het gewicht intresseerde me eigenlijk niet wel hoe ze er uit zagen en hoe aktief ze waren.
Door ester
#2116
Ordell, Roger, waar blijven jullie?? ;D
Door Sylvie
#2117

Ik zit ook even te denken of het een goed idee is om het hondje wat RAUWE geiten/koeienmelk te geven met een theelepeltje RAUWE honing.

En, misschien is het ook wel een goed idee om te kijken of ze extra vitamine C moet gaan geven... Dat is misschien, gezien het een herder(tje) is, een goed idee om proberen te voorkomen dat hij HD/ED krijgt. Hier kan Ordell je meer over vertellen.

Groetjes, Lizzy
Wat betreft die melk; sommige honden zijn lactose intolerant. Dan is iets gefermenteerds (yoghurt, kefir) beter. Want zo'n uk aan de diarree; moet ik niet aan denken...
Vitamine C; mijn holistische dierenarts zegt; het eerste levensjaar dagelijks 1000 mg ester C
En natuurlijk gedoseerd bewegen e.d. (5 minuten per wandeling per levensmaand)
......

Krijg ik nou mijn 3e sterretje nog een keer ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door